زوتی DL5 پارس خودرو

خریداران زوتی DL5 نقره داغ شدند؛ شکست اولین وارداتی پارس خودرو در بازار

خودرو زوتی DL5 به‌عنوان اولین وارداتی شرکت پارس خودرو در بازار ایران شناخته شد؛‌ اما ظاهرا عرضه زوتی دی ال 5 در ایران شکست خورده است.

زوتی DL5 را می‌توان به‌عنوان اولین خودروی وارداتی شرکت پارس خودرو نام برد. این کراس اوور 144 اسب بخاری، به‌صورت محدود در ایران عرضه شد و شرکت پارس خودرو اعلام کرد که قرار است از این پس Zotye DL5 در ایران مونتاژ شود.

این در حالی است که اکنون بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، شرکت پارس خودرو اعلام کرده این خودرو در بازار کنونی ایران خریداری ندارد و با توجه به بازه قیمتی بالای آن، دیگر در ایران عرضه نخواهد شد.

عرضه زوتی DL5 پارس خودرو در بازار ایران شکست خورد

پس از اعلام صدور مجوز ورود خودرو از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارس خودرو به‌عنوان اولین شرکت وارد کننده به ثبت سفارش خودروهای چینی اقدام کرد.

کراس اوور زوتی DL5 را می‌توان به‌عنوان اولین خودوری وارداتی پارس خودرو نام برد. این کراس اوور چینی قرار بود تا حد قابل قبولی میزان تقاضای جامعه را کم کند و التهابات ناشی از واردات خودرو را در بازار خودروی کنونی ایران بخواباند.

زوتی DL5 پارس خودرو

هنگام معرفی زوتی DL5، سیلی از انتقادات کارشناسان حوزه خودرو جاری شد. آ‌ن‌ها معتقد بودند که این خودرو به لحاظ فنی دارای مشخصات و امکانات خوبی نیست و حتی نسبت به دیگر خودروهای وارداتی چینی، ظاهر جذابی ندارد. همچنین آن‌ها بیان کردند شرکت چینی زوتی در آستانه ورشکستگی است و از سال 2007 که این خودرو را روانه بازار کرده، نتوانسته سود خوبی را به‌دست بیاورد؛ لذا واردات این خودرو گزینه خوبی برای شرکت پارس خودرو محسوب نخواهد شد.

با این حال، خریداران این خوردو به‌دنبال سود بالایی از خرید زوتی دی ال 5 در بازار کنونی خودرو ایران بودند. این در حالی است که اکنون به‌نظر می‌رسد خریداران دچار رکود و ضررهای سنگینی خواهند شد؛ چرا که زوتی DL5 دیگر وارد کشور نمی‌شود.

خریداران باید توجه داشته باشند که در کنار عدم واردات این کراس اوور چینی، هزینه‌های جانبی این خودرو دچار افزایش شده و قیمت زوتی DL5 در بازار آزاد به 1 میلیارد و 144 میلیون تومان رسیده که تفاوت چندانی با قیمت اعلامی آن از سوی شرکت پارس خودرو ندارد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
کی ام سی جی 7 – KMC J7 جدید با امکانات بیشتر رونمایی شد نیسان لیف ۲۰۲۵ معرفی شد + عکس و مشخصات فنی تارا با موتور ۳ سیلندر + مشخصات فنی و قیمت احتمالی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*