بهترین لپ تاپ اقتصادی 2024

بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2024

اگر قصد دارید در آینده نزدیک یک لپ تاپ خوش‌قیمت و کارآمد بخرید با معرفی بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2024  در دسته‌های مختلف با ما همراه باشید.

در سال‌های اخیر لپ تاپ های اقتصادی با تحولاتی بزرگ روبرو شده‌اند. لپ تاپ های اقتصادی مدرن دیگر دستگاه‌هایی سنگین و بدقیافه با عملکردهای ضعیف و بسیار کند نیستند. در عوض در سال‌های اخیر شاهد معرفی دستگاه‌هایی اقتصادی بوده‌ایم که سبک‌وزن و باریک بوده و ضمن ارائه طراحی قابل قبول عملکرد فنی خوبی هم ارائه می‌کنند.

از سوی دیگر تنوع لپ تاپ‌های اقتصادی نیز در بازار بسیار بیشتر از قبل شده تا علاقمندان به لپتاپ‌های باارزشی که با کمترین قیمت کاربری‌های ساده‌ای مثل گشت و گذار در اینترنت، استریم محتوا یا حتی انجام بازی‌های ساده ویدیویی را به بهترین شکل انجام می‌دهند نیز گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار داشته باشند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2024 که در کنار قیمت بسیار مناسب عملکرد فنی قابل قبولی را به کاربران ارائه خواهند داد. اگر قصد خرید یک لپ تاپ اقتصادی کارآمد دارید در ادامه این متن با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

HP Pavilion 15.6

لپتاپ جدید 15.6 اینچی اچ پی پاویلیون در کانفیگ‌های مختلفی روانه بازار شده و یکی از بهترین گزینه‌های اقتصادی در سال 2024 به شمار می‌رود. به‌طور خاص، خریداران این دستگاه می‌توانند ظرفیت رم از 8 تا 32 گیگابایت و حافظه داخلی از 256 گیگ تا یک ترابایت را برای آن انتخاب کنند. با این وجود در هر صورت، قیمت این دستگاه همچنان در محدوده اقتصادی قرار خواهد گرفت.

اچ پی پاویلیون 15.6

لپتاپ جدید اچ پی نه تنها قادر است به بهترین شکل از پس کاربری‌های روزمره مانند وب‌گردی، تماشای محتوای چندرسانه‌ای یا استریم برآید، بلکه به‌لطف بهره بردن از سیستم کارت گرافیک Intel UHD Graphics 600 به قابلیت‌های جذاب ویرایش تصاویر و حتی گیمینگ ابتدایی نیز مجهز شده است.

صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپتاپ رزولوشن HD داشته و با ارائه حداکثر روشنایی 220 نیت برای اکثر کاربری‌های روزمره مناسب ارزیابی می‌شود. این صفحه نمایش همچنین اگر چندان ریزبین و حساس نباشید حتی قادر است در استریم محتوا نیز کاربری قابل قبولی داشته باشد.

جالب اینجاست که اچ پی پاویلیون 15.6 سال گذشته هم در لیست بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023 قرار داشت و به موفقیت فراوانی هم رسید. با این وجود حتی گذشت یک سال زمان هم نتوانسته آن را از لیست باارزش ترین لپ تاپ های ویندوزی حال حاضر بازار خارج کند!

نقاط قوت
  • تعدد پورت‌ها
  • شارژدهی قابل قبول باتری
  • وزن سبک
  • سیستم عامل ویندوز 11 نسخه Home
نقاط ضعف
  • نبود نور پس‌زمینه برای کیبورد

HP Stream 14

اگر دنبال ارزان‌ترین لپ تاپی می‌گردید که قادر باشد در انجام کارهای روزمره به شمار کمک کند، اچ پی استریم 14 نیز دستگاه دیگری است که باید در نظر بگیرید. تراشه اینتل سلرون 4000 به کار رفته در این محصول آن را به گزینه‌ای مناسب برای ادارات و کاربری‌های دفتری تبدیل می‌کند. همچنین 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه eMMC نیز برای انجام اکثر کاربری‌های ساده و روتین روزمره کافی خواهند بود.

بهترین لپ تاپ اقتصادی 2024

البته اگر به میزان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری در این لپ تاپ اقتصادی نیاز داشتید می‌توانید مدل‌های با ظرفیت بیشتر Stream 14 را نیز خریداری نمایید. حداکثر میزان رم ارائه‌شده برای این دستگاه 32 گیگ و بیشترین میزان حافظه داخلی نیز 576 گیگابایت (64 گیگ حافظه eMMC در کنار کارت حافظه 512 گیگ) خواهد بود.

از سوی دیگر صفحه نمایش HD این لپ تاپ نیز آن را به گزینه‌ای قابل قبول برای گشت و گذار در وب یا استریم محتوا تبدیل کرده و کیفیت قابل قبولی را حین پخش محتوای ویدیویی ارائه می‌دهد. در عین حال، با در نظر گرفتن کلاس قیمتی این دستگاه، صفحه نمایش آن تنها برای فضاهای بسته قابل قبولی ارزیابی شده و نباید انتظار کاربری چندان مناسبی را زیر تابش مستقیم خورشید داشته باشید.

نقاط قوت
  • قیمت بسیار مناسب
  • وزن کم و ابعاد جمع و جور
  • اشتراک یک ساله مایکروسافت 365 و یک ترابایت فضای ابری وان درایو
  • شارژدهی عالی باتری
نقاط ضعف
  • کیفیت نه چندان مناسب صفحه نمایش
  • نبود درگاه USB-C
در گجت نیوز بخوانید:
محصول جدید اچ پی، هم لپ تاپ می‌شود، هم تبلت و کامپیوتر دسکتاپ

Lenovo IdeaPad Duet 5 (بهترین لپ تاپ 2 در 1 اقتصادی)

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2024 که برای طرفداران محصولات هیبریدی (2 در 1) بسیار مناسب به شمار می‌رود، لنوو IdeaPad Duet 5 است. این دستگاه با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون SC7180 و واحد پردازش گرافیکی Adreno در کنار 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی قادر به ارائه عملکردی خوب در کلاس قیمتی اقتصادی است.

لنوو آیدیاپد 5 دوئت

البته پردازشگر و حافظه داخلی این لپ تاپ ممکن است برای بسیاری از شما ناکافی به شمار رود؛ با این وجود همانند تمامی محصولات دیگری که در این کلاس قیمتی قرار گرفته‌اند، لپ تاپ اقتصادی و هیبریدی لنوو نیز به‌خوبی از پس اموری مثل گشت و گذار در اینترنت، گیمینگ سبک و ویرایش متون برخواهد آمد.

از سوی دیگر صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت 13.3 اینچی و OLED این دستگاه نیز احتمالا برگ برنده آن در مقایسه با رقبا خواهد بود که با ارائه رزولوشن فول اچ دی، حداکثر روشنایی 400 نیت و نمایش صد درصدی طیف رنگ DCI-P3 تصاویر باکیفیت، شفاف و با رنگ‌های باورنکردنی را ارائه خواهد کرد.

نقاط قوت
  • عمر باتری خیره‌کننده
  • صفحه نمایش OLED بسیار زیبا و باکیفیت
  • وبکم با رزولوشن 1080p
  • سبک وزن و با حمل‌پذیری فوق‌العاده
نقاط ضعف
  • نبود جک هدفون
  • تعداد محدود پورت‌ها
  • حافظه داخلی بسیار کوچک

Acer Nitro 5

لپ تاپ جذاب ایسر نیترو 5 نیز احتمالا بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی سال 2024 است که با بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5800H و کارت گرافیک RTX 3060 که قادر به پشتیبانی از فناوری DLSS انویدیا هم هست ارزش خرید فوق‌العاده‌ای برای گیمرهای امسال خواهد داشت.

ایسر نیترو 5

این دستگاه همچنین در مدل پایه به 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه SSD مجهز است. با این وجود اگر قصد ارتقای این دستگاه را داشته باشید می‌توانید به‌سادگی این کار را انجام داده و سرعت و ظرفیت را افزایش دهید.

این لپ تاپ گیمینگ سنگین‌وزن و کارآمد همچنین از یک سیستم نورپردازی پس‌زمینه RGB چهار ناحیه‌ای بهره می‌برد که حس و حال جذاب‌تری به گیمرها خواهد بخشید. علاوه بر این، تعدد پورت‌ها نیز دیگر قابلیت منحصربفرد این دستگاه ایسر به شمار می‌رود که البته از ملزومات دستگاه‌های گیمینگ به شمار رفته و به‌طور کامل به کاربران ارائه شده است.

البته زمانی که یک دستگاه با برچسب «اقتصادی» به بازار عرضه می‌شود طبیعتا نمی‌توانید انتظار برترین عملکرد ممکن در دنیا را از آن داشته باشید! این مساله برای ایسر نیترو 5 نیز برقرار است؛ چراکه صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS این دستگاه کیفیت چندان شگفت‌انگیزی نداشته و علاوه بر مات نشان دادن رنگ‌ها، روشنایی نسبتا پایینی هم دارد. البته علیرغم این ضعف‌ها، صفحه نمایش Acer Nitro 5 رزولوشن فول اچ دی داشته و با ارائه نرخ نوسازی 144 هرتز عملکردی مثال‌زدنی در ارائه جزئیات بصری روان و کاهش لگ و تاخیر در نمایش تصاویر خواهد داشت.

ایسر البته در کلاس لپ تاپ های گیمینگ پرچمدار، مدل Predator Helios را نیز روانه بازار کرده که یک هیولای به تمام معنا به شمار می‌رود.

نقاط قوت
  • عملکرد فنی فوق‌العاده در برابر قیمت
  • کارکرد خنک و بی‌صدا
  • قابلیت ارتقای سریع و آسان
  • صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ دی و نرخ رفرش 144 هرتز
نقاط ضعف
  • شارژدهی محدود باتری
  • کیفیت نه چندان مناسب صدا
  • رنگ‌های مات صفحه نمایش

Acer Aspire Go 14

لپ تاپ اقتصادی جذاب ایسر اسپایر گو 14 نیز یکی از آن دستگاه‌هایی‌ست که نمونه‌اش چند سالی یک بار رونمایی شده و قادر است عملکردی هم‌تراز با محصولاتی با دو برابر قیمت خود ارائه دهد! طراحی این دستگاه البته چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما آنچه محصول جدید ایسر را به دستگاهی فوق‌العاده تبدیل کرده طراحی آن نیست!

بهترین لپ تاپ اقتصادی 2024

ایسر اسپایر گو 14 از یک پردازنده چهار هسته‌ای AMD Ryzen 3 سری 7000 بهره برده و با هشت گیگابایت رمی که دارد، ضمن آن که از پس اغلب امور روزمره به‌خوبی برخواهد آمد، شارژدهی بسیار مناسبی را نیز ثبت کرده و عملکردی عالی دارد.

از سوی دیگر صفحه نمایش 14 اینچی به کار رفته در این دستگاه نیز نسبت نمایش 16:10 ارائه کرده و روشنایی قابل قبولی دارد. با این وجود زاویه دید این صفحه نمایش چندان چنگی به دل نزده و به همین جهت ممکن است کار کردن مناسب با این لپ تاپ نیازمند اندکی زمان و قلق‌گیری باشد!

از طرف دیگر، حافظه داخلی این لپ تاپ اقتصادی ایسر نیز تنها 128 گیگ است که می‌تواند برای استفاده بسیاری کاربران ناکافی باشد. در عین حال زمانی که برچسب قیمتی شگفت‌انگیز این دستگاه ایسر را مشاهده می‌کنید متوجه خواهید شد که این ایرادات جزیی هرگز قادر نیستند به کلیت این دستگاه لطمه وارد کنند و Acre Aspire Go 14 یکی از باارزش‌ترین و بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2024 است.

نقاط قوت
  • شارژدهی فوق‌العاده باتری
  • عملکرد عالی برای کاربری‌های ابتدایی
  • کیفیت ساخت بالا
نقاط ضعف
  • زاویه دید محدود صفحه نمایش
  • حافظه داخلی 128 گیگ
  • کیفیت پایین اسپیکرها
در گجت نیوز بخوانید:
بهترین و بدترین برندهای تولید کننده لپ تاپ در جهان بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*