ادعای ایلان ماسک درباره شتاب صفرتاصد خودرو جدید تسلا

ادعای بحث‌برانگیز ایلان ماسک: خودرو جدید تسلا صفر تا صد را زیر 1 ثانیه می‌زند

ایلان ماسک مدعی شد نسل جدید خودرو تسلا رودستر در کمتر از 1 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد؛ اما این ادعا چقدر واقعیت دارد؟

تسلا با تولید رودستر به‌عنوان یک خودرو اسپرت تمام الکتریکی عملکردمحور در سال 2008 اقدامی جلوتر از زمانه خود انجام داد. نسل اول این خودرو کمتر از 5 سال تا 2012 در خط تولید تسلا ماند و نهایتاً از نسل جدید آن در سال 2017 پرده برداشته شد. تا به امروز کماکان طرفداران این شرکت آمریکایی و علاقه‌مندان به دنیای خودرو انتظار عرضه رودستر نسل دومی را می‌کشند. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل تسلا علاوه بر این‌که از عرضه رودستر در آینده نزدیک خبر داده، مدعی شده است این خودرو توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در کمتر از یک ثانیه را دارد!

تاریخ رونمایی و عرضه تسلا رودستر نسل جدید

نسل جدید خودرو تسلا رودستر

ایلان ماسک، کارآفرین جنجالی که تبحر ویژه‌ای در تبلیغات دستاوردهای شرکت‌های مختلف خود دارد، اخیراً در ایکس (توییتر سابق) از طراحی و عملکرد رودستر نسل جدید گفت. به گفته ماسک، طراحی این خودرو جدید تسلا تکمیل شده و قرار است در انتهای سال جاری میلادی بالاخره از آن رونمایی شود؛ یک رونمایی پرسروصدا که به عقیده او می‌تواند «حیرت‌انگیزترین دمو یک محصول در کل تاریخ» باشد. در نهایت، تسلا هدف از این دارد که این ماشین الکتریکی را اوایل سال 2025 عرضه کند.

مدیرعامل این خودروساز آمریکایی می‌گوید در طراحی Roadster اهداف جدید متعددی را در نظر گرفته‌اند. ماسک حتی اظهار داشت که «هیچ خودرویی مثل این دیگر پیدا نخواهد شد» و همچنین اشاره کرد که مشخص نیست بتوان آن را «خودرو» نامید. البته مشخص نیست که منظور او از این گفته دقیقاً چه بوده است، ولی در هر صورت از انقلابی بودن طراحی ساخته جدیدشان حکایت دارد.

شتاب زیر 1 ثانیه‌ای خودرو جدید تسلا از صفر تا صد

شتاب صفر تا صد نسل جدید خودرو تسلا رودستر

جالب‌تر از همه این‌ها ادعای ایلان ماسک مبنی بر شتاب صفرتاصد رودستر جدید بود. ایلان ماسک ادعا کرد که نسل جدید خودرو برقی رودستر تسلا می‌تواند در کمتر از 1 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. ادعای او از آنجایی بحث‌برانگیز است که شک و شبهه در خصوص امکان‌پذیر یا ایمن بودن چنین میزان شتابی وجود دارد.

در ابتدا اعلام شده بود که رودستر نسل جدید قادر است ظرف 1.9 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و سقف سرعت آن از مرز 400 کیلومتر هم می‌گذرد. ایلان ماسک حتی در سال 2018 اعلام کرد که در قالب آپشن 10 پیشرانه راکت کوچک دور این ماشین نصب می‌شوند که شتاب‌گیری، حداکثر سرعت، ترمزگیری و حرکت در پیچ‌ها را یک پله بالاتر می‌برند. او در سال 2021 گفت که رودستر جدید حتی زودتر طی تنها 1.1 ثانیه 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند.

اگر پیگیر اخبار و احوالات حوزه خودرو باشید، احتمالاً درباره ابرخودرو فوق‌العاده سریع مک مورتری اسپیرلینگ شنیده باشید. این خودرو با شتاب 1.4 ثانیه‌ای از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت سر و صدای زیادی به پا کرده است. با این حال، با این سطح عملکرد، مجوز تردد در خیابان را ندارد و فقط در پیست به کار گرفته می‌شود. حالا باید دید تسلا رودستر جدید در صورتی که ادعای ایلان ماسک صحت داشته باشد، چطور می‌تواند تاییدیه لازم برای تردد در خیابان را دریافت کند.

به رسم همیشه باید با ادعاهای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با احتیاط برخورد کرد. در حال حاضر باید منتظر رونمایی از نسخه جدید رودستر پس از مدت‌ها انتظار بود. شما کاربران گجت نیوز درباره این ماشین چطور فکر می‌کنید؟

از دست ندهید:
دروغ بزرگ تسلا درباره خودرو پیکاپ Cybertruck لو رفت! نسخه جدید تسلا مدل Y با تغییرات انقلابی در راه است آپشن جدید تسلا سایبرتراک، دکمه تبدیل شدن به قایق است!