مک لارن با ۵۷۰S GT4 به استقبال مسابقات اتومبیل‌رانی امسال می رود

حتما با تولیدکننده خودروی بریتانیایی یعنی مک لارن (McLaren) آشنایی دارید، این تولیدکننده به تازگی تصمیم گرفته تا ۵۷۰S GT4 خود را روانه مسابقات در حال پیشرفت GT سازد. برای آگاهی بیشتر از این محصول پرسرعت کمپانی بریتانیایی با گجت نیوز همراه باشید.

با وجود اینکه هنوز هم مسابقات فرمول یک(Formula One) برترین مسابقه اتوموبیل رانی در جهان محسوب می شود ولی مسابقات GT هم دارد به سرعت خود را به عنوان یک دوره مسابقات با کیفیت به دنیا می شناساند. این شهرت تا به الان به جایی رسیده است که اتومبیل‌های خارق‌العاده‌ای مثل لامبورگینی(Lamborghinis)، فراری(Ferraris)، آئودی (Audi) و مک لارن(McLarens) به این میدان نبرد پا گذاشته‌اند. در این میان آخرین سوپراسپرت این کمپانی در این سطح چیزی نیست بجز یک مک لارن ۵۷۰S گل آلود دارای کیت کاملا آیرودینامیک، که فقط مخصوص مسابقات GT4 ساخته شده است.

مک لارن ۵۷۰S GT4 درست مثل نمونه شهری آن بر اساس یک شاسی فیبر کربن یک تکه Mono Cell ساخته شده است که این قطعات همراه با یک قفس محافظ راننده به نام roll cage FIA، برای امنیت بیشتر تعبیه شده‌اند.

فیبرکربن در بدنه جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته شده‌است، تغییرات دیگر در طراحی جدید  نیز شامل گلگیرهای مسابقه‌ای به همراه لاستیک‌های پهن‌تر در عقب و فنر لول همراه کمک دوجهته متغیر که سیستم تعلیق آن را تشکیل می‌دهند، است. باله بزرگ عقب و اسپلیتر بزرگتر جلو پکیج آئرودینامیک آن را تشکیل داده اند. همچنین از سیستم فنر بندی قابل تنظیم دامپر و تعداد فنر بیشتر برای ارتقاء توانایی حرکتی در عبور از جاده های پر فراز و نشیب مسابقات بین المللی، استفاده شده است.mclaren-570s-gt4-racer-1

اگرچه تغییرات زیادی در این اتومبیل مسابقه‌ای صورت گرفته است و توانایی‌های حرکتی ۵۷۰S GT4 کاملاً ارتقاء یافته، ولی همچنان از قلب تپنده M838TE V8 3.8 لیتری توربوشارژ قبلی به عنوان موتور در جسم این سوپراسپرت استفاده شده است. از یک رادیاتور بزرگتر در جلوی مک لارن ۵۷۰S GT4 برای مهار گرمای ایجاد شده توسط موتور در میدان سخت مسابقه استفاده شده است.

با وجود عدم تغییر در موتور، قدرت آن مثل قبل ۴۱۹ کیلو وات (۵۶۲ اسب بخار) است، اما مک لارن(McLaren) جزئیات بیشتری در مورد توان خروجی موتور در میدان مسابقه منتشر نکرده است. نیروی تولید شده موتور به وسیله همان گیربکس هفت سرعته مورد استفاده در نمونه شهری به چرخ هایی با رینگ‌هایی از جنس آلیاژ منیزیم انتقال می‌یابد.

mclaren-570s-gt4-racer-5

بر طبق سخنان مدیرعامل کمپانی مایک فایویت (Mike Flewitt)، شباهت این اتومبیل با دیگر سوپراسپرت‌های (supercars) مک لارن(McLaren) اتفاقی نیست. ایشان همچنین مدعی هستند که:” ما خط تولید اتومبیل های سری ورزشی برند مک لارن را برای مخاطبان جدید راه اندازی کرده و گسترش داده ایم و همچنین تکنولوژی های خود برای بازار خودروهای ورزشی و مشتریان جدید معرفی کرده ایم. معرفی ۵۷۰S GT4 در همین راستا است که هم در مسابقات جهانی شرکت کند، و هم بر خلاف گذشته افراد بیشتری به اتومبیل‌های ما روی بیاورند و بازار جدید و سیع تری را برای محصولات شرکت ایجاد کنیم.”

خرید یک اتومبیل عادی چقدر برای شما آب می خورد؟ حتما خیلی خرج بر نمی‌دارد ولی قیمت این ابر خودرو مسابقه‌ای به این ارزانی‌ها که فکر می کنید نیست، این سوپراسپرت چیزی در حدود ۱۵۹٫۹۰۰ یورو معادل ۱۷۷،۲۸۰ دلار آمریکا ارزش گذاری شده است.

علارغم این همه ویژگی گفته شده، اگر شما فقط به نمونه ساده و شهری آن بسنده می کنید و نیازی به تمام این ویژگی ها در این خودروی مسابقه ای ندارید، خوشبختانه قرار است که مک لارن(McLaren) نوع اسپرینت (Sprint) این اتومبیل را در هفته های پیش رو روانه بازار سازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*