توقف تولید نیسان جی تی آر (GT-R)

نیسان جی تی آر، افسانه ژاپنی به خط پایان رسید

نیسان بعد از گذشت بیش از 50 سال از توقف تولید جی تی آر خبر داد. با این حال، این خودروساز ژاپنی کماکان سورپرایزهایی برای طرفداران GT-R دارد.

نیسان جی تی آر یکی از نمادهایی است که هر ماشین‌بازی در دنیای ماشین‌های اسپرت مثال می‌زند. با وجود این، این ساخته استثنائی نیسان هم مثل خیلی از خودروهای افسانه‌ای دیگر بالاخره به انتهای راه خود می‌رسد. جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند بعد از توقف تولید شورلت کامارو، تولید نیسان جی تی آر هم به اتمام می‌رسد.

توقف تولید جی تی آر، خودرو فراموش‌نشدنی نیسان

توقف تولید نیسان جی تی آر (GT-R)

نیسان اخیراً به‌صورت رسمی اعلام کرد که تا اکتبر آینده (مهر تا آبان) به تولید GT-R در آمریکای شمالی خاتمه می‌دهد. این خودروساز ژاپنی به همین مناسبت همچنین دو نسخه ویژه با تولید محدود به نام «اسکای‌لاین» (Skyline) و «تاکومی» (Takumi) از مدل 2024 این خودرو عرضه می‌کند.

این نسخه‌های ویژه قرار است یادآور تاریخچه درخشان جی تی آر باشند. المان‌های مختلف این نسخه‌ها، از نامشان گرفته تا رنگ‌بندی آن‌ها معنایی پشت خود دارند که طرفداران پروپاقرص این خودرو اسپرت ژاپنی به راحتی متوجه‌شان می‌شوند.

نسخه اسکای لاین نیسان جی تی آر

نسخه ویژه اسکای‌لاین نیسان GT-R

نسخه ویژه 131 هزار دلاری اسکای‌لاین به اسکای‌لاین جی تی آر ادای احترام می‌کند که سال 1969 وارد خط تولید نیسان شده بود. این نسخه بر پایه جی تی آر پریمیوم توسعه پیدا کرده است و رنگ آبی منحصر به فردی با نام Bayside Blue دارد. این رنگ با خروج نسل قبل این ماشین از خط تولید دیگر ارائه نشد، ولی سال 2019 روی بدنه نسخه ویژه 50 سالگی به چشم خورد.

نسخه تاکومی نیسان جی تی آر

نسخه ویژه تاکومی نیسان GT-R

نام تاکومی (در ژاپنی به معنای صنعتگر ماهر) به متخصصان نیسان اشاره دارد که با دست و نهایت دقت موتور این خودرو افسانه‌ای ژاپنی را می‌سازند. این نسخه مبتنی بر جی تی آر T-spec ساخته شده است و با قیمت 151 هزار دلار عرضه می‌شود. روی موتور آن هم نوشته «ساخته شده با دست توسط تاکومی» توجه را به خود جلب می‌کند. ویژگی خاص دیگر تاکومی، صفحه طلایی شماره شناسایی خودرو یا به اختصار VIN است.

نیسان GT-R تاکومی از بدنه‌ای با رنگ بنفش (Midnight Purple) و همچنین المان‌های فنی جدید نظیر رینگ‌های فورج‌شده 20 اینچی طلایی، گلگیرهای عریض‌تر، ترمزهای سرامیک کربنی و کنترل دینامیک خودرو ارتقا یافته برخوردار است.

از هر دو نسخه مذکور کمتر از 200 دستگاه تولید می‌شود و از تابستان پیش رو می‌توان انتظار ارائه آن‌ها در نمایندگی‌های نیسان در ایالات متحده را داشت. علی‌رغم توقف تولید جی تی آر، نیسان وعده داده است که در آینده کماکان به تولید محصولات اسپرت و عملکردمحور خواهد پرداخت.

در گجت نیوز بخوانید:
فورد موستانگ GTD؛ معرفی وحشی ترین اسب آهنی آمریکایی ها آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی تسلا با شکستن رکورد جهانی تویوتا تاریخ‌ساز شد رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط این ماشین عجیب و غریب شکسته شد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*