اپلیکیشن شخصی سازی هوم اسکرین آیفون

به کمک این 6 اپلیکیشن صفحه هوم اسکرین آیفون را شخصی سازی کنید

تنظیم‌پذیری پایین هوم اسکرین آیفون همواره یکی از مهم‌ترین نواقص آن در برابر اندرویدی‌ها بوده است. با این 6 اپلیکیشن هوم اسکرین آیفون خود را به بهترین شکل شخصی سازی کنید.

بدون شک طراحی صفحه هوم اسکرین و سایر المان‌های بصری آیفون 15 پرو مکس فوق‌العاده جذاب و چشم نواز انجام شده است. با این وجود اگر برای مدتی طولانی (مثلا چند سال) با گوشی آیفون سر و کار داشته باشید قطعا طراحی عناصر هوم اسکرین، پس‌زمینه و دیگر موارد آیفون برای‌تان تکراری خواهد شد. در این شرایط اپلیکیشن های شخصی سازی هوم اسکرین آیفون می‌توانند راهکارهایی کلیدی برای رفع مشکل شما باشند.

البته زمانی‌که بحث شخصی سازی گوشی‌های موبایل مطرح باشد، آیفون‌های اپل در برابر گوشی‌های اندرویدی هیچ حرفی برای گفتن ندارند! تغییر ظاهر سیستم عامل اندروید گاهی اوقات با نصب تنها یک اپلیکیشن، گاه با دانلود و نصب فونت‌های دلخواه و گاهی نیز با نصب یک رام کاستوم برای گوشی امکان‌پذیر بوده و دست کاربران را برای انجام این کار فوق‌العاده باز می‌گذارد! این درحالی‌ست که انجام تغییرات مشابه در آیفون یا امکان پذیر نیست یا به‌سختی قابل انجام خواهد بود.

بهترین اپلیکیشن های شخصی سازی هوم اسکرین

طبیعتا اکوسیستم بسته iOS اجازه شخصی‌سازی هم‌سطح گوشی‌های اندرویدی را به کاربران آیفون نمی‌دهد. با این وجود حتی در این شرایط نیز گزینه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند ایجاد سطحی از تغییرات در آی او اس را برای کاربران آیفون امکان‌پذیر کنند. به‌طور مثال، تغییر چینش آیکون‌ها در هوم اسکرین، جایگزینی برخی آیکون‌ها یا والپیپرها متعددی که هریک می‌توانند ظاهر جدیدی به گوشی شما ببخشند از جمله تغییراتی هستند که می‌توانید در هوم اسکرین یا لاک اسکرین آیفون خود ایجاد کنید.

سفارشی سازی iPhone

اگر قصد اندکی تغییر در ظاهر یکنواخت گوشی آیفون خود را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تعدادی از بهترین اپلیکیشن های مخصوص شخصی سازی هوم اسکرین آیفون. تمامی این اپلیکیشن‌ها بیش از 100 هزار بار در فروشگاه اپ استور مورد نقد و بررسی قرار گرفته و متوسط امتیاز بالاتر از 4.5 ستاره را به دست آورده‌اند. همچنین تمامی آن ها روی سیستم عامل آی او اس 17 تست شده‌اند.

Wallcraft

اگر تنها به دنبال تعویض والپیپر آیفون خود هستید و قصد ایجاد تنوع در والپیپر آیفون 14 یا آیفون 15 خود را دارید، اپلیکیشن Wallcraft یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شماست که مجموعه گسترده‌ای از تصاویر پس‌زمینه در دسته‌های مختلف را در اختیارتان قرار داده و شما را از دردسر گشتن در اینترنت یا پینترست برای پیدا کردن پس‌زمینه بی‌نیاز می‌کند.

وال کرافت

وال‌کرافت والپیپرهای خود را بر اساس سن کاربرانش طبقه‌بندی می‌کند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید گزینه‌های پیشنهادی این اپلیکیشن تا حد زیادی با سن و سلیقه‌تان سازگار خواهد بود. علاوه بر این، با باز کردن هر تصویر می‌توانید صدها گزینه مشابه را نیز در ادامه مشاهده کرده و یکی را انتخاب کنید.

علاوه بر این اگر مطمئن نیستید که تصویر انتخاب‌شده شما روی هوم اسکرین آیفون دقیقا چه شکلی خواهد بود می‌توانید با استفاده از گزینه پیش‌نمایش Wallcraft قبل از انتخاب تصویر، ظاهر کامل آن را مشاهده کنید. بعلاوه، قابلیت افزودن هر تصویر به بخش علاقمندی‌ها (Favorites) باعث می‌شود که بدون نیاز به دانلود تمامی تصاویر موردعلاقه خود بتوانید آن‌ها را در محلی امن نگهداری کرده و بعدا دانلود نمایید.

همچنین حین دانلود هر تصویر می‌توانید نمونه بهینه‌سازی شده آن برای حالت‌های عمودی و افقی را دریافت کرده یا حتی آن را ز طریق ایمیل برای دیگران ارسال کنید. وال‌کرافت همچنین به شما اجازه می‌دهد که تصویر خود را با Pinterest به اشتراک گذاشته و آن را در یک یادداشت فوری هم بگنجانید!

با این حال در کنار تمامی مزایای منحصربفرد Wallcraft، نکته آزاردهنده پیرامون این اپلیکیشن شخصی سازی هوم اسکرین آیفون تبلیغات 5 تا 30 ثانیه‌ای‌ست که حین هر بار باز کردن اپلیکیشن روی صفحه نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر، برای باز کردن هر والپیپر نیز تماشای کامل تبلیغ نمایش داده شده ضروری است! تنها راه رهایی از این تبلیغات نیز خرید نسخه پریمیوم اپلیکیشن است که خود، دردسرهای مخصوص به‌خود را دارد!

Themify

Themify یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شخصی سازی صفحه اصلی و لاک اسکرین آیفون است که پر از قابلیت‌های رنگارنگ برای شماست. همانند هر اپلیکیشن مشابه دیگر، Themify نیز مجموعه گسترده‌ای از تم‌های از پیش طراحی‌شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با انتخاب هریک می‌توانید تم، تصویر پس‌زمینه و حتی آیکون‌های هوم اسکرین را مطابق سلیقه‌تان تعویض کنید. علاوه بر این، حتی اگر قصد ترکیب تم‌های مختلف و سفارشی‌سازی عمیق آیفون خود را داشته باشید هم می‌توانید از میان دسته‌های متعدد تصاویر پس‌زمینه، ابزارک‌ها، آیکون‌ها و دیگر موارد گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اپلیکیشن شخصی سازی هوم اسکرین آیفون

آنچه «تمیفای» را از سایر اپلیکیشن های شخصی سازی هوم اسکرین متفاوت می‌سازد، تنوع فوق‌العاده تم‌ها و گزینه‌های ارائه‌شده توسط آن است. به‌طور خاص اگر قصد انتخاب تم پس‌زمینه برای گوشی خود داشته باشید می‌توانید از میان مجموعه‌ای از دسته‌های مختلف مانند فیلم، سریال، کلاسیک، انتزاعی و موارد مشابه به انتخاب تم مدنظرتان بپردازید.

علاوه بر این، ویجت‌های فراوانی که در این اپلیکیشن در اختیارتان قرار خواهند گرفت نیز می‌توانند شخصی‌سازی کردن هوم اسکرین را برای‌تان بسیار لذت‌بخش‌تر کنند. در کنار ابزارک‌های معمول مانند تقویم یا نمایش درصد باتری، Themify همچنین قادر است با استفاده از ابزارک‌های تعاملی سنجه‌هایی مثل وضعیت سلامتی، راهنمای تصمیم‌گیری و یا حتی ابزارک‌هایی که با ضربه زدن کاربر صداهای خاصی تولید می‌کنند تجربه‌ای منحصربفرد از کار با سیستم عامل آی او اس به شما ارائه کند که تا کنون تجربه‌اش نکرده بودید.

همچنین دقیقا مشابه تم‌ها، تصاویر پس‌زمینه ارائه شده توسط این اپلیکیشن نیز در دسته‌های مختلفی مثل هنری، ورزشی، طبیعت و… ارائه شده‌اند و تنوعی باورنکردنی دارند.

دیگر ویژگی منحصربفرد Themify نیز ارائه انیمیشن‌های اختصاصی برای فعالیت‌های خاص مثل شارژ شدن دستگاه، مد استندبای و پوستر مخاطبین است که نمونه آن در دیگر اپلیکیشن‌ها مشاهده نخواهد شد. در عین حال مهم‌ترین ایراد این اپلیکیشن جذاب نمایش تبلیغات در زیر تم‌های ارائه شده است که گاهی کل تصویر را نیز در بر می‌گیرند!

از طرف دیگر، بخش عمده‌ای از قابلیت‌های اختصاصی این اپلیکیشن نیز نیازمند خرید اشتراک هستند و همین مساله استفاده از آن را با چالش‌هایی روبرو خواهد کرد.

ThemePack

دیگر ابزار جذاب شخصی سازی هوم اسکرین آیفون و تجربه کار با آن، اپلیکیشن ThemePack است که چهار زمینه تم‌ها، ویجت‌ها، والپیپرها و آیکون‌ها را در چهار تب مختلف پیش روی کاربران قرار داده و عملکرد بسیار سرراستی دارد.

برنامه ThemePack

بلافاصله پس از باز کردن اپلیکیشن وارد تب Themes خواهید شد؛ جایی‌که می‌توانید بسته به سلیقه خود از میان دسته‌های مختلفی مانند «مینیمال»، «تابستانی»، «بامزه» و سایر موارد گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. از سوی دیگر، تب «ابزارک‌ها» نیز ویجت‌های مختلفی را پیش روی‌تان قرار خواهد داد و ویجت‌های لاک اسکرین و هوم اسکرین را در دو دسته مختلف پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

همچنین در صورتی که روی آیفون خود سیستم عامل آی او اس 17 را نصب کرده و قصد تغییردادن انیمیشن‌های شارژ دستگاه را داشته باشید می‌توانید در دسته‌بندی مخصوص آن در اپلیکیشن ThemePack به گزینه‌های متعدد انجام این کار دسترسی داشته باشید.

تب Wallpapers در اپلیکیشن ThemePack نیز یکی دیگر از عناصر جذاب آن به شمار می‌رود که می‌تواند بسته به مود آنی شما گزینه‌های مختلفی برایتان فراهم کند. در این بخش شما می‌توانید تصاویر چرخشی، تصاویر زنده یا تصاویر دارای عمق را برگزیده و از میان گزینه‌های مختلفی که برخی از آن‌ها از داینامیک آیلند به‌عنوان یک جلوه بصری کمک می‌گیرند، استفاده کنید. بد نیست بدانید که پس‌زمینه‌هایی که از «تم پک» انتخاب می‌کنید قابلیت انتقال به اپل واچ را نیز دارند. بنابراین می‌توانید به سادگی تصویری یکسان را برای پس زمینه آیفون و اپل واچ خود انتخاب کنید.

ThemePack همچنین امکان شخصی سازی آیکون‌های آیفون را نیز به شما داده و گزینه‌های مختلف در این بخش را در تب‌های مختلف به شما ارائه می‌کند. البته باید توجه کرد که هر بار باز کردن یک پک آیکون نیازمند تماشای یک تبلیغ خواهد بود! به این ترتیب برای تماشای یک مجموعه 20 تایی از آیکون‌ها باید 20 تبلیغ مختلف را تماشا کنید!

دیگر ویژگی منحصربفرد این اپلیکیشن نیز سیستم ارائه محتوای پولی به کاربران است. بر خلاف دیگر گزینه‌های حاضر در این لیست که برای نمایش برخی محتوای پریمیوم نیازمند پرداخت هزینه هستند، در ThemePack می‌توانید با به دست آوردن الماس به برخی پک‌ها و آیتم‌های پولی دسترسی پیدا کنید. این الماس‌ها از روش‌های مختلفی مثل دریافت هدیه روزانه (30 الماس) یا انجام چالش‌هایی مثل تماشای ویدیو یا اشتراک‌گذاری اپلیکیشن با سایرین قابل دریافت خواهند بود.

Brass

اگر به‌دنبال شخصی‌سازی کامل تم آیفون خود هستید و قصد دارید کنترل تمامی المان‌های بصری آن را در دست بگیرید، Brass مناسب‌ترین گزینه برای شماست. این اپلیکیشن از بیش از 200 تم مختلف با محوریت «زمستان»، «طبیعت» و سایر موارد بهره برده و حتی تم‌هایی با محوریت فیلم‌ها و سریال‌های مطرح را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

اپلیکیشن شخصی سازی هوم اسکرین آیفون

با این وجود نکته جذاب در خصوص این اپلیکیشن آن است که حتی پس از انتخاب تم مورد نظرتان نیز می‌توانید رنگ یا طراحی برخی عناصر آن را تغییر دهید. علاوه بر این، دیگر بخش جذاب این اپلیکیشن نیز استودیوی ویژه طراحی تم است که می‌توانید در آن با استفاده از آیکون‌ها و سایر آیتم‌های موجود در اپلیکیشن تم سفارشی خود را بسازید یا اینکه شخصا از صفر اقدام به طراحی تم نمایید.

از طرف دیگر، بخش والپیپرهای اپلیکیشن Brass نیز همانند بخش تم‌های آن جذاب و گسترده بوده و با ارائه گزینه‌های متعدد برگرفته از سریال‌های تلویزیونی، المان‌های معماری و تصاویر انتزاعی قادر است به‌طور کامل به همه نیازهای شما پاسخ دهد. از سوی دیگر، این برنامه همچنین دسته متفاوتی را نیز برای والپیپرهای زنده ارائه می‌کند که می‌توانید از طریق آن‌ها جذابیت بصری بیشتری به هوم اسکرین آیفون خود ببخشید.

در کنار تمامی این موارد اما نباید از تعداد محدود ابزارک‌های اپلیکیشن Brass غافل شد. برای مثال، این اپلیکیشن تنها 12 ویجت را برای استفاده در لاک اسکرین در اختیار کاربران قرار می‌دهد! البته دامنه گزینه‌های ارائه شده توسط Brass برای صفحه هوم اسکرین اندکی بیشتر بوده و مواردی چون ساعت دیجیتال نامریی یا تصویر متحرک یک اسکلت در حال رقص را شامل می‌شود! با این وجود همچنان نمی‌توان تنوع ابزارک‌های Brass را چندان زیاد توصیف کرد.

دیگر عامل آزاردهنده در خصوص Brass هم آن است که اگر کاربر پریمیوم آن نباشید برای دانلود هریک از آیتم‌های ارائه شده در آن نیازمند تماشای تبلیغ خواهید بود!

Widgetsmith

Widgetsmith یکی از محبوب‌‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزارهای شخصی سازی هوم اسکرین آیفون به شمار می‌رود که بر خلاف بسیاری گزینه‌های دیگر موجود در این لیست مانند Brass یا ThemePack بیشتر روی ویجت‌ها متمرکز است.

برنامه Widgetsmith

این اپلیکیشن ابزارک‌های متعددی را هم برای هوم اسکرین و هم لاک اسکرین با کاربری‌های مختلف از نمایش زمان و وضعیت آب و هوا گرفته تا موارد سرگرم‌کننده‌ای مثل بازی‌های فوری، پانل پخش موزیک و صداهای پس‌زمینه در اختیارتان قرار داده و شما را از استفاده از هر اپلیکیشن دیگری بی‌نیاز خواهد ساخت.

تمامی ویجت‌های ارائه‌شده در این اپلیکیشن کاملا قابل شخصی‌سازی بوده و می‌توانند متناسب با تم لاک اسکرین یا هوم اسکرین تغییر کنند. برای مثال کاربران می‌توانند رنگ، فونت‌ها و حتی طرح هریک از این ابزارک‌ها را شخصی‌سازی کنند. مثلا در ویجت تصاویر می‌توانید فیلتر پیش‌فرض اعمال‌شده روی تصاویر را شخصی‌سازی کنید یا در ویجت ساعت، فرمت نمایش زمان را تغییر دهید.

ویجت‌اسمیت البته علاوه بر ابزارک‌ها، والپیپرهای متعددی را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد. البته در این بخش تنوع Widgetsmith همانند سایر رقبا نبوده و تنها والپیپرهایی با رنگ‌های ساده، طرح‌های هنری یا گرادیان‌های قابل شخصی‌سازی در این اپلیکیشن قابل ارائه هستند.

دیگر ویژگی منحصربفرد ویجت‌اسمیت را باید ارائه راهنمای ویدیویی برای تمامی قابلیت‌های این اپلیکیشن دانست. این راهنماهای ویدیویی از سیر تا پیاز استفاده از ویجت‌های این اپلیکیشن یا حتی روش تنظیم و شخصی‌سازی آن‌ها را به کاربران مبتدی آموزش داده و تمام آنچه به آن نیاز دارند را به آن‌ها ارائه می‌دهد. این مساله استفاده از اپلیکیشن را بسیار ساده‌تر کرده و نیاز به گشت و گذار بی‌مورد در منوها را از بین می‌برد!

متاسفانه استفاده از Widgetsmith نیز رایگان نبوده و برای دسترسی به برخی بخش‌های آن نیازمند خرید اشتراک خواهید بود.

PhotoWidget

یکی دیگر از اپلیکیشن های همه‌کاره برای شخصی سازی هوم اسکرین آیفون ها نیز PhotoWidget است. این اپلیکیشن نیز دربرگیرنده تم‌ها، آیکون‌ها، والپیپرها و ابزارک‌های متعددی است که در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند.

اپلیکیشن فوتو ویجت

روش گشت و گذار در اپلیکیشن PhotoWidget بسیار مشابه به کاربری اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است که در آن گزینه‌های مختلف پشت سر یکدیگر قرار گرفته و با گذر از هریک به دیگری خواهید رسید. علاوه بر این، همانند اکثر شبکه‌های اجتماعی در PhotoWidget نیز می‌توانید گزینه‌های مختلف را لایک کرده یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیگر ویژگی جذاب این اپلیکیشن ارائه محتوای رایگان در بخشی جداگانه است که مرور و استفاده از آن‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کند. این مساله در اکثر اپلیکیشن‌های دیگر قابل دسترسی نیست و تمامی اپلیکیشن‌ها (رایگان یا پولی) در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. با این وجود PhotoWidget اپلیکیشن‌های پولی و رایگان را از یکدیگر جدا کرده و کار را برای کاربران بسیار ساده‌تر نموده است.

فوتوویجت همچنین مجموعه رایگانی از بیش از 1000 تم، 900 آیکون و 1100 والپیپر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا عملا نیاز به پرداخت حق اشتراک و استفاده از نمونه‌های پریمیوم باقی نگذارد.

PhotoWidget همچنین در بخش ابزارک‌ها نیز عملکرد درخشانی داشته و گزینه‌های زیادی را هم برای لاک اسکرین و هم هوم اسکرین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این دسته شما می‌توانید ویجت‌ها را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف (ساعت، تقویم یا دیگر موارد) در تب‌های مختلفی مشاهده کنید و گزینه موردنظرتان را راحت‌تر انتخاب نمایید.

دیگر قابلیت کاربردی این اپلیکیشن در این بخش نیز امکان شخصی‌سازی کامل ویجت‌ها از اندازه و فونت گرفته تا طرح و رنگ کلی است که می‌توانید از طریق آن، ویجت‌ها را دقیقا به همان شکلی که مدنظرتان است طراحی کرده و سفارشی‌سازی نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، تنوع آیتم‌های رایگان اپلیکیشن فوتوویجت بسیار بالاست. با این وجود در صورت تمایل همچنان می‌توانید با پرداخت حق اشتراک به نسخه پولی اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده و از تعدد بی‌نهایت تم‌ها، والپیپرها، آیکون‌ها و ابزارک‌های آن لذت ببرید!

در گجت نیوز بخوانید:
آی او اس ۱۸ به شما اجازه می‌دهد صفحه آیفون خود را مثل یک گوشی اندرویدی شخصی‌سازی کنید 8 ویژگی آیفون که کاربران iOS از آن‌ها متنفرند چرا در ایران خرید جت شخصی مجاز است اما خرید آیفون ۱۴ ممنوع؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*