پیکاپ برقی نیسان و میتسوبیشی

پیکاپ نیسان و میتسوبیشی در راه است؛ یک وانت برقی با تکنولوژی ژاپنی و فرانسوی

نیسان و میتسوبیشی برنامه دارند یک پیکاپ تمام برقی جدید عرضه کنند؛ پروژه‌ای جاه‌طلبانه که دو خودروساز مطرح برای آن دست به دست هم داده‌اند.

با گسترش الکتریکی‌سازی، بازار پیکاپ‌های تمام الکتریکی هم رونق گرفته است و رفته‌رفته بازیگران جدیدی وارد آن می‌شوند. حتی قرار است در آینده نزدیک تویوتا هایلوکس برقی راهی بازار شود. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، حالا نیسان و میتسوبیشی هم جهت استفاده از پتانسیل این بازارِ تازه شکل گرفته تصمیم به همکاری با یکدیگر جهت تولید یک پیکاپ برقی گرفته‌اند. نیسان پیش‌تر رسماً از همکاری با هوندا خبر داده بود و حالا در پروژه‌ای جدید با یک خودروساز ژاپنی دیگر یعنی نیسان همکاری می‌کند.

پیکاپ تمام برقی نیسان و میتسوبیشی

در واقع نیسان و میتسوبیشی چند سالی است که به‌همراه رنو یک شرکت جدید در نتیجه اتحاد استراتژیک خود تشکیل داده‌اند و همکاری مستقیم نیسان و میتسوبیشی برای تولید خودرو اقدامی دور از انتظار نبود.

پیکاپ برقی نیسان و میتسوبیشی

نیسان که پیش‌تر با هاچ بک تمام برقی لیف یکی از جریان‌سازان عرصه خودروهای برقی شده بود، بالاخره بعد از گذشت بیش از ده سال کراس اوور برقی نیسان آریا را عرضه کرد. نیسان حالا در تلاش است تا دوباره از این بازار سهم قابل اعتنائی کسب کند و اولین خودرو پلاگین هیبرید خود در ایالات متحده را هم به‌واسطه همین همکاری جدید به عرضه می‌رساند. از طرفی دیگر، میتسوبیشی در نظر دارد اولین خودرو برقی خود در آمریکا را با استفاده از تکنولوژی نیسان تولید و عرضه کند.

پیکاپ برقی نیسان و میتسوبیشی

گذشته از این پروژه‌های مستقل نیسان و میتسوبیشی، این دو شرکت به‌طور مشترک مشغول توسعه یک پیکاپ برقی هستند. همان‌طور که انتظار می‌رود، این پیکاپ هم بازار آمریکا را هدف گرفته است. این پیکاپ که قرار است در مکزیک تولید شود، در نسخه‌های تمام برقی و پلاگین هیبرید روانه بازار خواهد شد. البته فاصله زیادی تا عرضه آن وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بین سال‌های 2027 تا 2031 به مرحله عرضه برسد.

پیکاپ برقی نیسان و میتسوبیشی

در حال حاضر نام این پیکاپ الکتریکی نیسان و میتسوبیشی مشخص نیست. با وجود این، امکان دارد که این محصولِ در دست توسعه همان نسخه برقی پیکاپ نیسان فرانتیر (Frontier) باشد. فرانتیر سال 2022 وارد نسل سومین نسل خود شد و در مقطع کنونی صرفاً یک پیشرانه 6 سیلندر 310 اسب بخاری برای آن در دسترس قرار دارد. با ارائه نسخه برقی برای این وانت نیسان شاید بتواند مشتریان بیشتری را به خود جذب کند؛ به‌خصوص از آنجا که پیکاپ‌های الکتریکی هم در آمریکا با استقبال مواجه شده‌اند.

از دست ندهید:
بررسی کی ام سی تی 8 (KMC T8)؛ پرحاشیه ترین پیکاپ ایران + ویدیو هیوندای سانتاکروز جدید مدل ۲۰۲۵ با طراحی هیجان‌انگیز معرفی شد شکست سایبرتراک در تست ضدگلوله؛ شلیک کالیبر ۲۲، زره پیکاپ تسلا را سوراخ کرد +‌ ویدیو ریویان با معرفی دو شاسی بلند R2 و R3 در دنیای خودروهای برقی گرد و خاک به پا کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*