عجیب ترین مشکلات پزشکی

نگاهی به عجیب ترین مشکلات پزشکی جهان: از قلب سیمانی تا آلرژی به آب و خون آبی‌

امروز می‌خواهیم شما را با عجیب ترین مشکلات پزشکی جهان از بیماری با قلب سیمانی و افراد دچار آلرژی به آب و دارای خون آبی‌رنگ آشنا کنیم. برخی موارد آنقدر حیرت‌انگیز هستند که باور کردن آنها سخت است.

علم پزشکی در طول قرن‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی را به‌خود دیده است؛ اما بدن انسان هنوز ما را شگفت‌زده می‌کند. در ادامه می‌خواهیم به ۱۵ مورد از عجیب‌ ترین مشکلات پزشکی جهان بپردازیم که برخی از آنها حتی از نظر علمی قابل توضیح نیستند.

بررسی ۱۵ مورد از عجیب ترین مشکلات پزشکی در سرتاسر جهان

جنین در مغز یک نوزاد

در یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی جهان پزشکان یک جنین را از مغز نوزاد یک ساله خارج کردند. والدین نوزاد کمی از ابعاد غیرعادی سر او تعجب کرده بودند. همچنین نوزاد از نظر مهارت‌های حرکتی پیشرفت لازم را نداشت. همین موارد نیز سبب شد که به بیمارستان مراجعه کنند. بررسی‌های پزشکان نشان داد که درون مغز نوزاد دختر یک جنین وجود دارد.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

جالب است که جنین نیز از یک تخمک شکل گرفته بود؛ بنابراین اگر به‌صورت عادی رشد می‌کرد، به‌صورت دوقلو متولد می‌شدند. به‌طورکلی در هر ۵۰۰ هزار تولد یکبار می‌توان پدیده جنین در جنین را مشاهده کرد. هرچند که در اکثر موارد جنین در شکم نوزاد قرار می‌گیرد.

عجیب ترین مشکلات پزشکی: جنون رقص

یکی از حیرت‌انگیزترین و عجیب ترین مشکلات پزشکی تاریخ بشر جنون رقص است. این مشکل برای مدت ۳ قرن در اروپا وجود داشت و هیچکس هم نتوانست دلیل اصلی آن را پیدا کند. از قرن سیزدهم مردم آلمان، هلند و ایتالیا در تجمعات بزرگ جمع می‌شدند و دیوانه‌وار شروع به رقصیدن می‌کردند. اینکار آنقدر ادامه پیدا مي‌کرد تا فرد غش کرده و یا بمیرد.

جنون رقص

نوشته‌های تاریخی نشان می‌دهد که گاهی تا ۱۱۰۰ نفر در جنون رقص شرکت می‌کردند. این اتفاق با جزئیات زیاد در آثار گوناگون ثبت شده است؛ اما دلیل آن مشخص نیست. دانشمندان حدس می‌زنند که جنون رقص به‌خاطر عوامل گوناگون ایجاد شده باشد. برخی تصور می‌کنند که اینکار یک واکنش روانی به سختی‌های اجتماعی بود. فرهنگ پنهان زمانه نیز سبب شده بود که این واکنش در قالب رقص بروز کند.

صحبت به زبان خارجی پس از جراحی

یک نوجوان ۱۷ ساله هلندی پس از آسیب‌دیدگی در بازی فوتبال به بیمارستان رفت. در نهایت تصمیم گرفته شد که باید زانوی وی جراحی شود. هرچند که پس از جراحی او اصلا توانایی درک و صحبت کردن به زمان مادری خود را نداشت. او فقط می‌توانست به کمک زبان انگلیسی که در مدرسه یاد گرفته بود، با دیگران ارتباط برقرار کند.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

هرچند که ۲۴ ساعت بعد فرد توانایی صحبت به زبان هلندی را مجدد به‌دست آورد. دانشمندان تصور می‌کنند یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی به‌خاطر نوع ماده بیهوشی رخ داده است.

عجیب ترین مشکلات پزشکی: تغییر رنگ چشم

دیگر مورد عجیب ترین مشکلات پزشکی جهان به یک نوزاد ۶ ماهه مربوط می‌شود که به بیماری کرونا مبتلا شده بود. پزشکان برای درمان بیماری داروی فاویپیراویر را تجویز کردند. هرچند که در کمتر از یک روز رنگ چشمان نوزاد تغییر کرد. بررسی چشم‌پزشکی نیز نشان داد که رنگ‌دانه‌های آبی در حال جمع‌شدن در قرنیه چشم هستند.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

جالب اینجاست که ۵ روز پس از قطع کردن دارو مجددا رنگ چشم نوزاد به قهوه‌ای برگشت.

قلب سیمانی

مردی ۵۶ ساله به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کرد و گفت که دو روز است از درد سینه رنج می‌برد. تصویر سی‌تی‌ اسکن نشان داد یک شیء عجیب در کنار قلب بیمار حضور دارد. بررسی‌های بیشتر مشخص کرد که یک سیمان ۱۰ سانتی‌متری به قلب چسبیده و حتی بخشی از شش را نیز سوراخ کرده است. ظاهرا این مرد یک هفته قبل به‌خاطر مهره‌های شکسته خود تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

در طول عمل جراحی پزشکان مقداری سیمان را به‌داخل مهره‌ها تزریق می‌کنند. اینکار کاملا عادی است و هیچ خطری ندارد. هرچند که این‌دفعه سیمان از استخوان وارد رگ بیمار شده تا یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی جهان رخ دهد. سیمان سپس از طریق جریان خون به قلب رسیده و همانجا سفت شده است. در نهایت یک ماه پس از عمل جراحی بخش سیمانی قلب جدا شد.

عجیب ترین مشکلات پزشکی: بی‌خوابی مرگبار

یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی به یک مرد ۵۷ ساله مربوط بود. این فرد از نوعی بیماری بی‌خوابی شدید رنج می‌برد و فقط می‌توانست دو تا سه ساعت در شب بخوابد. وی متوجه شده بود که در طول یکسال گذشته مرتب از نظر قدرت حافظه ضعیف و ضعیف‌تر شده است. به‌همین‌خاطر به بیمارستان مراجعه کرد. او در طول روز احساس ضعف می‌کرد و اغلب هنگامی که نشسته بود ناگهان خوابش می‌برد.

بی‌خوابی مرگبار

او پس از مدتی توانایی نگه‌داشتن قاشق را هم از دست داد و نمی‌توانست به‌راحتی راه برود. در نهایت یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی باعث شد که فرد پس از چند ماه جان خود را از دست بدهد. بیماری بی‌خوابی مرگبار در دسته بیماری‌های پریون قرار می‌گیرد و هیچ راه درمانی ندارد. بیماری‌های پریون زمانی ایجاد می‌شوند که سلول‌ها به تولید پروتئین‌های غیرعادی رو بیاورند و این پروتئین‌ها نیز در مغز تجمع کنند. تجمعی که در نهایت به آسیب مغزی منجر می‌شود.

کرم کلیه غول‌پیکر

یک مرد جوان پس از ناتوانی در ادرار کردن و دور روز تب شدید به بیمارستان مراجعه کرد. کادر بیمارستان علائم حیاتی او را بررسی کردند؛ اما به‌جز ضربان قلب بالا هیچ مشکل دیگری پیدا نشد. در نهایت نیز مجموعه‌ای از داروهای مختلف را به او دادند تا مشکل ادرار برطرف شود. در دومین روز حضور در بیمارستان ناگهان یک کرم غول‌پیکر ۳۰ سانتی‌متری از بدن بیمار خارج شد.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

بررسی‌ یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی نشان داد که این کرم در واقع انگلی به‌نام دایکتو فیما رنالی بوده است. کرم درون کلیه قرار داشت و در نتیجه خوردن ماهی نسبتا خام ایجاد شده بود. این مشکل به‌طورکلی در اثر خوردن ماهی یا قورباغه خام و یا کامل پخته نشده ایجاد می‌شود و ممکن است حتی کلیه را از کار بیندازد.

کودک آجرخور

در یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی گزارش مربوط به یک دختر هفت ساله را می‌بینیم. این کودک برای سه‌سال از درک شکم می‌نالید و دندان‌های فوق‌العاده بدی داشت. بررسی‌های بیشتر نشان داد که با وجود هشدار والدین، این دختر از دو سالگی عادت به خوردن آجر داشته است. به‌طورکلی کودکان در دوره‌ای موقت انواع چیزهای مختلف را در دهان خود می‌گذارند؛ اما این عادت باید متوقف شود.

خوردن آجر

پزشکان برای درمان این کودک مکمل‌های روی، کلسیم و آهن را تجویز کردند. خوشبختانه عادت خوردن آجر پس از ۶ ماه متوقف شد که نشان می‌دهد این مشکل به‌خاطر کمبود مواد معدنی بوده است.

عجیب ترین مشکلات پزشکی: عدم احساس درد

زنی پس از ۵۸ سال زندگی متوجه شد که همانند دیگران نیست و درد را احساس نمی‌کند. ماجرا زمانی آغاز شد که او برای یک مشکل پزشکی دیگر به دکتر مراجعه کرد. مشکل او می‌بایست فوق‌العاده دردناک باشد؛ اما وی چنین احساسی نداشت. اینجا بود که زن ۵۸ ساله متوجه تفاوت خود با دیگران شد. او به یاد می‌آورد که از زمان بچگی هیچ دردی را هنگام بریدن دست خود احساس نمی‌کرد.

عدم احساس درد

همچنین او مشکلی با لمس آب فوق‌العاده داغ یا سرد نداشت. هرچند که تفاوت بین این دو را تشخیص می‌داد. جالب اینجاست که او دارای دو فرزند است و در هنگام زایمان این دو نیز کوچکترین دردی را احساس نکرده بود. عدم احساس درد یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی است و به‌خاطر ایجاد جهش در ژن SCN9A ایجاد می‌شود. افراد مبتلا به این مشکل در احساس بو هم ناتوان هستند.

رگ‌های دچار نشتی

غواصی در عمق یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و البته خطرناک بشر است. محیط اعماق دریا بسیار پرفشار است و با سطح آن تفاوت دارد. به‌‌همین‌خاطر غواصان باید به‌آرامی از عمق بالا بیایند تا دچار مشکلات ناشی از کاهش ناگهانی فشار نشوند. این مشکل که با نام DCS شناخته می‌شود، می‌تواند حتی سبب مرگ فرد شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که گازهای حل شده در خون انسان ناگهان حباب تشکیل می‌دهند. از علائم DCS می‌توان به درد مفاصل، حالت تهوع و سردرد اشاره کرد.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

هرچند غواصی میان‌سال یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی را در قالب DCS تجربه کرد. در نتیجه این اتفاق مایعات مختلف از سلول‌ها به بیرون نشت می‌کردند. این مرد در دهه چهارم زندگی خود بود و پس از غواصی در عمق ۳۰ متری دچار تنگی نفس شده بود. پزشکان در ابتدا تصور می‌کردند که با موردی از DCS مواجه هستند؛ اما یک متخصص تشخیص داد که مسئله فرق دارد.

وی گفت که حباب‌های ایجاد شده در عروق خونی بیمار سبب شده‌اند که پروتئین و مایعات به بیرون نشت کنند. در صورتی که تشخیص درست صورت نمی‌گرفت، قطعا مرد ماجراجو جان خود را از دست می‌داد.

حساسیت به آب

در یک از عجیب ترین مشکلات پزشکی مشخص شد که یک نوزاد ۱۸ ماهه به آب حساسیت دارد. تنها ۱۵ ثانیه تماس با آب کافی بود که پوست نوزاد شدید واکنش نشان داده و کهیر و جوش بزند. دانشمندان هنوز نمی‌دادند که دلیل این واکنش عجیب چیست.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

برخی تصور می‌کنند که حساسیت نوزاد به‌خاطر مواد موجود در آب (مثلا کلر) است. برخی دیگر نیز احتمال می‌دهند که پوست نوزاد هنگام تماس با آب ماده‌ای سمی را تولید می‌کند.

عجیب ترین مشکلات پزشکی: سکسکه بی‌پایان

سکسکه معمولا بعد از مدت کوتاهی قطع می‌شود. هرچند جالب است بدانید که هر ساله حدود ۴ هزار نفر برای مشکل سکسکه به بیمارستان‌های آمریکا مراجعه می‌کنند. البته که همه آنها در برابر یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی جهان رنگ می‌بازند. یک جوان ۲۲ ساله برای مدت دو سال هر روز سکسکه می‌کرد. هیچ درمانی هم در طول این دو سال برای او جواب نداده بود.

عجیب ترین مشکلات پزشکی

مشکل سکسکه بی‌پایان سبب شده بود که او شغل خود را ترک کرده و از زندگی اجتماعی کناره‌گیری کند. او حتی دچار کم‌خوبی و درد در قسمت شکم شده بود. در نهایت پزشکان احتمال دادند که مشکل سکسکه به‌خاطر رفلاکس معده است و باید جراحی انجام شود. تعداد سکسکه‌های مرد جوان پس از جراحی کاهش پیدا کردند؛ اما به‌طور کامل متوقف نشدند. در نهایت نیز علت یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی جهان مشخص نشد.

خون به رنگ آبی

یک شب زنی ۲۵ ساله درد شدیدی را در دندان‌های خود احساس می‌کرد. به‌همین‌خاطر مقدار بسیار زیادی داروی بی‌حسی را استفاده کرد. روز بعد وی به‌خاطر احساس ضعف و خستگی شدید به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کرد. او همچنین از نفس‌تنگی رنج می‌برد و رنگ پوستش هم تغییر کرده بود. وقتی کادر درمان به بررسی این زن پرداختند با یکی از عجیب ترین مشکلات پزشکی مواجه شدند. خون گرفته شده از بدن زن جوان به‌جای قرمز به رنگ آبی تیره بود.

خون آبی

آنالیز خون بیمار نشان داد که سطح یک نوع هموگلوبین خاص افزایش یافته است. این نوع هموگلوبین برخلاف نوع عادی قادر نیست اکسیژن را به بقیه نقاط بدن برساند. این مشکل می‌تواند به‌صورت مادرزادی در فرد وجود داشته باشد و یا در اثر برخی داروها ایجاد شود. در نهایت تزریق وریدی متیلن بلو باعث شد که مشکل نفس‌تنگی زن فورا برطرف شود. پس از چند روز نیز شرایط کلی بیمار به حالت عادی بازگشت.

ساخت الکل در داخل بدن

در میان اخبار پزشکی و سلامت شاید این مورد را بتوان یکی از عجیب ترین مشکلات دانست. فردی به‌خاطر رانندگی در مستی دستگیر شده بود؛ در حالی که خودش تاکید داشت هیچ چیزی ننوشیده است. فردای این اتفاق او به کلینیکی در اوهایو رفت تا مسئله را بررسی کند. آزمایش‌ها نشان دادند که درون خون وی موادی وجود دارند که به‌عنوان مخمر برای ساخت شراب و آبجو استفاده می‌شود.

آبجو

در نهایت مشخص شد که این مرد از یک مورد پزشکی نادر رنج می‌برد. موردی که سبب می‌شود میکروب‌های درون روده کربوهیدرات‌ها را به الکل تبدیل کنند. این کشف عجیب مشخص کرد که چرا فرد گاهی به‌طور مشکوکی احساس مستی می‌کرد و نمی‌توانست خوب فکر کند. شش هفته رژیم بدون کربوهیدرات و استفاده از داروهای ضد قارچ باعث شد که مشکل مرد آمریکایی به‌طور کامل برطرف شود.

تشنج به‌خاطر سودوکو

قطعا مشکلات پزشکی زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد، ولی تشنج هنگام حل سودوکو در میان عجیب ترین ها است. در سال ۲۰۰۸ یک مرد آلمانی در حال اسکی‌کردن بود که ناگهان به‌خاطر بهمن زیر برف دفن شد. وی مرگ را تجربه کرد و تنها به کمک CPR به زندگی بازگشت. هرچند محروم‌شدن ۱۵ دقیقه‌ای مغز از اکسیژن سبب شده بود که مشکلات مختلفی برای فرد پیش بیاید.

سودوکو

یکی از این مشکلات تیک در پاها و دهان مرد آلمانی بود. هرچند که پزشکان توانستند با داروهای مختلف پس از مدتی این مشکلات را برطرف کنند. اما این پایان ماجرا نبود. روزی بیمار در حال حل کردن جدول سودوکو بود که ناگهان دچار تشنج شد. دکترها بعدها متوجه شدند که تشنج هنگام تصور سه‌بعدی اعداد سودوکو در مغز رخ می‌دهد. متاسفانه دلیل اصلی این اتفاق هرگز مشخص نشد؛ اما فرد مجبور شد سودوکو را برای همیشه کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید:
ظرفیت واقعی فضای ذخیره سازی اطلاعات در مغز انسان بالاخره کشف شد محققان راز بهترین زمان برای نوشیدن قهوه را کشف کردند دستاوردی عجیب و ترسناک؛ مغز انسان بعد از مرگ هم كار می‌كند! کشف قدیمی ترین ویروس انسانی متعلق به ۵۰ هزار سال پیش دانشمندان موفق به کشف داروی رویش مجدد دندان انسان شدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*