آموزش استفاده از قابلیت ردیابی موقعیت مکانی آیفون

همانطور که می‌دانید اپل برای حفظ امنیت و حریم شخصی، گزینه‌های زیادی برای تنظیم دقیق ردیابی موقعیت مکانی آیفون در اختیار کاربرانش قرار داده است.

اپل در امنیت و حفظ حریم خصوصی خود شهرت زیادی به دست آورده است، بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که به کاربران خود کنترل زیادی بر تنظیمات ردیابی Location می‌دهد. استفاده از قابلیت ردیابی موقعیت مکانی آیفون در برنامه‌هایی مثل Apple Maps ضروری است، زیرا از طریق آن می‌تواند شما را از نقطه A به نقطه B که مقصدتان است برساند. با این حال، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که بدون نیاز به سرویس‌های لوکیشن اپل می‌توانند موقعیت شما را ردیابی کنند. خوشبختانه، اپل کار با این قابلیت را مطابق با ترجیح کاربرانش به گونه‌ای ساده و آسان کرده که آن‌ها به راحتی می‌توانند ردیابی موقعیت مکانی را به صورت دقیق تنظیم کنند.

ردیابی موقعیت مکانی آیفون

همانطور که اپل در صفحه پشتیبانی آنلاین خود در رابطه با گزینه‌های Location Services گوشی توضیح داده است، برای تنظیم این سرویس (Location Services) در برنامه‌های خاص، به ترتیب وارد Settings > Privacy > Location Services شوید و مطمئن شوید که سرویس لوکیشن شما روشن است. اگر به پایین اسکرول کنید، تمام برنامه و اپلیکیشن‌هایی که دارای مجوزهای Location Services هستند را خواهید دید. در کنار هر اپلیکیشن میزان مجوزی که هر کدام از آن‌ها برای ردیابی موقعیت مکانی آیفون شما دارند را مشاهده خواهید کرد. با ضربه روی یک اپلیکیشن، لیستی از گزینه‌های مربوط به ردیابی که شامل مواردی مثل Never (هرگز)، ‌Ask Next Time Or When I Share (دفعه‌ی بعد یا هنگامی که به اشتراک می‌گذارم، پرسیده شود)، While Using the App (هنگام استفاده از برنامه) و گزینه‌ی Always (همیشه) است. به راحتی یکی از این مواردی که ترجیح می‌دهید را برای هر برنامه انتخاب کنید.

تنظیم دقیق ردیابی موقعیت مکانی آیفون

انتخاب گزینه‌ی Always (همیشه) مناسب برنامه‌هایی مثل Find My اپل است، از این طریق افراد نزدیک به شما همیشه می‌توانند بفهمند که کجا هستید که به طور واضح می‌توان فهمید که این گزینه فقط در برخی موارد می‌تواند مفید و به درد بخور باشد. علاوه بر این فعال بودن همیشه سرویس‌های موقعیت مکانی می‌تواند باعث تخلیه‌ی سریع باتری گوشی شما شود، زیرا از GPS تعبیه شده در آیفون برای ارسال داده‌های مکان استفاده می‌کند.

اما مزیتی که استفاده از این گزینه دارد این است که اگر خانواده و یا دوستان نزدیکتان برنامه Find My را داشته باشند و از این قابلیت استفاده کنند، به راحتی می‌توانید در صورت نیاز یکدیگر را پیدا کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌ی Precise Location (موقعیت مکانی دقیق) را روشن کنید تا حداکثر دقت را در یافتن آن داشته باشید. همچنین شما می‌توانید هر زمان که خواستید عملکرد ردیابی موقعیت مکانی آیفون را در برنامه‌های مورد نظر خود غیرفعال کنید. اگر کنجکاو هستید که اطلاعات بیشتری در مورد حریم خصوصی و سرویس‌های موقعیت مکانی در آیفون خود کسب کنید، پیشنهاد می‌شود که به صفحه پشتیبانی اپل مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*