شاسی بلند برقی ریویان R2 و R3

ریویان با معرفی دو شاسی بلند R2 و R3 در دنیای خودروهای برقی گرد و خاک به پا کرد

ریویان با برگزاری رویدادی، از شاسی بلندهای برقی جدید خود R2 و R3 پرده برداشت؛ اتفاقی که رقابت Rivian با تسلا را هرچه تنگاتنگ‌تر می‌کند.

ریویان، خودروساز نوپای آمریکایی با عرضه R1T به‌عنوان اولین پیکاپ تمام الکتریکی از همان ابتدا جای پای خود را در بازار آمریکا محکم کرد و با R1S وارد بازار اس یو وی‌های الکتریکی شد؛ خودرویی که بین قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۳ جا گرفت. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این شرکت پس از انتظار فراوان، بالاخره از سه شاسی بلند جدید R3 ،R2 و R3X رونمایی کرد. ریویان حالا از هر زمان دیگری برای رقابت در بازار اس یو وی‌ها آماده‌تر شده است و در این مسیر رقبایی مثل تسلای ایلان ماسک، فورد و گروه هیوندای را پیش رو خود دارد.

دسترسی به مشخصات خودروها:

مشخصات ریویان R2

نمای جلو شاسی بلند برقی ریویان R2

ریویان R2 با 4715 میلی‌متر طول، 2143 میلی‌متر عرض و 1699 میلی‌متر ارتفاع، در دسته اس یو وی‌های سایز متوسط جا می‌گیرد. در واقع R2 هم از لحاظ ابعاد و هم از نظر عملکرد آفرود در سطح پایین‌تری از شاسی بلند قبلی ریویان یعنی R1S قرار دارد، ولی با این حال، کماکان از شاسی بلند جدید دیگر این شرکت R3 بزرگ‌تر است.

نمای عقب شاسی بلند برقی ریویان R2

این خودرو در نسخه‌های تک موتور، دو موتور و سه موتور در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه تک موتور نیرو محرکه را به محور عقب منتقل می‌کند یا به عبارتی دیگر، دیفرانسیل عقب است. دو نسخه دیگر اما به سیستم دو دیفرانسیل/چهار چرخ محرک مجهز شده‌اند. همه این نسخه‌ها با یک بار شارژ توانایی طی کردن مسافت حدود 485 کیلومتر را دارند و قوی‌ترین نسخه می‌تواند ظرف کمتر از 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. با وجود این، خروجی دقیق پیشرانه‌های این اس یو وی ریویان مشخص نیست.

کابین شاسی بلند برقی ریویان R2

همان‌طور که انتظار می‌رود، آر 2 در طراحی همان مسیر پیشین ریویان را دنبال می‌کند. از جمله ویژگی‌های سبک طراحی این خودروساز، بدنه مکعبی یا باکسی و ترکیب لایت بار و چراغ‌های کپسول‌مانند هستند که همچنان در محصولات جدید آن هم به چشم می‌خورند. همچنین کابین R2 به‌صورت مینیمال با کمترین المان‌ها طراحی شده است و در آن یک نمایشگر افقی مرکزی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتال پشت فرمان، فرمان دی‌کات، دو محفظه داشبورد و… قابل مشاهده‌اند.

ریویان برنامه دارد R2 را در سال 2026 با قیمت پایه 45 هزار دلار به فروش برساند. البته پیش از آن، این شرکت قرار است کارخانه‌ای را جهت تولید این خودرو راه‌اندازی کند.

مشخصات ریویان R3

نمای جلو شاسی بلند برقی آر 3

ریویان با معرفی R3 طی رویداد اخیر خود در کالیفرنیا همه طرفداران را سورپرایز کرد. R3 شاسی بلندی جمع و جورتر از R2 است که شکل و شمایل اسپرت‌تری دارد و بیشتر شبیه به هاچ بک‌ها به نظر می‌رسد.

نمای عقب شاسی بلند برقی آر 3

این محصول جدید Rivian هم احتمالاً با پیشرانه‌های تک موتوره، دو موتوره و سه موتوره عرضه می‌شود. در ضمن، شعاع حرکتی آن با یک بار شارژ بیش از 485 کیلومتر تخمین زده شده است. ریویان جزئیات بیشتری را درباره بخش فنی R3 ارائه نداد و فعلاً باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر از سوی این شرکت بود.

ریویان R3 هم طراحی منحصر به فردی دارد که بدنه هاچ‌بک‌مانند، تایرهای کلفت و فاصله محسوس نسبت به سطح زمین را ترکیب می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی این شاسی بلند که توجهات را به خود جلب کرده، مکانیزم درب عقب آن است. بر خلاف خیلی از هاچ بک‌های دیگر، در ناحیه عقب R3 صرفاً قسمت شیشه‌ای بالا می‌آید.

شاسی بلند تمام برقی آر 3 با قیمت کمتر از آر 2 در تاریخی دیرتر روانه بازار خواهد شد.

مشخصات ریویان R3X

نمای جلو شاسی بلند الکتریکی آر 3 ایکس

R3X به‌عنوان تیپ عملکردمحور R3 معرفی شده است که البته در مقطع کنونی جزئیات زیادی درباره آن موجود نیست.

نمای عقب شاسی بلند الکتریکی ریویان R3X

آر 3 ایکس برای تامین قوای محرکه خود از سه موتور الکتریکی بهره می‌گیرد. اگرچه رسماً جزئیاتی راجع به عملکرد این خودرو برقی به اشتراک گذاشته نشد، نگاهی به ارقام مربوط به عملکرد آر 2 می‌توان دیدی بهتر از سطح قدرت آن به ما ارائه می‌دهد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، آر 2 می‌تواند مسافت 485 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند و همچنین در کمتر 3 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این خودرو در زمینه طراحی نمای بیرونی از المان‌هایی نظیر رینگ‌های بزرگ‌تر، پنل‌های اضافی دور سپرها و گلگیرها و تریم نارنجی در قسمت‌های مختلف برخوردار است. در فضای داخلی هم تریم دورنگ مشکی و بژ با المان‌های نارنجی و آلومینیومی به چشم می‌آیند.

از دست ندهید:
جنگ برفی تویوتا توندرا و ریویان R1T را در این ویدیوی دیدنی از دست ندهید ادعای بحث‌برانگیز ایلان ماسک: خودرو جدید تسلا صفر تا صد را زیر ۱ ثانیه می‌زند پروژه ساخت خودرو اپل بعد از ۱۰ سال رسماً لغو شد نسل جدید رنو ۵، هاچبک دوست داشتنی فرانسوی با طراحی جذاب و پیشرانه برقی آمد + عکس و فیلم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*