ماینرهای غیرمجاز

شرکت توانیر: ماینرهای غیرمجاز را لو بدهید، 1 میلیون جایزه بگیرید

مدیرکل هوشمندسازی توانیر با اشاره به مصرف برق بالای ماینرهای غیرمجاز از تخصیص پاداش چند میلیون تومانی به ازای لو دادن آنها خبر داد.

استخراج ارزهای دیجیتال توسط دستگاه های ماینر در بلاک‌چین‌هایی که از الگوریتم گواه اثبات کار استفاده می‌کنند به کار گرفته می‌شود تا به فعالیت امن شبکه کمک کند و در ازای این کار، کوین یا توکن آن شبکه را به‌عنوان پاداش دریافت کند. به زبان ساده‌تر این دستگاه به‌عنوان یک کارگر، وظایف محول شده در یک شبکه را انجام داده و در ازای آن ارز دیجیتال همان شبکه را برای مالک خود به ارمغان می‌آورد. اما دستگاه‌های ماینر برای این کار برق زیادی مصرف می‌کنند و طبق جدیدترین اخبار داخلی، همین موضوع باعث شده تا جریمه‌های سنگین نقدی و تشکیل پرونده‌های قضایی برای مالکان غیرمجاز این دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

پاداش ۱ الی ۲۵ میلیون تومانی برای معرفی ماینرهای غیرمجاز

ماینرهای غیرمجاز

حامد احمدی، مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر در این خصوص گفت:

امسال با مجوزی که برای اولین بار از سوی سازمان اموال تملیکی اخذ شد، امکان امحای ماینر‌های غیرمجاز جمع‌آوری شده فراهم شد و برای اولین بار ۸۸۲ دستگاه ماینر در مشهد امحا شد و به تدریج ماینر‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند با توجه به این مجوز امحا خواهند شد. هر دستگاه ماینر معادل مصرف سه خانوار مصرف دارند و در شرایطی که روز‌های گرمی را در تابستان سپری می‌کنیم حضور این ماینر‌ها شبکه برق را ناپایدار می‌کند.

طبق اظهارات وی، در اخرین اقدام ۱۶۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در تبریز و ۱۷۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در شیراز شناسایی شده است. همچنین افرادی که نسبت به معرفی ماینر‌های غیرمجاز اقدام کنند پاداش خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و برای هر ماینر 1 میلیون تومان و تا سقف 25 میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده است. این مقام مسئول در خصوص جریمه‌های استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز عنوان داشت که ماینرهای غیرمجاز شناسایی شده علاوه بر جرائم نقدی به مراجع قضایی هم معرفی خواهند شد.

همچنین بخوانید:
ارزهای دیجیتالی که به شدت در ایران مورد استقبال قرار گرفتند + میزان سود دهی معاوضه همستر با شاسی بلند خارجی؛ پدیده ای نو ظهور در ایران تفاوت ریال دیجیتال با ارز دیجیتال چیست؟