گوشی هایی که در ایران به سرقت می‌روند

از این پس گوشی هایی که در ایران به سرقت می‌روند در کشورهای همسایه هم کار نمی‌کنند

با تدبیر جدید قوه قضاییه و وزارت صمت در خصوص پیشگیری از سرقت تلفن همراه، دیگر گوشی هایی که در ایران به سرقت می‌روند در کشورهای همسایه رجیستر نمی‌شوند.

علی صالحی، دادستان قوه قضاییه استان تهران، از پروتکل جدیدی برای پیشگیری از سرقت گوشی های موبایل در ایران خبر داد و توضیح داد که با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص اجرایی شدن سیاست‌های حمایت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، دادستانی تهران با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی، ضمن پیگیری برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های متولی در اجرای سند ملی تقسیم کار در حوزه سرقت در استان تهران، تصمیم‌ها و مصوبات مهمی را در این خصوص اتخاذ و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

ردیابی بین المللی گوشی هایی که در ایران به سرقت می‌روند

بر اساس جدیدترین اخبار داخلی، دادستان دادگستری در ادامه سخنان خود به موضوع افزایش سرقت تلفن‌های همراه در سطح شهر تهران پرداخت و عنوان کرد جرم سرقت تلفن همراه که جرایمی نظیر زورگیری، مالخری و قاچاق را با خود همراه می‌کند باید با استفاده از دستورالعمل‌های پیشگیری از وقوع جرم کنترل شود. به همین منظور، وزارت صمت امکان دسترسی برخط پلیس به اطلاعات شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل (IMEI) متعلق به گوشی های تلفن همراه به سرقت رفته به‌منظور ردیابی این قبیل گوشی‌ها را فراهم می‌کند.

سرقت تلفن همراه

شناسه IMEI گوشی‌های مسروقه به‌منظور ردیابی در اختیار پلیس کشورهای همسایه قرار می‌گیرد

علی صالحی خاطرنشان کرد در این زمینه گام‌های خوبی رو به جلو برداشته شده که در نتیجه آن، مقرر شده فهرست شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل متعلق به گوشی های به سرقت رفته شده از ایران در فواصل زمانی مشخص بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همتایان آن در کشورهای همسایه مبادله شود.

الزام احراز هویت برای خرید و فروش تلفن همراه در بستر مجازی

صالحی در ادامه در خصوص یکی دیگر از پروتکل‌های پیشگری از سرقت موبایل توضیح داد از آنجایی که اکثر اموال به سرقت رفته شده در فضای مجازی و با استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش مانند دیوار، شیپور، ایسام و… مبادله می‌شوند، دادستانی‌های شهرستان‌ها و دادسرای مربوطه در تهران، در مکاتبه با مدیریت سایت‌های اشاره شده، تذکرات لازم را در خصوص الزامی بودن احراز هویت خریداران و فروشندگان و محل اقامت آنان، قبل از درج آگهی در سکوهای مورد نظر، به آنان ابلاغ کرده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
گوگل برای محافظت از گوشی شما در برابر سرقت چه کاری انجام می‌دهد؟ گوشی های سامسونگ با انجام این کار در برابر سرقت بیمه می‌شوند هر شش دقیقه یک گوشی موبایل در این شهر به سرقت می رود پس از گم شدن یا سرقت گوشی این اقدامات را برای محافظت از حساب بانکی خود انجام دهید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*