محافظت گوگل از گوشی در برابر سرقت

گوگل برای محافظت از گوشی شما در برابر سرقت چه کاری انجام می‌دهد؟

گوگل چندین سال است که پلتفرم‌های مختلفی را با هدف محافظت از گوشی شما در برابر سرقت راه‌اندازی کرده و در این مدت با فناوری‌های خود توانسته تا حدی این کار را به بهترین وجه انجام دهد.

سرقت تلفن همراه همیشه یکی از موضوعات نگران کننده بوده که علی‌الخصوص در دارندگان گوشی‌های گران قیمت، این موضوع بیشتر دیده می‌شود. اما در این میان بهتر است بدانیم که گوگل، قابلیت‌هایی را در سیستم عامل اندروید خود نهفته تا بتواند از گوشی شما در برابر سرقت محافظت کند. برخی از این ویژگی‌ها به‌روز بوده و هنوز در تمام دستگاه‌های اندرویدی عرضه نشده است. در این مطلب با گجت نیوز باشید تا شما را با روش‌هایی که گوگل برای محافظت از گوشی در برابر سرقت انجام می‌دهد، آشنا شوید.

نحوه محافظت گوگل از گوشی در برابر سرقت

در ابتدا می‌توان به قابلیت ارتقاء حفاظت بازنشانی کارخانه اشاره کرد که با افزایش امنیت گوشی باعث می‌شود تا سارق نتواند به‌راحتی تلفن همراه را بازنشانی کرده و به فروش رساند. در نتیجه دستگاه دزدیده شده غیرقابل فروش شده و انگیزه سارق نیز برای سرقت‌های بعدی کاهش می‌یابد.

قابلیت فضای خصوصی در اندروید 15

اما گوگل حتی برای سارقانی که قصد دارند گوشی را به جای فروش، مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داده و از آن استفاده کنند، ویژگی را اضافه کرده تا بتوانید اطلاعات مهم خود را در آن ناحیه خصوصی جداگانه ذخیره کنید.

قابلیت فضای خصوصی گوگل

قابلیت فضای خصوصی اندروید 15

این بخش از حافظه گوشی دارای بالاترین امنیت اطلاعاتی بوده و به‌راحتی می‌توانید حتی برای آن بخش هم رمز عبور تعیین کنید. البته شایان ذکر است که این قابلیت فعلا در نسخه بتا 2 اندروید 15 قرار گرفته و هنوز در دسترس همه کاربران نیست.

قابلیت Find My Device

مورد دیگر، قابلیت Find My Device است که با استفاده از آن می‌توانید مکان فعلی دستگاه خود را بیابید. اما حالا حتی برای غیرفعال کردن این قابلیت هم گوگل احراز هویت بیومتریک را قرار داده تا سارق نتواند به تنظیمات آن دسترسی داشته باشد.

 

این مورد در اواخر امسال فعلا برای برخی دستگاه‌ها عرضه خواهد شد اما با گسترش استفاده از آن می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

ویژگی هیجان‌انگیز Theft Detection Lock

قابلیت Theft Detection Lock با استفاده از هوش مصنوعی گوگل تشخیص می‌دهد که آیا با تغییر وضعیت ناگهانی، گوشی از دست شما ربوده شده است. در این هنگام با تایید شدن موضوع سرقت، سریعا گوشی را قفل می‌کند تا از داده‌های شما محافظت کند. حرکت سریع سارق پس از ربودن گوشی موردی است که قطعا اتفاق می‌افتد و چنین قابلیت جالب گوگل می‌تواند در قفل کردن سریع گوشی مفید باشد.

 

گوگل علاوه‌بر موارد ذکر شده، قابلیت‌های امنیتی دیگری نیز دارد که در کل سعی بر این دارد تا از گوشی شما در برابر سرقت محافظت کند.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی های سامسونگ با انجام این کار در برابر سرقت بیمه می‌شوند با سرویس SmartThings Find و ابزار Smart Tag سامسونگ، نگران گم شدن گوشی خود نباشید راهنمای قدم به قدم ایمن سازی گوشی های اندرویدی؛ از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید ۵ مورد از بهترین اپلیکیشن‌ های ضد سرقت گوشی‌های اندرویدی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*