بی وای دی فنگ چنگ بائو بائو ۳

بی وای دی فنگ چنگ بائو بائو ۳؛ آفرودر زیبای چینی + عکس و مشخصات

کمپانی خودروسازی بی وای دی (BYD) از نسخه نهایی و تولید انبوه شاسی بلند آفرودی و برقی فنگ چنگ بائو بائو ۳ – Fang Cheng Bao Bao 3 رونمایی کرد.

بی وای دی، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی، در جریان نمایشگاه خودرو پکن از نسخه مفهومی فنگ چنگ بائو بائو ۳ رونمایی کرد و قرار بود تا در آینده نزدیک، تصاویری از نسخه نهایی و مشخصات این آفرودر برقی منتشر کند. حال به‌تازگی سایت وزارت صنعت و فناوری چین، تصاویر و اطلاعات اولیه از این خودرو را منتشر کرده که در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز نگاهی به آن می‌اندازیم.

فنگ چنگ بائو بائو ۳؛ آفرودر توانمند بی وای دی

بی وای دی فنگ چنگ بائو بائو ۳

برند فنگ چنگ (Fang Cheng)، زیر‌برند جدید و نوآورانه شرکت بی وای دی چین محسوب می‌شود که محصولات خود را با نام‌های بائو سوپر ۳، بائو سوپر ۵، بائو سوپر ۸ و بائو سوپر ۹ به بازار عرضه خواهد کرد. از جدیدترین محصولات این شرکت که نسخه تولید انبوه آن معرفی شده، می‌توان به بائو بائو ۳ اشاره کرد. اگرچه پیش از این برخی مشخصات و تصاویر غیر رسمی از بائو ۳ منتشر شده بود، اما BYD تصمیم گرفته تا برای خاتمه یافتن شایعات پیرامون این آفرودر خوش قیمت، چند تصویر رسمی از آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

طبق تصاویر منتشر شده از سوی بی وای دی، بائو بائو ۳ با سه رنگ بدنه سبز، سفید و مشکی عرضه می‌شود و طراحی آن دست‌خوش یک عقب‌نشینی آشکار بوده و از جذابیت آن کاسته شده است. با وجود این، بی وای دی تاکید دارد در طراحی بدنه این شاسی بلند جدید از فیلم جنگ ستارگان اقتباس شده است. همچنین به‌کارگیری گلگیرهای متورم با محافظ‌های مخصوص، رینگ‌های ۵ پره ۱۸ یا ۱۹ اینچی، ریل‌های سقفی، دستگیره‌های در مخفی‌شونده، رکاب جانبی با رنگ نقره‌ای و محفظه مخصوص در قسمت پشت خودرو از نکات بارز طراحی این نسخه است.

همچنین طول، عرض و ارتفاع این آفرودر برقی به‌ترتیب برابر با ۴۶۰۵، ۱۹۰۰ و ۱۷۲۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۴۵ میلی‌متر است. وزن این شاسی بلند ۲۱۵۰ کیلوگرم و زوایای ورود و خروج آن به‌ترتیب ۲۵ و ۲۸ درجه اعلام شده است.

مشخصات فنی Fang Cheng Bao Bao 3

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بی وای دی بائو ۳ با سیستم محرک الکتریکی با راندمان بالا، شامل پیشرانه دو موتوره راهی بازار خواهد شد. هر کدام از این موتورها توانایی تولید قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را دارند که مجموعا توان 296 اسب بخار و گشتاور 440 نیوتن‌متر را به ارمغان می‌آورند. بائو بائو ۳ قادر است در عرض ۴.۹ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و حداکثر سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. در مورد ظرفیت باتری و پیمایش این خودرو صحبتی نشده، اما طبق شنیده‌ها در بائو بائو ۳ باتری‌های سری Blade ساخت کمپانی بی وای دی استفاده شده است.

شایان ذکر است هنوز امکانات نسخه نهایی این خودرو از سوی بی وای دی اعلام نشده، اما به‌طور کلی این خودروساز روی عملکرد دستیار کمک راننده فنگ چنگ بائو بائو ۳ و امکانات و قابلیت‌های رفاهی آن نیز مانور زیادی داده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های چینی، این شاسی بلند آفرودی تا پایان سال جاری میلادی و با قیمت پایه‌ حدود ۲۲۰ هزار یوان، معادل ۱.۸ میلیارد تومان به بازار چین عرضه خواهد شد. احتمالا بی وای دی، عرضه این خودرو در بازارهای خارج از چین را به چند کشور انگشت‌شمار محدود خواهد کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
دو خودرو بی وای دی کین پلاس و سانگ پلاس توسط بهمن موتور به ایران وارد می‌شوند بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید وارداتی با این مشخصات در ایران عرضه می‌شود + کاتالوگ رسمی بی وای دی شارک ؛ رقیب جدید هایلوکس از چین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*