دریافت آپدیت HyperOS 2

این گوشی‌های شیائومی به زودی آپدیت اندروید 15 و HyperOS 2 را دریافت می‌کنند

بسیاری از کاربران شیائومی مشتاق امتحان کردن قابلیت ها و ویژگی های جدید نسخه جدید هایپر او اس هستند. اما کدام گوشی های شیائومی آپدیت اندروید 15 و HyperOS 2 را دریافت خواهند کرد؟

همزمان با توسعه هر نسخه جدید از اندروید شرکت‌های مختلف نیز تلاش می‌کنند که ویژگی های جدید آن را به رابط کاربری خود اضافه کنند. طبیعتا شیائومی نیز در این میان استثنا نیست. آنها در حال بررسی بتا اندروید 15 هستند تا بتوانند نسخه جدید هایپر او اس را بر اساس آن آماده کنند. شیائومی همیشه در ارائه آپدیت های نرم افزاری سابقه خوبی داشته است. به‌همین‌خاطر کاربران امیدوار هستند که به‌زودی آپدیت HyperOS 2 را دریافت کنند.

دریافت آپدیت HyperOS 2؛ آغاز فصلی جدید در رابط کاربری شیائومی

دریافت آپدیت HyperOS 2

تا زمان ارائه آپدیت اندروید 14 شیائومی از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کرد. این رابط کاربری ویژگی‌های جالبی داشت؛ اما چندان بین کاربران محبوب نبود. در واقع اکثر کاربران وان یو آی را بهترین رابط کاربری اندروید می‌دانستند. همین نیز باعث شد که شرکت شیائومی با ارائه آپدیت HyperOS تغییری شگرف را در استراتژی نرم‌افزاری خود ایجاد کند. حالا هم که اندروید 15 نزدیک است، بسیاری در مورد زمان دریافت آپدیت HyperOS 2 صحبت می‌کنند.

گوشی‌های شرکت کننده در برنامه بتا اندروید

دریافت آپدیت HyperOS 2

شیائومی سه محصول اخیر خود یعنی گوشی های شیائومی 14، شیائومی 13T پرو و تبلت شیائومی پد 6S پرو ۱۲.۴ را در برنامه بتا اندروید 15 قرار داده است. کاربران این گجت‌ها می‌توانند تغییرات نسخه جدید اندروید را در همان مراحل اولیه تجربه کنند. البته که این تغییرات با باگ‌هایی هم همراه خواهند بود. هرچند هنگامی که آپدیت نسخه پایدار اندروید 15 و HyperOS 2 آماده شود، این دستگاه‌ها اولین مدل‌های دریافت کننده خواهند بود.

دستگاه‌های دریافت کننده آپدیت HyperOS 2

برخی شرکت‌ها در مورد ارائه آپدیت های نرم‌افزاری سکوت می‌کنند و کاربران را سردرگم باقی می‌گذارند. هرچند که برای شیائومی شفافیت در این مسئله اولویت دارد. به‌همین‌خاطر آنها همیشه در وب‌سایت Xiaomi Security Center جزئیات مربوط به آپدیت گوشی‌های مختلف را منتشر می‌کنند. شیائومی همچنین به‌صورت رسمی اعلام می‌کند که کدام‌یک از مدل‌ها به پایان چرخه دریافت آپدیت های نرم افزاری رسیده‌اند.

دریافت آپدیت HyperOS 2

در جدیدترین پست این سایت نیز می‌توان لیست گوشی ها و تبلت های دریافت کننده آپدیت اندروید 15 و HyperOS 2 را مشاهده کرد:

  • مدل‌های شیائومی: شیائومی 14 اولترا، شیائومی 14، شیائومی 13T پرو، شیائومی 13T، شیائومی 13 لایت، شیائومی 12 پرو، شیائومی 12، شیائومی 12T پرو، شیائومی 12T
  • مدل‌های ردمی: ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G، ردمی نوت 13 پرو 5G، ردمی نوت 13 پرو 4G، ردمی نوت 13 5G، ردمی نوت 13 4G، ردمی 13C، ردمی نوت 12، ردمی 12 5G، ردمی 12
  • مدل‌های پوکو: پوکو F6 پرو، پوکو F6، پوکو X6 پرو، پوکو X6، پوکو M6 پرو 5G

بر اساس رویه سال‌های گذشته می‌توان انتظار داشت که کاربران آپدیت اندروید 15 و رابط کاربری HyperOS 2 را بین سه تا چهار ماه دیگر دریافت کنند. طبیعتا گوشی‌های پرچمدار و جدید اولین‌ها در صف دریافت بروزرسانی هستند و سپس در ماه‌های بعد نوبت به مدل‌های مختلف می‌رسد.

ویژگی ها و قابلیت های آپدیت جدید شیائومی

اما مهمترین سوال این است که کاربران پس از دریافت آپدیت HyperOS 2 باید انتظار چه ویژگی‌هایی را داشته باشند. شیائومی فعلا در مورد قابلیت‌ ها و ویژگی های هایپر او اس 2 سکوت کرده است. هرچند می‌توان بر اساس نسخه‌های بتا اندروید 15 و رویه پیشین شیائومی حدس‌هایی را زد.

دریافت آپدیت HyperOS 2

البته توجه داشته باشید که همیشه تمامی ویژگی های نسخه جدید اندروید به رابط کاربری شرکت‌های مختلف راه پیدا نمی‌کند. همچنین ممکن است ویژگی هایی فراتر از نسخه خام گوگل به دستگاه شما اضافه شود. در ادامه تغییرات احتمالی اندروید 15 و HyperOS 2 را بررسی می‌کنیم.

تغییرات در هسته اندروید

گوگل هنگام توسعه اندروید 15 تغییراتی را در هسته سیستم عامل ایجاد کرده است. همین نیز باعث شده که گوشی از نظر عملکرد بهینه‌تر باشد و از منابع سخت‌افزاری خود بهتر استفاده کند. در واقع دریافت آپدیت HyperOS 2 می‌تواند خبر بسیار خوبی برای کاربران گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده باشد. همچنین این تغییرات سبب خواهند شد که عمر باتری دستگاه‌های مختلف به‌طور متوسط تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

دریافت آپدیت HyperOS 2

علاوه بر این موارد گوگل برخی از مشکلات امنیتی اندروید را نیز برطرف کرده است. همچنین در نسخه جدید اندروید حفظ حریم شخصی کاربر در اولویت قرار دارد.

اشتراک‌گذاری صفحه

دریافت آپدیت HyperOS 2

پیشتر نیز کاربران اندروید می‌توانستند صفحه گوشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. هرچند که پس از دریافت آپدیت HyperOS 2 امکان اشتراک‌گذاری بخشی از صفحه هم فراهم خواهد شد. حتی کاربران می‌توانند داده‌های مربوط به یک پنجره کوچک را در اختیار دیگران قرار دهند.

پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای

در بروزرسانی جدید اندروید شاهد پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای نیز خواهیم بود. هرچند خوشبختانه ارتباط ماهواره‌ای به موقعیت‌های اضطراری محدود نمي‌شود. در نسخه جدید اندروید امکان ارسال و دریافت پیام متنی با استفاده از پوشش ماهواره‌ای وجود دارد و کاربران می‌توانند از آن در برنامه‌های مختلف استفاده کنند.

ارتباط ماهواره ای در اندروید

همچنین گوشی‌های جدید اندرویدی قادر خواهند بود در صورت نبود وای‌فای یا اینترنت سیم‌کارت به اینترنت ماهواره‌ای متصل شوند. البته هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها برای چه گوشي‌هایی عرضه شوند. این امکان وجود دارد که شیائومی ارتباط ماهواره‌ای را در اختیار تمامی دریافت کنندگان آپدیت HyperOS 2 قرار ندهد.

کنترل ویبره کیبورد و ویبره تطبیقی

شاید این مسئله کم‌اهمیت جلوه کند؛ اما در تجربه استفاده از گوشی واقعا تاثیرگذار است. بسیاری از برنامه‌ها تنظیمات اختصاصی خود را روی کیبورد گوشی اعمال می‌کنند. به‌همین‌خاطر ممکن است کیبورد شما هنگام استفاده در یک برنامه ویبره بزند و در برنامه دیگر خبری از ویبره نباشد. خوشبختانه پس از دریافت آپدیت HyperOS 2 گزینه‌ای را برای کنترل ویبره کیبورد در تمامی برنامه‌ها مشاهده خواهید کرد.

ویبره تطبیقی

همچنین در آپدیت جدید اندروید گزینه ویبره تطبیقی به تنظیمات کیبورد شیائومی اضافه خواهد شد. در این حالت گوشی از حسگرهای مختلف خود برای شناسایی محیط اطراف استفاده می‌کند. در صورتی که شما درون اتاق یا محیطی آرام باشید، قدرت ویبره کاهش پیدا می‌کند و در صورتی که مثلا در پارک باشید، ویبره با حداکثر قدرت فعال خواهد شد.

تقسیم صفحه مشخص

احتمال می‌دهیم که تنها کاربران گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده شیائومی این قابلیت را تجربه کنند. پس از دریافت آپدیت HyperOS 2 شما گزینه جذابی را برای تقسیم صفحه خواهید داشت. کاربران می‌توانند مشخص کنند که کدام دو برنامه به‌صورت تقسیم صفحه اجرا شوند. پس از آن با تنها لمس یک آیکون آن دو برنامه به‌صورت همزمان اجرا خواهند شد.

تقسیم صفحه در اندروید

این قابلیت روی گوشی‌های تاشو کارایی بیشتری دارد؛ اما می‌تواند روی گوشی‌های با نمایشگر بزرگ نیز مفید باشد.

جمع‌بندی

تا چند ماه دیگر امکان دریافت آپدیت اندروید 15 و HyperOS 2 برای کاربران گوشی‌های شیائومی ممکن خواهد شد. مدل‌های گران‌قیمت و جدید در اول صف قرار دارند و سپس نوبت به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی سال‌ گذشته می‌رسد.

با توجه به زمان باقیمانده تا انتشار نسخه نهایی اندروید 15 و نسخه جدید هایپر او اس می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های بیشتری نیز به موارد فعلی اضافه شوند. هرچند این احتمال نیز وجود دارد که برخی ویژگی‌ها به‌دلایلی در نسخه نهایی نباشند.

بیشتر بخوانید:
لیست کامل تمام گوشی‌هایی که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند + نام و برند سازنده آپدیت One UI 7 سامسونگ؛ از تغییرات جدید تا لیست گوشی‌های دریافت کننده این 5 قابلیت هوش مصنوعی اندروید 15 زنگ خطری برای iOS 18 به شمار می‌روند آپدیت اندروید ۱۵ با این قابلیت کارآمد، می‌تواند جان شما را نجات دهد راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴