خنثی بودن اپل در حوزه هوش مصنوعی

اپل غریبه در دنیای هوش مصنوعی: صاحب آیفون تاج و تخت را از دست می‌دهد؟

اپل در حوزه هوش مصنوعی خیلی از رقبا عقب‌تر است. اما این اتفاق باعث می‌شود تا اپل هم مثل نوکیا که روزی پادشاه بازار موبایل بود، نابود می‌شود؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که عرضه آیفون ۱۶ به‌خاطر کمبود ویژگی‌های جذاب در این گوشی‌ها، رونق چندانی نخواهد داشت. و این یعنی اپل ممکن است امسال به‌اندازه‌ای که تخمین زده بود، گوشی نفروشد. حالا یک تحلیل‌گر خبر نگران‌کننده دیگری را برای دوست‌داران اپل دارد و آن احتمال از دست دادن جایگاه ارزشمندترین کمپانی جهان است. البته این اتفاق در صورتی محتمل است که هوش مصنوعی اپل نتواند انتظارات را برآورده کند.

شاید انویدیا به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل شود

در گذشته پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که اپل امسال بین ۲۲۰ تا ۲۲۵ میلیون دستگاه آیفون را به فروش خواهد رساند. با این حال، مینگ-چی کوئو، تحلیلگر شناخته‌شده حوزه اپل، تخمین قبلی خود را اصلاح کرده و حالا بر این باور است که اپل امسال تنها به فروش ۲۰۰ میلیون دستگاه برسد.

خنثی بودن اپل در حوزه هوش مصنوعی

با وجود این، غول کوپرتینویی همچنان فرصت دارد تا با تکیه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد در سیستم عامل iOS 18، با قدرت بیشتری به عرصه رقابت بازگردد و جایگاه خود را به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا حفظ کند. گفته می‌شود تراشه A18 اپل که قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ در سری آیفون ۱۶ معرفی شود، از یک موتور عصبی (Neural Engine) ارتقایافته بهره می‌برد که وظیفه پردازش قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدکننده در آی او اس ۱۸ را برعهده خواهد داشت.

علاوه بر این، اخبار حاکی از این است که اپل در خانواده آیفون ۱۶ از میکروفون‌های بهبودیافته با نسبت سیگنال به نویز بالاتر استفاده کرده است. این امر از نظر وضوح صدا بسیار مفید خواهد بود، زیرا سیری می‌تواند دستورات صوتی را با وضوح بیشتری دریافت کرده و فرامین صوتی کاربر را با دقت بالاتری انجام دهد.

چت بات هوش مصنوعی اپل در WWDC 2024 معرفی می‌شود

همچنین گفته می‌شود که اپل در نطق اصلی کنفرانس WWDC 2024 که آن هم اواخر سال برگزار می‌شود، از چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی خواهد کرد. این چت بات که در حال حاضر با نام داخلی “Apple GPT” شناخته می‌شود، عملکرد مشابهی با چت جی پی تی خواهد داشت.

خنثی بودن اپل در حوزه هوش مصنوعی

این روزها هر کاری از این فناوری برمی‌آید. حتی ساخت لوگو با هوش مصنوعی هم امکان‌پذیر شده و کاربران می‌توانند بدون علم طراحی و تنها با استفاده از این فناوری پیشرفته، لوگو منحصر به‌فردی برای کسب‌و‌کار خود بسازند؛ بنابراین احتمالا اپل سرمایه‌گذاری زیادی روی این فناوری کرده است که می‌تواند در تمام مراحل زندگی روزمره کاربر، اثرگذار باشد.

با این حال ممکن است شرایط مجاب کند تا اپل از جاه‌طلبی‌های بلندپروازانه خودش دست بکشد. درست شبیه سرنوشت پروژه تایتان که مربوط به ساخت اتومبیل خودران اپل بود و خبر رسید که پس از ۱۰ سال رسماً لغو شده است. چرا که مینگ-چی کو معتقد است اگر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد اپل نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند، جایگاه با ارزشمندترین شرکت جهان را از دست خواهد داد و انویدیا جای آن را می‌گیرد. باید پیشرفت اپل را در سال آینده دنبال کنیم تا به پاسخ این سوال برسیم.

دیگر اخبار حوزه اپل:
تحلیلگر مطرح: اپل فعلاً به ساخت گوشی های تاشو فکر نمی‌کند پس از ۱۴ سال، اپل با طراحی مثلثی‌شکل معروف مک بوک ایر خداحافظی کرد اپل تسلیم شد؛ دانلود آزادانه اپلیکیشن‌های آیفون با آپدیت iOS 17.4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*