آیفون گمشده

چگونه آیفون گمشده خود را حتی در صورت خالی بودن باتری پیدا کنیم

اگر آیفون خود را گم کرده‌اید با استفاده از اپ Find My می‌توانید آیفون گمشده خود را پیدا کنید حتی اگر باتری آن خالی و دستگاه خاموش شده باشد.

تصور کنید که نمی‌توانید گوشی آیفون خود را پیدا کنید، حتی برای یافتن آن سعی کرده‌اید با تلفن همسرتان با شماره آن تماس بگیرید اما این کار بی‌فایده بوده است. بدتر از همه، تصور کنید که در چنین موقعیتی باتری گوشی‌تان نیز تمام شده باشد! آیا راهی وجود دارد که آیفون گمشده خود را حتی در صورت خالی بودن باتری پیدا کنیم؟ به گزارش Fox News، به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن Find My به شما این امکان را می‌دهد که حتی در صورت خاموش بودن گوشی، آن را پیدا کنید.

نحوه یافتن آیفون گمشده در صورت خالی بودن باتری

این قابلیت در تمام مدل‌های آیفون ‍11، آیفون 12 و آیفون 13 که به iOS 15 مجهز هستند، در دسترس است و برای استفاده از آن باید مطمئن شوید که قابلیت Find My روی گوشی شما فعال باشد. برای انجام این کار، وارد تنظیمات شوید و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید و بعد Find My را لمس کنید. پس از لمس Find My سه ویژگی مختلف نمایش داده می‌شود.

آیفون گمشده

گزینه‌ی Find My iPhone باید به صورت پیش فرض فعال باشد. با فعال بودن این ویژگی می‌توانید آیفون و لوازم جانبی که توسط آن پشتیبانی می‌شوند را پیدا، قفل یا پاک کنید. دستگاه را نمی‌توان بدون استفاده از رمز عبور پاک یا دوباره فعال کرد.

قابلیت Find My Network به شما اجازه می‌دهد تا آیفون خود را در حالت آفلاین، در حالت ذخیره باتری یا حتی زمانی که تلفن شما خاموش است، پیدا کنید. اگر گوشی آیفون شما به اینترنت دیتا یا وای فای متصل نیست و آفلاین است، Find My Network به شما امکان می‌دهد که گوشی خود را  در صورت سازگاری آن با اپلیکیشن Find My و اجرای iOS 15 روی آن، به راحتی ردیابی کنید. پس اگر گوشی آیفون شما این دو فاکتور را داشته باشد می‌توان آن را تا 24 ساعت بعد از خاموش شدن هم با استفاده از اپلیکیشن Find My ردیابی کرد.

اگر باتری آیفون شما به سطح بسیار پایینی برسد و رو به اتمام باشد، موقعیت مکانی آن به طور خودکار به اپل ارسال می‌شود. این ویژگی Send Last Location (ارسال آخرین لوکیشن) نام دارد و آن را نیز باید همانند گزینه‌های Find My iPhone و Find My Network حتما فعال کنید.

نحوه یافتن آیفون گمشده با استفاده از دیوایس‌های اپلی

اکنون که آیفون و برنامه Find My خود را راه اندازی و تنظیم کرده‌اید، در ادامه نحوه کار کردن آن را به شما توضیح خواهیم داد. اگر در صورت گم کردن گوشی آیفون خود اپل واچ دارید، انگشت خود را روی صفحه اصلی آن به سمت بالا بکشید و روی آیکون آیفون با امواج صوتی ضربه بزنید. این ضربه گوشی آیفون شما را مجبور می‌کند تا صدایی از خود ایجاد کند که حتی اگر روی حالت بی‌صدا هم قرار داشت، بتوانید آن را ردیابی کنید.

اگر اپل واچ ندارید اما آیپد یا مک بوک دارید، می‌توانید از اپلیکیشن Find My استفاده کنید تا با شنیده شدن صدای گوشی آن را ردیابی کنید. برای پیدا کردن گوشی خود برنامه‌ی Find My را در مک بوک یا آیپدتان باز کنید و روی Devices کلیک کنید. در لیست دستگاه‌های موجود نام گوشی خود را انتخاب کنید. اگر نام آیفون خود را دیدید، موقعیت آن روی نقشه نشان داده می‌شود و به این صورت می‌توانید آن را بیابید.

آیفون گمشده

اگر دور نام دستگاه خود یک دایره آبی رنگ مشاهده کردید، یعنی مکان آن تخمین زده شده، اما اگر دستگاه پیدا نشد، کلمات مربوط به آن را خواهید دید. اگر روی دکمه info (“i” داخل یک دایره) کلیک کنید و بعد روی Notify When Found ضربه بزنید تا وقتی موقعیت آیفون گمشده شما را کشف کرد، مطلع شوید. اگر گوشی گمشده تنها دستگاه اپلی است که شما دارید، جای نگرانی نیست. زیرا شما می‌توانید با استفاده از مرورگر وب کامپیوتر خود، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • وارد iCloud.com شوید.
  • ویژگی Find iPhone را پیدا کنید.
  • وقتی که Find iPhone را انتخاب کردید، دوباره وارد شوید.
  • سپس روی All Devices کلیک کنید تا آیفون گمشده خود را پیدا کنید.
  • تلفنی که گم کرده‌اید را انتخاب کنید و بعد روی Play Sound ضربه بزنید.

اگر گوشی شما به قدری دور است که قادر به شنیدن صدای آن نیستید، می‌توانید موقعیت مکانی آن را روی نقشه مشاهده کنید.

نحوه پیدا کردن گوشی اندرویدی گم شده

اگر نگران این هستید که اطلاعات آیفون شما به دست کسی بیفتد، می‌توانید با مراجعه به iCloud.com آن‌ها را از راه دور پاک کنید. از همانجا می‌توانید روی All Devices کلیک کرده و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Erase (نام دستگاه) کلیک کنید.

آیفون گمشده

اگر می‌خواهید گوشی اندرویدی گمشده‌ی خود را پیدا کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید قبل از آنکه آن را برای همیشه از دست بدهید:

  • وارد اکانت گوگل شوید.
  • به یک شبکه دیتا یا Wi-Fi متصل شوید.
  • لوکیشن خود را روشن کنید.
  • Find My Device را فعال کنید.

سپس، مرورگر کامپیوتر خود را باز کنید و به android.com/find بروید و بعد وارد اکانت گوگل خود شوید. اگر آیکون گوشی گمشده خود را در بالای صفحه می‌بینید، روی آن کلیک کنید تا نوتیفیکیشنی برای گوشی شما ارسال شود. در همین حین نقشه به شما نشان می‌دهد که گوشی‌تان کجاست.

هنگامی که به گوشی نزدیک شدید، گزینه‌ی Play Sound را انتخاب کنید تا گوشی اندرویدی شما به مدت ۵ دقیقه با حداکثر میزان صدا زنگ بزند. وقتی صحبت از گوشی اندرویدی می‌شود، باتری آن باید شارژ داشته و روشن باشد. مگر اینکه یک گوشی سامسونگ داشته باشید. شما می‌توانید اپلیکیشنی را روی گوشی خود نصب کنید که حتی بعد از خالی شدن باتری هم به شما کمک می‌کند گوشی‌تان را پیدا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*