فروش خودروی دست دوم

اگر می‌خواهید خودروی دست دوم شما سریع‌تر فروش رود این سه کار را حتما انجام دهید

فروش خودروی دست دوم کار چندان ساده‌ای نیست و زیر و بم‌های زیادی دارد. در اینجا چندین راهکار برای فروش سریع‌تر و بهتر اتومبیل‌های کارکرده را پیشنهاد خواهیم داد.

اگر قصد فروش خودروی دست دوم خود را دارید باید به مسائل زیادی توجه کنید. در نگاه اول تریم خودرو، مدل و رنگ یک اتومبیل کارکرده مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که می‌توانند قیمت آن را تعیین کنند. در عین حال اما مسائل دیگری مثل مسافت پیموده شده با آن یا وضعیت سلامت فیزیکی نیز عوامل اثرگذار دیگر روی قیمت خودرو به شمار می‌روند.

طبیعتا خریداران خودروهای کم‌کارکرد را بیشتر پسندیده و حاضرند برای خرید آن‌ها بیشتر هزینه کنند. با این وجود حتی یک خودروی کم‌کارکرد هم در صورتی که از نظر فیزیکی یا فنی وضعیت مناسبی نداشته باشد با افت قیمت فراوانی روبرو خواهد شد. همین مساله باعث می‌شود نگهداری از خودرو و توجه به برخی جزئیات نقش مهمی در بهتر فروش رفتن خودروی دست دوم و قیمت بالاتر آن داشته باشد.

سه راهکار برای این که خودروی دست دوم راحت‌تر فروش رود

در ادامه در بخش اخبار خودرو در گجت نیوز به معرفی کارهایی می‌پردازیم که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها خودروی کارکرده خود را سریع‌تر و با قیمت بالاتری به فروش برسانید. تعدادی از این موارد ممکن است نیازمند اندکی هزینه کردن باشد. با این وجود چند میلیون هزینه کردن برای این موارد می‌تواند باعث افزایش قیمت چند ده میلیون تومانی خودروی شما هنگام فروش شود.

تمیزکاری، شستن و پولیش کردن خودرو

هزینه کارواش و پولیش حرفه‌ای بسته به مدل خودرو می‌تواند بین چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد. با این وجود تاثیری که جلوه بصری خودرو در خریدار می‌گذارد قطعا ارزش این هزینه کردن را خواهد داشت.

پولیش کردن اتومبیل

گام نخست در تمیزکاری خودری دست دوم پیش از فروش، شستشوی کامل آن با آب و شامپوی مخصوص خودرو است. دقت کنید که برای شستشو از موارد خورنده استفاده نکرده و خودروی خود را زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. همچنین از کارواش‌های اتوماتیک هم بپرهیزید؛ چراکه ضرر این کارواش‌ها بیشتر از سودی است که به خودرو می‌رسانند.

از سوی دیگر اگر خط و خش باریکی روی قسمتی از رنگ بدنه خودرو مشاهده می‌کنید سعی کنید با استفاده از پولیش‌های مخصوص لکه‌ها را پاک کرده و رنگ خودرو را مجددا براق کنید. در پایان همچنین پس از شستشوی کامل می‌توانید با مالیدن یک لایه واکس به بدنه، هم جلای بیشتری به بدنه ببخشید و هم از آن در برابر آسیب‌های جزیی احتمالی محافظت کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
آموزش ترمیم و از بین بردن خط و خش خودرو

تعویض روغن موتور، روغن گیربکس و روغن ترمز

علیرغم آن که با برق انداختن ظاهر خودروی دست دوم خود گام بلندی برای فروش سریع و راحت آن برداشته‌اید؛ اما اکثریت قریب به اتفاق خریداران، بیش از آن که به وضعیت ظاهری اتومبیل توجه کنند، به موتور آن اهمیت می‌دهند.

فروش خودروی دست دوم

به همین دلیل تعویض انواع روغن‌های خودرو مساله‌ای بسیار مهم پیش از فروش اتومبیل کارکرده است. توصیه ما این است که روغن کنونی خودروی خود را به‌طور کامل تخلیه کرده و روغن جدیدی در موتور بریزید. علاوه بر این، فیلتر هوا را نیز حتما تعویض کنید.

علاوه بر این، از روغن گیربکس، روغن ترمز، روغن هیدرولیک و سایر روان‌کارهای خودروی نیز غافل نشوید؛ چراکه خالی یا کهنه بودن هریک از آن‌ها می‌تواند تاثیر سوء بزرگی در فروش خودروی شما داشته باشد.

تعویض روغن‌های مختلف جدا از اینکه می‌تواند حس بهتری در خریدار اتومبیل دست دوم شما ایجاد کند، باعث بهبود خیره‌کننده عملکرد خودرو شما هم خواهد شد. برای مثال، روغن موتور تازه و باکیفیت عملکرد موتور را ارتقا داده و از صدای آن می‌کاهد؛ درحالیکه روغن گیربکس، خصوصا در خودروهای اتوماتیک می‌تواند تعویض دنده‌های سریع‌تر و به‌موقع‌تری را به ارمغان بیاورد.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین برندهای روغن موتور خودرو در ایران چه می‌شود اگر روغن اشتباه در موتور خودرو بریزیم؟

تعویض لاستیک خودرو

تایر خودرو از آن‌جهت که به‌طور مستقیم با جاده در تماس است یکی از مهم‌ترین اجزای اتومیبل به شمار رفته و به همین دلیل به‌شدت مورد توجه خریداران قرار دارد.

تعویض لاستیک

البته لاستیک‌ها عموما گران‌قیمت‌هستند. با این وجود تعویض آن‌ها می‌تواند تاثیری چشمگیر در فروش رفتن هرچه سریع‌تر خودروی شما داشته باشد. اگر لاستیک اتومبیل شما فرسوده شده یا آج آن ساییده شده باشد، احتمالا برای فروش خودرو اذیت خواهید شد و ناچارید تخفیف بزرگی به خریدار آن بدهید.

از طرف دیگر، استفاده از لاستیک‌های با برندهای متفاوت نیز تاثیری مشابه در فروش خودروی شما داشته و می‌تواند خسارت زیادی را حین فروش به شما تحمیل کند.

همچنین در صورتی که به‌تازگی لاستیک خودروی‌تان را عوض کرده‌اید، پیش از فروش حتما به یک پنچرگیری مراجعه کرده و ضمن چک کردن وضعیت باد، بالانس بودن چرخ‌ها را نیز بررسی کنید. این کار ضمن آن‌که عملکرد خودرو را بهبود بخشیده و روند فرسایش آن را کند می‌کند، دید بسیار مثبتی هم به خریدار اتومبیل‌تان خواهد بخشید.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا لاستیک خودروهای مدل پایین قابل استفاده و ایمن است؟ واردات خودروی کارکرده منتفی شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*