پهپاد آینده نگرانه وینگمن ایرباس - Airbus Wingman

ایرباس از پهپاد بدون سرنشین و پیشرفته وینگمن رونمایی کرد + تصاویر

شرکت ایرباس از پهپاد آینده نگرانه وینگمن رونمایی کرد Airbus Wingman، یک پهپاد بدون سرنشین است که مأموریت‌های ناممکن را امکان‌پذیر می‌کند.

در یکی از تازه‌ترین اخبار نظامی جهان، شرکت ایرباس با حضور در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای برلین موسوم به ILA، از پهپاد آینده نگرانه مفهومی جدید وینگمن (Wingman) خود رونمایی کرد. این یک رویکرد پیشگامانه در هوانوردی نظامی است که می‌تواند سناریوهای نبرد آینده را متحول کند.

پهپاد وینگمن: همرزم بدون سرنشین در آسمان نبرد

در دنیای هوافضا، به خلبانی که در هواپیما همراه خلبان اصلی حضور پیدا می‌کند و نقش پشتیبانی از آن را بر عهده دارد، کمک خلبان یا وینگمن گفته می‌شود. اما در رویکرد نوآورانه ایرباس، Wingman یک پهپاد پیشرفته است که برای فعالیت در کنار هواپیماهای سرنشین‌دار طراحی شده است. این پهپاد وظایف پرخطری را بر عهده می‌گیرد و بدون به خطر انداختن جان انسان‌ها، مأموریت‌های ناممکن را امکان‌پذیر می‌کند.

ایرباس با حضور در برلین، این پهپاد پیشرفته را هم با خودش به‌همراه آورده است. یکی از جدیترین اختراعات ایرباس، شبیه به اتومبیل‌های کانسپت در صنعت خودرو عمل می‌کند تا امکانات و طراحی آن در آینده را به نمایش بگذارد.

وینگمن به طیف وسیعی از قابلیت‌ها مجهز شده است که شامل ویژگی پنهان‌کاری، ادغام تسلیحات مختلف، حسگرهای پیشرفته و راه‌حل‌های ارتباطی و همکاری پیچیده می‌شود. در حالی که ممکن است همه ویژگی‌های نمایش داده شده در مدل نهایی گنجانده نشود، هدف از این مفهوم، پیشبرد طراحی و توسعه هر نسلی از این پهپاد است.

پهپاد آینده نگرانه وینگمن ایرباس - Airbus Wingman

ایرباس در تلاش است تا با استفاده از پهپاد وینگمن، هواپیماهای جنگی سرنشین‌دار فعلی را با پلتفرم‌های بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی تکمیل کند. این پهپادها قادر به حمل سلاح و سایر تجهیزات حیاتی مأموریت هستند و می‌توانند نقش موثری در انجام طیف وسیعی از وظایف ایفا کنند.

مایکل شول‌هورن، مدیرعامل ایرباس دفاع و فضا می‌گوید: «نیروی هوایی آلمان نیاز شدیدی به یک هواپیمای بدون سرنشین برای همکاری با جت‌های جنگنده سرنشین‌دار خود ابراز کرده است، به ویژه با نزدیک شدن به فاز عملیاتی سامانه هوایی رزمی آینده در سال 2040. مفهوم وینگمن ما به این نیاز پاسخ می‌دهد و ما متعهد هستیم که این نوآوری را برای ارائه راه‌حلی مقرون به صرفه و مؤثر به نیروی هوایی آلمان ارتقا دهیم تا توانایی ناوگان جنگنده آن‌ها را در دهه 2030 افزایش دهد».

پهپاد آینده نگرانه وینگمن ایرباس - Airbus Wingman

پهپاد Wingman از پس انجام چه کارهایی برمی‌آید؟

وینگمن برای انجام وظایف مختلفی از جمله شناسایی و اخلال الکترونیکی تا درگیری با اهداف زمینی یا هوایی با استفاده از مهمات هدایت‌شونده دقیق یا موشک طراحی شده است. هواپیمای سرنشین‌دار به عنوان «جنگنده فرماندهی» عمل می‌کند و کنترل مأموریت و تصمیم‌گیری نهایی را بر عهده دارد. در عین حال، از حمایت اضافی و کاهش ریسک ناشی از واگذاری وظایف تاکتیکی به پهپاد وینگمن بدون سرنشین بهره می‌برد.

در گجت نیوز بخوانید:
قدرت‌نمایی پهپادهای ترکیه ای با محافظت از آسمان ۴۰ کشور جهان! تولید انبوه پهپاد ترسناک ایرانی در روسیه رسماً آغاز شد اولین پهپادی که هلیکوپتر رئیس جمهور را پیدا کرد متعلق به کجا بود؛ هلال احمر، ترکیه یا ستاد کل نیروهای مسلح؟ پهپاد انتحاری جدید پنتاگون، تن و بدن چین را می‌لرزاند

یکی از مزایای کلیدی پهپاد ایرباس، افزایش بالقوه حجم رزمی به روشی مقرون به صرفه است که به نیروی هوایی اجازه می‌دهد تا با تعداد نیروهای رقیب یا نزدیک به رقیب خود برابری کند. این مزیت استراتژیک در سناریوهای درگیری‌های مدرن که در آن برتری عددی می‌تواند تعیین‌کننده باشد، بسیار حیاتی است.

پهپاد آینده نگرانه وینگمن ایرباس - Airbus Wingman

با ورود وینگمن به میدان نبرد، شاهد تحولی عظیم در نحوه انجام جنگ‌های هوایی خواهیم بود. هوش مصنوعی و همکاری انسان و ماشین، کلید پیروزی در نبردهای آینده خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*