نوبیا فلیپ، رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵

رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵ با نصف قیمت به میدان آمد!

رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵ به‌نام نوبیا فلیپ با نصف قیمت گوشی سامسونگ رونمایی شد. گوشی تاشو Nubia Flip از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است.

کمپانی ZTE امروز در رویدادی در چین از اولین گوشی هوشمند تاشو خود تحت عنوان Nubia Flip رونمایی کرد. این گوشی که پیش‌تر در نمایشگاه MWC 2024 معرفی شده بود، موفق به کسب جایزه معتبر طراحی iF Design Award نیز شده است. اما وجه تمایز اصلی این محصول با سایر گوشی‌های تاشو، قیمت‌گذاری آن است. ZTE برخلاف جهت‌گیری سایر برندها به سمت بخش پریمیوم، Nubia Flip را در رده میانی عرضه کرده تا طیف گسترده‌تری از کاربران را به خود جذب کند. این محصول می‌تواند رقیب جذابی برای گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ باشد.

مشخصات فنی گوشی تاشو Nubia Flip

نوبیا فلیپ با طراحی صدفی کلاسیک، تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم ۲۰۹ گرم است. این گوشی از یک لولای مستحکم ساخته شده از فولاد فضایی بهره می‌برد که می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار مرتبه باز و بسته شدن را تحمل کند.

نوبیا فلیپ، رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵

در پشت دستگاه، شاهد یک نمایشگر گرد کوچک هستیم که توسط حلقه‌ای احاطه شده و نقش جزیره دوربین را نیز ایفا می‌کند. این نمایشگر ۱.۴۳ اینچی از پنل AMOLED با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل بهره می‌برد و امکان دسترسی آسان به اعلان‌ها و برخی عملکردهای اولیه گوشی را فراهم می‌کند. در طرف دیگر، رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵ به یک نمایشگر تاشو ۶.۹ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD (۲۷۹۰ در ۱۱۸۸ پیکسل) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. این نمایشگر از فناوری PWM Dimming با فرکانس ۲۱۶۰ هرتز برای کاهش خستگی چشم و همچنین پوشش کامل طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند.

نوبیا فلیپ، رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵

قلب تپنده این گوشی پردازنده میان‌رده و قدرتمند Snapdragon 7 Gen 1 کوالکام است که همراه با پردازنده گرافیکی Adreno 644 در زیر قاب گوشی فعالیت می‌کند. این مجموعه سخت‌افزاری مشابه Moto Razr 40، دیگر گوشی تاشوی میان‌رده بازار است. نوبیا فلیپ در سه پیکربندی حافظه و رم عرضه می‌شود که عبارتند از: ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه، ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه. باتری ۴۳۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی این گوشی نیز از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند که طبق ادعای ZTE می‌تواند در عرض ۷۳ دقیقه، باتری را از صفر به صد برساند. همچنین، این گوشی از تکنولوژی NFC نیز بهره می‌برد.

دوربین Nubia Flip

دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با کیفیت بالا تشکیل شده و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز آن را برای عکاسی پرتره همراهی می‌کند. در بخش جلویی و درون حفره نمایشگر، شاهد یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هستیم؛ با این حال، کاربران می‌توانند برای ثبت عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی از دوربین اصلی نیز استفاده کنند.

مجموعه دوربین این گوشی از عکاسی محاسباتی هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی کرده و به سیستم تصویربرداری بهینه‌سازی‌شده Neovion Taishan AI مجهز شده است. این سیستم می‌تواند با تشخیص حرکت مبتنی بر هوش مصنوعی، کاهش نویز با شبکه عصبی هوش مصنوعی و محاسبات ادغام تصویر، سرعت فوق‌العاده‌ای به ثبت عکس ببخشد. همچنین، یک حالت شب اختصاصی نیز برای عکاسی از آسمان شب در سیستم دوربین رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵ در نظر گرفته شده است.

زمان عرضه و قیمت رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵

پیش‌فروش Nubia Flip آغاز شده و عرضه رسمی آن برای ۱۶ آوریل برنامه‌ریزی شده است. این گوشی در سه رنگ کاراملی، شیر چای و تارو و با قیمت‌های زیر به فروش خواهد رسید:

۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه: ۲۹۹۹ یوآن (حدود ۴۱۵ دلار آمریکا)
۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه: ۳۲۹۹ یوآن (حدود ۴۵۶ دلار آمریکا)
۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه: ۳۶۹۹ یوآن (حدود ۵۱۱ دلار آمریکا)

در گجت نیوز بخوانید:
اپل در حال کار روی یک گوشی تاشو شبیه گلکسی زد فلیپ ۵ است تماشا کنید: یک روز در دنیای واقعی با گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ با قابلیت‌های کاربردی نمایشگر Flex گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ آشنا شوید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*