جانشین پژو ۲۰۷

چرا پروژه تولید جانشین پژو ۲۰۷ در ایران متوقف شد

پروژه TF21 قرار بود به‌عنوان پروژه تولید جانشین پژو ۲۰۷ در ایران خودرو کلید بخورد، اما متوقف شد. علت توقف تولید خودرو TF21 چیست؟

پروژه TF21 که حدود ۲ سال از رونمایی آن توسط گروه صنعتی ایران خودرو می‌گذرد، یک خودرو جدید مبتنی بر پلتفرم P200 توسعه یافته است که با هدف جایگزینی پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ در کشورمان معرفی شده بود. طبق آخرین اخبار خودرو اما حال پس از گذشت مدت زمان زیادی این پروژه عملی نشده و معاونت تحقیق و طراحی ایران خودرو دلایل توقف آن را بیان کرده است.

توقف پروژه TF21؛ سرنوشت جانشین پژو ۲۰۷ به کجا ختم شد؟ 

جانشین پژو ۲۰۷

مهدی رادمنش، معاونت تحقیق و طراحی ایران خودرو دلیل توقف پروژه TF21 را مباحث قیمتی و استانداردی دانست و بیان کرد:

نکته اول در ادامه پروژه TF21 مربوط به قیمت محصول است که متناسب با خودرو پژو ۲۰۷ نبود. در تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که سطح آپشن و قیمت محصول TF21، برای جایگزینی این خودرو با پژو ۲۰۷ مناسب نیست. همچنین با دریافت مجوزهای استاندارد و رفع مشکلات تولید پژو ۲۰۷، دیگر پروژه TF21 اقتصادی نبود و به همین دلیل این پروژه در ایران خودرو متوقف شد.

بر اساس اعلام وی هر چند که این پروژه به طور کامل متوقف شده، اما ممکن است در آینده و به بنا به شرایطی جدید، این پروژه دوباره آغاز شود. لازم به ذکر است پروژه TF21 در مهرماه ۱۴۰۱ و با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرعامل وقت ایران خودرو، رونمایی و معرفی شده بود.

مشخصات ایران خودرو تی اف 21

جانشین پژو ۲۰۷

قرار بود تا جانشین پژو ۲۰۷ مانند دیگر عضو جدید ایران خودرو یعنی ری‌ را در چند تیپ به بازار عرضه شود تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. پروژه TF21 قرار بود ابتدا با پیشرانه TU5 پلاس تولید شود و در مرحله بعد با پیشرانه جدید IK3 که یک پیشرانه ۳ سیلندر بسیار کم مصرف و اقتصادی داخلی است عرضه شود.

همچنین این خودرو در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی فراتر از انتظار ظاهر شده بود و قرار بود با تجهیزاتی شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، راهنمای تعویض دنده (GSI)، سنسور نور و سنسور باران، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای عرضه شود.

از جمله جدیدترین محصولات ایران خودرو می‌توان به ری را برقی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این خودرو را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
تست تصادف کراس اور ریرا ایران خودرو + ویدیو ایران خودرو امسال گیربکس اتوماتیک دو کلاچه می‌سازد شاسی بلند بومی ایران خودرو ری را با چه قیمتی روانه بازار می‌شود؛ تخمین قیمت با مقایسه رقبا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*