حافظه گلکسی S25

حافظه های جدید گلکسی S25 آن‌ها را به سریعترین گوشی تاریخ تبدیل خواهد کرد

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با بهره‌گیری از نسلی جدیدتر و سریع‌تر از حافظه ها در سری گلکسی S25 سرعتی فراتر از تصور را برای این پرچمداران به ارمغان بیاورد.

در سال‌های اخیر گوشی‌های پرچمدار بازار درگیر یک جنون عجیب سرعت شده‌اند؛ به‌طوری که هر ساله شاهد ارتقای چشمگیر سرعت در این گوشی‌ها نسبت به سال‌های قبل هستیم. بهترین گوشی های پرچمدار بازار عموما در کنار تراشه‌های قدرتمند از حافظه های فوق‌العاده سریعی هم بهره می‌برند که عملکرد فنی آن‌ها را به‌صورت قابل توجهی ارتقا می‌دهند.

سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ همواره در شمار برترین گوشی‌های دنیا شناخته شده و در هر نسل ضمن ارائه قابلیت‌های جدید و جذاب به مخاطبین خود، عملکرد فنی و سرعت سرآمدی را نیز به کاربرانشان هدیه می‌دهند. در همین خصوص به‌تازگی شایعات جدیدی در خصوص استفاده از حافظه های UFS 4.1 در سری جدید گلکسی S25 به گوش می‌رسد که قرار است سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

حافظه های UFS 4.1 گلکسی S25 اولترا؛ کلید ارائه عملکرد سرآمد در این گوشی پرچمدار

اخبار جدید رسیده در خصوص حافظه های به کار رفته در گلکسی اس 25 اولترا توسط افشاگر شناخته‌شده حوزه دستگاه‌های سامسونگ، Sawyer Galox در شبکه X منتشر شده است و از دید کلی کاملا منطقی به نظر می‌رسد! در حال حاضر اکثر مدل‌های گلکسی اس 24 سامسونگ از حافظه‌های UFS 4.0 بهره می‌برند. بنابراین می‌توان توقع داشت که کره‌ای‌ها با ارتقای حافظه به UFS 4.1 سرعت بالاتری را برای پرچمدارانشان رقم بزنند.

گوشی Galaxy S25

البته اطلاعاتی که این افشاگر منتشر کرده تنها به تجهیز گلکسی S25 اولترا به حافظه های UFS 4.1 اشاره دارد. با این وجود باید منتظر اطلاعات تکمیلی در این خصوص ماند و دید آیا تمامی مدل‌های این گوشی پرچمدار به حافظه‌های جدید و سریع مجهز می‌شوند یا سامسونگ برنامه دارد از این طریق، مدل پریمیوم پرچمداران خود را از سایر مدل‌ها جدا کند!

با گرایش شدیدی که تمامی گوشی‌سازان از جمله سامسونگ به هوش مصنوعی و قابلیت‌های مبتنی بر AI داشته‌اند، استفاده از مشخصات فنی قدرتمندتر و دستیابی به سرعت بالاتر می‌تواند برگ برنده‌ای برای هر گوشی‌ساز باشد. این اتفاق از طریق استفاده از رم‌های با ظرفیت و سرعت بالاتر، پردازنده‌های سریع‌تر و البته حافظه‌های داخلی پیشرفته‌تر و با سرعت بالاتر امکان‌پذیر می‌شود.

البته بعید به نظر می‌رسد که تنها پیشرفت سامسونگ در زمینه ارتقای عملکرد پرچمداران سال آینده خود مربوط به ارتقای حافظه داخلی باشد. با این وجود حافظه UFS 4.1 شروع درخشانی برای این امر خواهد بود.

البته احتمالا ارتقای سرعت حافظه های از نوع UFS 4.1 در مقایسه با حافظه های UFS 4 جزیی خواهد بود. با این وجود برای اظهار نظر قطعی در این خصوص باید منتظر اطلاع‌رسانی‌های رسمی در خصوص مشخصات این نوع مموری‌ها ماند. پیش بینی می‌شود که حافظه‌های UFS 5.0 در سال 2027 به‌طور رسمی رونمایی شوند. بر این اساس احتمالا UFS 4.1 برخی مشخصه‌های UFS 4.0 را به‌طور اندکی ارتقا خواهد داد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که حافظه‌های UFS 4.0 سرعت نوشتن 4200 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند؛ درحالیکه سرعت نوشتن حافظه‌های UFS 3.1 برابر با 1200 مگابایت بر ثانیه است. همچنین پیش‌تر نیز حتی اخباری در خصوص استفاده از این نوع حافظه‌ها در سری گلکسی اس 24 به گوش رسیده بود. با این وجود این اتفاق رخ نداده و استفاده از آن‌ها به نسل 2025 پرچمداران سامسونگ موکول شد.

حافظه گلکسی S25

همان‌طور که اشاره شد، هوش مصنوعی مهم‌ترین پیشرانه برای تلاش گوشی‌سازان برای تعبیه حافظه‌های سریعتر در محصولاتشان است؛ چراکه پرچمداران امروزی حتی سنگین‌ترین کاربری‌های مدرن را نیز با سرعتی بسیار بالا و بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند. با این وجود سرعت بالاتر خواندن و نوشتن حافظه‌ها باعث می‌شود که بازخوانی اطلاعات از الگوریتم‌های هوش مصنوعی سریع‌تر انجام شده و پاسخ‌گویی AI به درخواست‌های مخاطبین با سرعت بالاتری انجام شود.

نمونه بارز تاثیر سرعت بالاتر در عملکرد فرامین هوش مصنوعی مربوط به ترجمه آنی مکالمات است که هنوز در زمینه سرعت، جای کار زیادی دارد!

در گجت نیوز بخوانید:
مهم‌ترین انتظاراتی که از گلکسی S25 سامسونگ داریم 7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم گلکسی S25 با این 5 قابلیت نوستالژیک می‌تواند دوباره قلب همه را تسخیر کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*