شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید

شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید فعال شد؛ خداحافظی با گم کردن گوشی!

شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید فعال شد. به‌لطف این شبکه مشابه Find My iPhone اپل، هیچ دستگاه اندرویدی دیگر گم نخواهد شد!

همانطور که از هفته گذشته انتظار می‌رفت، گوگل امروز رسما از راه‌اندازی شبکه جهانی ارتقا یافته و مورد انتظار “Find My Device” برای اندروید خبر داد. این شبکه حتی می‌تواند دستگاه‌های خاموش را نیز پیدا کند! این قابلیت ابتدا برای دستگاه‌های مجهز به اندروید ۹ و بالاتر در سراسر جهان و با اولویت آمریکا و کانادا در دسترس قرار خواهد گرفت.

پیشینه خبر:
شبکه Find My Device اندروید برای ردیابی تمام دستگاه‌های کاربران معرفی شد

شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید

این شبکه با بیش از یک میلیارد دستگاه متصل، ردیابی گجت‌های گم‌شده شما را حتی در حالت آفلاین بسیار آسان می‌کند. همچنین، به‌لطف سخت‌افزار تخصصی پیکسل، کاربران گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو می‌توانند حتی در صورت خاموش بودن دستگاه یا تمام شدن باتری هم آن‌ها را ردیابی کنند.

شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید

از ماه مه، ردیاب‌های بلوتوثی جدیدی از شرکت‌های Chipolo و Pebblebee با پشتیبانی از این شبکه قابل خریداری خواهند بود. این ردیاب‌ها که به‌طور ویژه برای شبکه جدید فایند مای دیوایس ساخته شده‌اند، از طریق اپلیکیشن این شبکه قابل ردیابی هستند. همچنین، این ردیاب‌ها با هشدارهای ردیاب ناشناس در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS سازگارند تا از ردیابی ناخواسته محافظت کنند. ردیاب‌های بلوتوثی بیشتری از شرکت‌های eufy زیرمجموعه‌ی Anker، Jio و Motorola نیز در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد.

دکمه “Find nearby” (پیدا کردن در نزدیکی) برای زمانی تعبیه شده که به دستگاه گم‌شده خود نزدیک هستید، اما نمی‌توانید آن را به‌طور فیزیکی پیدا کنید. این قابلیت از ماه مه به بعد و با راه‌اندازی ردیاب‌های بلوتوثی جدید قابل استفاده خواهد بود.

شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید

اگر در خانه هستید و دستگاه‌های Nest دارید، اپلیکیشن Find My Device می‌تواند با استفاده از این دستگاه‌ها، موقعیت حدودی گجت گم‌شده شما را مشخص کند. در نهایت، می‌توانید با اشتراک‌گذاری دستگاه‌های خود با دیگران، در صورت گم شدن، به سهولت آن‌ها را پیدا کنید.

شبکه جهانی Find My Device گوگل برای اندروید

گوگل ادعا می‌کند برای حفظ امنیت کاربران و اطلاعات شخصی آن‌ها، «حفاظت‌های چندلایه» را در شبکه جهانی فایند مای دیوایس تعبیه کرده است. به‌طور مثال، داده‌های موقعیت‌یابی به‌صورت کامل رمزگذاری می‌شوند و گزارش موقعیت‌یابی دستگاه‌ها به صورت یکجا انجام می‌گیرد. این ویژگی که اولین قابلیت ایمنی در نوع خود به شمار می‌رود، حفاظت بیشتری در برابر ردیابی ناخواسته به محل سکونت یا مکان‌های خصوصی کاربر را ارائه می‌دهد.

در آینده‌ای نزدیک، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای هدفون‌های شرکت‌های JBL، سونی و سایر برندها منتشر خواهد شد که امکان پیوستن این گجت‌ها به شبکه جهانی Find My Device گوگل را فراهم می‌آورد.

راه‌اندازی این شبکه قدرتمند از سوی گوگل، ماه‌ها به تعویق افتاده بود تا اپل قابلیت‌های ایمنی در برابر ردیابی ناخواسته را در سیستم‌عامل iOS خود پیاده‌سازی کند. با توجه به انتشار قریب‌الوقوع iOS 17.5، به نظر می‌رسد این قابلیت بالاخره در دسترس قرار خواهد گرفت و همین موضوع علت اصلی راه‌اندازی این شبکه در حال حاضر است.

در گجت نیوز بخوانید:
چگونه آیفون گمشده خود را حتی در صورت خالی بودن باتری پیدا کنیم چگونه با سرویس Find My Mobile سامسونگ گوشی گم شده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم؟ با سرویس SmartThings Find و ابزار Smart Tag سامسونگ، نگران گم شدن گوشی خود نباشید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*