قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

چگونه با قابلیت FIND MY DEVICE گوگل، گوشی خود را حتی در حالت خاموش پیدا کنیم؟

قابلیت FIND MY DEVICE گوگل ویژگی ارزشمندی را ارائه می‌کند که با فعال سازی آن می‌توانید مکان گوشی خود را حتی در حالت خاموش نیز بیابید.

هدف گوگل از راه اندازی شبکه FIND MY DEVICE این است پیدا کردن گجت های گم شده راحت‌تر از هر زمان دیگری باشد. گوگل حالا هم این شبکه را به‌روز کرده و بیش از گذشته توانایی دارد. در ادامه همین به‌روزرسانی‌ها حالا با قابلیت FIND MY DEVICE می‌توانید حتی دستگاه‌هایی را که به اینترنت وصل نیستند را هم پیدا کنید.

دسترسی آسان به بخش های این مقاله

قابلیت جدید FIND MY DEVICE گوگل

بنابراین دیگر دغدغده‌ای برای اشیا سازگار گم شده خود نداشته و به راحتی با این قابلیت می‌توانید مکان دقیق آن را بیابید. برای استفاده از این قابلیت در دستگاه های مختلف، بعضی پیش نیازها باید تنظیم شوند و اگر علاقه مند هستید تا این قابلیت را در دستگاه هایتان راه اندازی کنید، مطالعه ادامه این مطلب از گجت نیوز را از دست ندهید.

قابلیت جدید FIND MY DEVICE گوگل چگونه کار می‌کند؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که شبکه‌های مشابه این قابلیت مانند FIND MY DEVICE اپل چگونه موقعیت دستگاه‌های گم شده را پیدا می‌کنند؟ راز این قابلیت در یک شبکه عظیم پنهان شده است.

Find My Device گوگل با بیش از یک میلیارد دستگاه اندرویدی در سراسر جهان (در ابتدا به ایالات متحده و کانادا محدود شده بود)، از اتصال بلوتوث برای برقراری ارتباط غیرفعال بین دستگاه‌ها استفاده می‌کند. وقتی گوشی شما گم شود اما همچنان متصل باشد، گوشی‌های اندرویدی اطراف می‌توانند این سیگنال را دریافت کنند. این مکان دستگاه شما را در شبکه به‌روزرسانی کرده و به شما یک پیشنهاد کلی از آخرین جایی که گوشی شما بوده است (تا زمانی که کاربر اندروید دیگری در محدوده بلوتوث قرار داشته باشد) می‌دهد.

قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

همچنین می‌توانید از دستگاه‌‌های دیگرتان برای پیدا کردن گوشی گمشده خود استفاده کنید. اگر به اندازه کافی نزدیک هستید، گزینه «یافتن نزدیک» ظاهر می‌شود که شما را با شعاع روی صفحه به سمت مورد گمشده‌تان راهنمایی می‌کند. هنگامی که تلفن گم شده شما به دستگاه خانه هوشمند Google نزدیک باشد، این دستگاه نیز می‌تواند به ردیابی موقعیت مکانی کمک بیشتری کند.

قابلیت FIND MY DEVICE گوگل فعلا برای به گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید محدود شده اما در حال گسترش است. گفته می‌شود که از ماه می دستگاه‌هایی با بلوتوث سازگار به این شبکه نیز (مانند ردیاب‌هایی از Pebblebee و Chipolo) اضافه خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:
شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید فعال شد؛ خداحافظی با گم کردن گوشی! شبکه Find My Device اندروید برای ردیابی تمام دستگاه‌های کاربران معرفی شد

تامین امنیت داده‌ها

امنیت به خصوص زمانی که اطلاعات مورد نظر از نوع موقعیت مکانی هستند، بسیار مهم است. گوگل به کاربران اطمینان می‌دهد که تمام اطلاعات مکان رمزگذاری شده است. این بدان معناست که هیچ کس، حتی خود گوگل هم نمی‌تواند به مکان دستگاه های شما یا دستگاه‌هایی را که به ردیابی آنها کمک می‌کنند دسترسی داشته باشد.

قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

این رمزگذاری به دستگاه‌های دیگر کاربران نیز گسترده شده است. شما نمی‌توانید ببینید کدام دستگاه‌های خاص به شما کمک کرده است و آنها هم نمی‌دانند که در این جستجو کمک کرده‌اند. برای اطمینان خاطر بیشتر، گوگل تأکید می‌کند که داده‌‌های مکان تنها زمانی جمع‌آوری می‌شوند که چندین دستگاه در اطراف شما باشند. علاوه بر این، نرخ‌ نوسازی اطلاعات نیز برای به حداقل رساندن خطر ردیابی بلادرنگ محدود شده‌ است.

علاوه بر این گوگل لایه امنیتی دیگری را نیز در نظر گرفته که اگر دستگاه شما نزدیک موقعیت ثبت شده خودتان باشد، داده های مکان را به شبکه‌ای که برای یافتن دستگاه های دیگر استفاده می‌شود، ارائه نمی‌دهد. در نهایت می‌توان گفت که گوگل از پروتکل‌های مختلفی برای تامین امنیت این قابلیت استفاده می‌کند. بنابراین بهتر است نگران باشید چراکه اگر یک ردیاب مشکوک شناسایی شود، به شما هشدار داده شده و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه حذف آن دریافت خواهید کرد.

نحوه استفاده از قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

با Find My Device پیدا کردن دستگاه اندرویدی گمشده خود بسیار آسان است. در ادامه مراحل آن را می‌توانید ببینید.

  • برای این کار به یک دستگاه اندرویدی نیاز دارید که اندروید نسخه 9 یا بالاتر نصب شده باشد
  • برنامه Find My Device از فروشگاه پلی استور دانلود کرده و یا می‌توانید از نسخه وب آن نیز استفاده کنید
  • در برنامه Find MY DEVICE APP (یا وب سایت) از طریق گزینه ورود به حساب خودتان وارد شوید
    قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

    قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

  • اگر مکان دستگاه خود را پیدا می کنید، به سادگی روی «ادامه» ضربه بزنید.
  • برای دستگاه های دیگر افراد باید از گزینه «ورود به عنوان مهمان» استفاده کرده و آنها هم مراحل اعتبار سنجی را انجام دهند
  • دستگاهی که می‌خواهید ردیابی کنید را از لیست انتخاب کرده و پین لازم یا رمز عبور گوگل اکانت خود را وارد کنید…پس از تایید یک اعلان به دستگاه گم شده نیز ارسال خواهد شد
  • حالا موقعیت مکانی دستگاه شما روی نقشه نشان داده می‌شود و می‌توانید با استفاده از مسیرها به دستگاه گم شده برسید.
البته قابلیت Find Nearby نیز وجود دارد که اگر به دستگاه گم شده خود نزدیک هستید، این ویژگی به شما کمک می‌کند مکان دقیق آن را با شعاع روی صفحه داشته باشید.

گزینه های دیگر در انجام بازیابی دستگاه

در قابلیت FIND MY DEVICE گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

  • پخش صدا: با انتخاب این گزینه گوشی شما به مدت 5 دقیقه با صدای بلند زنگ خواهد خورد. البته بهتر است آن را در مکان‌های ساکت با احتیاط انجام دهید.
  • امن کردن دستگاه: با این گزینه می‌تواند یک پین یا رمز عبور روی قفل گوشی خود قرار دهید تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود. همچنین با این گزینه می‌توانید برای هر کسی که گوشی شما را پیدا می‌کند، پیامی روی صفحه قفل بذارید.
    قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

    قابلیت FIND MY DEVICE گوگل

  • پاک کردن دستگاه: به‌عنوان آخرین راه حل اگر مطمئن هستید که گوشی خود را دیگر پیدا نخواهید کرد، می‌توانید تمام اطلاعات آن را با این گزینه پاک کنید.
البته لازم به ذکر است که گزینه پاک کردن دستگاه (Erase Device) دائمی بوده و پس از اعمال غیرقابل برگشت است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما تمام گزینه های دیگر را قبل از این مورد بررسی کنید.

ناگفته نماند که چنین سرویس‌های مشابهی در گوشی های سامسونگ نیز با وجود دارد که در صورت نداشتن اکانت گوگل و یا برخی موارد دیگر می‌توانید از آن و یا ابزارهای ردیابی سامسونگ مانند اسمارت تگ استفاده کنید. البته برای استفاده از این قابلیت باید یک اکانت سامسونگ داشته و حتما در آن وارد شده باشید.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی‌های اندرویدی به قابلیتی مجهز می‌شوند که حتی در حالت خاموش هم قابل ردیابی باشند ۷ نشانه برای اینکه گوشی اندرویدی شما ردیابی می‌شود چطور متوجه شویم آیفون ما در حال ردیابی شدن است؟ آموزش ردیابی گوشی های اندرویدی و پیدا کردن موقعیت مکانی در گوگل مپ چگونه آیفون گمشده خود را حتی در صورت خالی بودن باتری پیدا کنیم چگونه از قابلیت Find My iPhone در آیفون یا آیپد استفاده کنیم؟