ثبت نام شاهین اتوماتیک

اگر در سال گذشته شاهین اتوماتیک ثبت نام کردید، حالا بروید ساینا اس تحویل بگیرید

شرکت خودروسازی سایپا با صدور بخشنامه‌ای به مشتریانی که در سال گذشته برای شاهین اتوماتیک ثبت نام کرده بودند، اعلام کرد می‌توانند خودرو ساینا اس با استاندارد 85گانه را با قیمت روز تحویل بگیرند.

طرح‌های فروش خودرو در ایران واقعا جالب هستند و در دنیا نظیر ندارند. وضعیت صنعت خودرو در ایران به جایی رسیده که مشتریان برای خرید خودروهای بی کیفیت با قیمت نجومی هم باید هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید یا خودتان تجربه ثبت نام در طرح‌های فروش خودرو را داشته باشید، می‌دانید که وقتی شما برای خرید یک خودرو از کارخانه‌های خودروسازی داخلی ثبت نام می‌کنید، احتمالا با این چند اتفاق روبه‌رو می‌شوید:

1. بدون این که قیمت نهایی خودرو را بدانید باید فرایند ثبت نام را انجام دهید (گاهی اوقات دیده شده که حتی مدل خودرو هم مشخص نیست و شما فقط باید وجه اعلام شده را واریز کنید تا بعدا مشخص شود چه خودروهایی برای تحویل موجود هستند.)

2. باید خوش‌شانس باشید تا در لاتاری‌های ثبت نام خودرو، برنده شوید و افتخار خرید خودرو نصیبتان شود.

3. شرکت تولیدکننده، مونتاژکننده یا واردکننده، آنقدر خودرو را به شما تحویل نمی‌دهد تا قیمت آن افزایش پیدا کند و در نهایت مجبور می‌شوید پول بیشتری را برای تحویل گرفتن خودروی مورد نظر بپردازید.

4. بعد از گذراندن تمام این مراحل، شرکت خودروساز تصمیم می‌گیرد یک خودروی دیگر را به جای خودرویی که ثبت نام کرده‌اید، به شما تحویل بدهد.

ساینا اس

ساینا اس

در واقع ثبت نام خودرو در ایران بیشتر شبیه به خرید یک تخم مرغ شانسی است؛ شما ثبت نام می‌کنید و بعد باید منتظر بمانید تا ببینید خودروساز چه خودرویی را برای تحویل دادن به شما در نظر می‌گیرد. اگرچه خودروسازان بارها اعلام کرده‌اند که طرح‌های تبدیل خودرو و اعلام خودروهای جایگزین، اختیاری هستند و مشتریان را به انتخاب و تحویل خودروی جایگزین، مجبور نمی‌کنند؛ اما وقتی خودروساز می‌گوید خودرویی که شما ثبت نام کرده‌اید موجود نیست و حالا حالاها نمی‌تواند تحویل بدهد یا اگر هم تحویل بدهد باید مبلغ بسیار بیشتری از آنچه انتظار داشتید را بپردازید، در نهایت مشتری مجبور می‌شود به خواسته خودروسازان تن بدهد.

دیروز شرکت خودروسازی سایپا بخشنامه‌ای را با عنوان شرایط پیش فروش شاهین اتوماتیک منتشر کرد؛ اما جالب و خنده‌دار است که وقتی بخشنامه را باز می‌کنید، می‌بینید که در طرح پیش فروش شاهین اتومات، قرار است ساینا اس جدید به خریداران تحویل داده شود! در واقع، سایپا منت بر سر مشتریان گذاشته و به ثبت نام کنندگان خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک اعلام کرده که می‌توانند بیایند و خودرو ساینا اس با استاندارد 85گانه را آن‌هم با قیمت روز و آن هم بعد از کلی تاخیر در زمستان 1403 تحویل بگیرند.

جزئیات بخشنامه جدید سایپا برای ثبت نام کنندگان شاهین اتوماتیک

در اطلاعیه جدید سایپا نوشته شده:

پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، به اطلاع نمایندگی‌ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودروی شاهین با گیربکس اتوماتیک اقدام کرده و در تاریخ 17 خرداد 1403 پیامک به ایشان ارسال می‌شود، می‌رساند امکان واریز وجه و ثبت نام مطابق شرایط ذیل اعلام می‌گردد.

نوع خودروی ثبت نامیشاهین با گیربکس اتوماتیک
نوع خودروی قابل تحویلساینا اس با استاندارد 85 گانه
اولویت ثبت نامیزمستان 1403
مبلغ علی الحساب پیش پرداخت1.700.000.000 ریال
قیمت خودروقیمت روز خودرو در زمان تحویل (مندرج در قرارداد مشتریان)
زمان تحویلدی الی اسفند 1403 (هفته چهارم)

ثبت نام شاهین اتوماتیک

در نهایت از شما می‌خواهیم که در بخش کامنت‌ها، نظر خود را در این رابطه با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید مطالب معرفی و بررسی ساینا اس DA و ساینا برقی را در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
آخرین شرایط فروش انواع خودرو در ایران: