معرفی نیسان اوتک

نیسان اوتک (Autech)، هاچ بک بلند قامت ژاپنی معرفی شد

نیسان اوتک (Nissan Autech) به‌عنوان نسخه کراس‌ اوور نیسان نوت معرفی شد؛ این هاچ بک بلندقامت ژاپنی چه مشخصات و امکاناتی دارد و با چه قیمتی پیش‌فروش می‌شود؟

نیسان نوت اوتک، خودرویی کراس‌ اوور از خانواده نیسان نوت به‌شمار می‌رود که به سبب موفقیت نیسان نوت، نسخه جدید آن طراحی و برای عرضه در بازار معرفی شده است. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، می‌دانید که نیسان نوت خودرویی در سگمنت هاچ‌بک محسوب می‌شود که توسط کمپانی ژاپنی نیسان برای ۳ نسل متوالی، فیس لیفت و به بازار عرضه شده است.

پتانسیل پلتفرم نوت، نیسان را به فکر گسترش این پلتفرم برای تولید خودرویی کراس‌ اوور انداخته است. نیسان با اضافه کردن کیت بدنه مخصوص روی شاسی نوت، نیسان نوت اوتک را خلق کرده است. در کنار معرفی این خودرو، نیسان همچنین از کانسپت‌های هیجان‌انگیزی برای محصولات آینده خود رونمایی کرد.

نیسان اوتک

طراحی ظاهری نیسان نوت و نوت اوتک، بسیار شبیه به یکدیگر است و تنها سگمنت‌های دو خودرو هستند که سبب ایجاد تغییراتی در ظاهر دو محصول شده‌اند. در قسمت جلویی نیسان نوت اوتک، شاهد دوگانگی طراحان برای خلق ظاهری مدرن و معمولی هستیم. جلوپنجره این محصول همچون خودروهای مدرن از نوع لانه زنبوری با خطوط کشیده بوده، اما اندازه آن کوچک‌تر از سایر کراس اوورها نظیر ام وی ام ایکس 33 کراس است.

طراحی نیسان Autech تا حد زیادی از روی نیسان قشقایی الگوبرداری شده است. در  قسمت پایینی سپر در نمای جلو و هم در نمای عقب شاهد به‌کارگیری دیفیوزر پلاستیکی به رنگ نقر‌ه‌ای هستیم که در امتداد آن‌ها چراغ‌های دی‌لایت حضور دارند.

در نمای بغل اوتک، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی توجه‌ها را به‌سمت خود معطوف می‌کنند. نیسان مدعی شده که برای ساخت این رینگ‌ها از یک آلیاژ مخصوص استفاده کرده که تا به امروز روی هیچ خودرو دیگری استفاده نشده است. در نسل سوم فیس لیفت نیسان نوت اوتک، ارتفاع از سطح زمین 25 میلی‌متر بیشتر شده است. البته نیسان خاطرنشان کرده که مدل اوتک، تنظیمات تعلیق و فرمان یکسانی با مدل نوت دارد و تغییری در این زمینه لحاظ نشده است.

برسی فضای داخلی کابین نیسان اوتک

فضای داخلی کابین اوتک، به نسبت نسل قبل، تغییراتی زیادی داشته و آپشن‌‌های موجود در آن از حالت دکمه‌ای خارج و بیشتر به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته‌اند. در داخل کابین این خودرو، جعبه داشبورد به نسبت نسل قبل، فضای بیشتری را به خود اختصاص داده و فضای صندوق بار نیز با استفاده از یک پرده پلاستیکی به دو قسمت تقسیم شده است. صندلی‌های این خودرو نیز از جنس چرم مصنوعی هستند که از الگوی خاصی برای تودوزی بهره می‌برند. در نسل جدید نیسان اوتک، کلاستر از حالت آنالوگ به دیجیتال تغییر پیدا کرده است. نمایشگر اصلی این خودرو نیز 9 اینچی بوده که با استفاده از آن قادر به تنظیم سیستم تهویه، حالت‌های مختلف رانندگی، دسترسی به تنظیمات رادارها و… خواهید بود.

نمای داخلی نیسان اوتک

آپشن‌‌های نیسان نوت اوتک:

  • صفحه کیلومتر 7 اینچی دیجیتال
  • مانیتور اصلی 9 اینچی با قابلیت اتصال به تلفن همراه
  • سیستم کنترل کشش
  • سیستم کنترل پایداری بهبود یافته به نسبت نسل قبل
  • سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایی
  • اتوهلد
  • ترمز پارک برقی
  • سانروف برقی
  • کروز کنترل تطبیقی
  • تریم داخلی با طرح چوب
  • سیستم تهویه مطبوع اتومات
  • فیلتر تسویه هوای داخل کابین
  • فرمان دی‌کات به‌همراه دکمه‌های کنترلی
  • صندلی‌ برقی سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم گودی کمر

پیشرانه نیسان اوتک

در بخش فنی، تغییر خاصی برای اوتک رخ نداده و شاهد همان عملکرد رضایت‌بخش نسل قبل هستیم. نیسان نوت اوتک به یک موتور هیبریدی به نام e-POWER مجهز شده است. این خودرو در دو مدل تک و جفت دیفرانسل معرفی شده که در نسخه تک دیفرانسیل، موتور هیبرید این خودرو توانایی تولید قدرت 116 اسب بخار  را دارد.

نمای عقب نیسان اوتک

نکته جالب ساختار جفت دیفرانسیل Autech است؛ در نسخه جفت دیفرانسیل، نیروی تولیدی پیشرانه اصلی به چرخ‌های عقب خودرو منتقل نمی‌شود و نیسان برای محور عقب، یک موتور کمکی مجزا در نظر گرفته است. موتور سفارشی عقب در بیشینه توان خود قادر به تولید قدرت 78 اسب بخار است. اما این همه ماجرا نیست؛ چرا که در نیسان نوت اوتک، یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی با قدرت 82 اسب بخار وجود دارد که به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت نیسان Autech

اگرچه این محصول به‌تازگی در ژاپن رونمایی شده و احتمالا بر خلاف نیسان سانی به بازار کشورمان وارد نشود، اما این خودرو هم‌اکنون با قیمت 2.75 میلیون ین معادل 17.500 دلار برای نسخه تک دیفرانسیل و 3.06 میلیون ین معادل 19.500 دلار برای نسخه 4 چرخ محرک قابل سفارش است. گفتنی است در حال حاضر شرکت نامی خودرو، خودروهای نیسان کیکس، نیسان ایکس تریل و نیسان سیلفی را به‌صورت وارداتی به بازار ایران آورده است.

در گجت نیوز بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات نیسان ترا چینی برای عرضه در بازار ایران منتشر شد مدل جدید نیسان پاترول، شاسی بلند خوشنام ژاپنی معرفی شد پیکاپ نیسان و میتسوبیشی در راه است؛ یک وانت برقی با تکنولوژی ژاپنی و فرانسوی ارزان قیمت ترین خودروهای سدان سال ۲۰۲۴؛ از ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*