شباهت ماشین شاسی بلند شیائومی به فراری

شیائومی حالا در طراحی ماشین از فراری کپی می‌کند

تصاویر رندر جدیدی از ماشین شاسی بلند جدید شیائومی منتشر شد. در این تصاویر شباهت واضح خودرو جدید Xiaomi به شاسی بلند فراری جلب توجه می‌کند.

شیائومی با معرفی رسمی اولین خودرو خود در دی ماه گذشته خبرساز شد. خودرو برقی شیائومی SU7 کمی بعد در دسترس قرار گرفت و حتی به‌لطف آن، شکست رکورد فروش تسلا توسط شیائومی در چین به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد. در حالی که زمان زیادی از سروصدای SU7 نمی‌گذشت، زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه یک خودرو شاسی بلند توسط شیائومی به گوش رسید و رفته‌رفته جزئیاتی از آن به بیرون درز پیدا کرد. حالا در آخرین اخبار خودرو رندرهایی از شاسی بلند آینده شیائومی که شباهت آن به یکی از خودروهای فراری را نشان می‌دهند، توجهات را جلب کرده‌اند.

تصاویر جدید از ماشین شاسی بلند شیائومی

چند روز قبل تصاویری از نمونه اولیه شاسی بلند شیائومی با پوشش استتاری لو رفت و در نتیجه این، رندرهایی از این خودرو تهیه و به اشتراک گذاشته شده است.

شباهت ماشین شاسی بلند شیائومی به فراری

با توجه به این تصاویر، این خودرو جدید شیائومی شباهت آشکاری به همان سدان SU7 دارد و این‌طور به نظر می‌رسد که این شرکت صرفاً نسخه شاسی بلند آن را با تغییرات حداقلی طراحی کرده است. حتی در فرم هم این خودرو کمتر به یک شاسی بلند مرسوم شباهت دارد و به‌نوعی بدنه آن نشان‌دهنده ترکیبی از سدان‌ها و شاسی بلندها است.

شباهت ماشین شاسی بلند شیائومی به فراری

به دلیل همین فرم خاص بدنه، ماشین جدید شیائومی به خودروهایی مثل فراری پوروسانگوئه شبیه است و شاید حتی عده‌ای این شرکت را به کپی‌کاری از خودروساز ایتالیایی متهم کنند. البته باید اشاره کرد که این شاسی بلند شیائومی المان‌های مشترک متعددی با پوروسانگوئه دارد که به بدبینی نسبت به تقلید شیائومی دامن می‌زنند. کیا EV6 و هیوندای آیونیک 5 برخی دیگر از ماشین‌هایی هستند که بدنه این‌چنینی دارند و عملاً کلاس تازه‌ای را به نوبه خود شکل داده‌اند.

اس یو وی شیائومی احتمالاً بر پایه پلتفرم «مودنا» (Modena) توسعه پیدا کرده که SU7 هم از آن بهره برده است. با وجود این، برخی از شنیده‌ها حکایت از این دارند که این خودرو مبتنی بر پلتفرمی جدید ساخته می‌شود و همچنین با یک پیشرانه هیبرید از نوع EREV علاوه بر پیشرانه تمام برقی در دسترس قرار می‌گیرد. در مقطع کنونی این خودرو با عنوان MX11 شناخته می‌شود و باید منتظر ماند تا در آینده با رونمایی رسمی توسط شیائومی، نام آن هم مشخص شود.

در گجت نیوز بخوانید:
عرضه ۳۱ خودرو وارداتی در سامانه فروش؛ انواع تویوتا، نیسان، هوندا، میتسوبیشی و بیشتر شکست خودروهای برقی در آمریکا؛ مردم دوباره به بنزینی ها رو آوردند سیستم رانندگی خودکار تسلا راننده را راهی ریل قطار کرد + عکس این خودرو برقی رکورد سرعت شارژ در جهان را شکست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*