هشدار مایکروسافت برای استفاده از اندروید در چین

هشدار مایکروسافت: اندروید را دور بیندازید

کمپانی مایکروسافت به تمام کارکنان خود در چین هشدار داده که گوشی‌های اندرویدی خود را کنار بگذارند و از این پس از آیفون‌های اپل استفاده کنند.

مایکروسافت در اقدامی عجیب و با هدف افزایش امنیت شرکت خود در چین، به همه کارکنان خود هشدار داده است که از سپتامبر 2024 ملزم به استفاده از آیفون هستند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت چین پیش‌تر اقداماتی مبهم در جهت محدود کردن یا عدم محدود کردن استفاده از آیفون انجام داده بود؛ اما به نظر می‌رسد مایکروسافت در این کشور رویکردی کاملا متفاوت را در پیش گرفته است.

طبق یادداشتی که بلومبرگ به آن دست یافته، از سپتامبر امسال تمام کارکنان مایکروسافت در چین باید به آیفون روی بیاورند و گوشی اندرویدی خود را کنار بگذارند. در این یادداشت همچنین آمده است، کارکنانی که در حال حاضر از گوشی‌های اندرویدی از جمله برندهای چینی هواوی یا شیائومی استفاده می‌کنند، یک دستگاه آیفون 15 دریافت خواهند کرد. گفته می‌شود مایکروسافت در حال حاضر مشغول راه‌اندازی مراکز جمع‌آوری برای تحویل آیفون در سراسر شعب خود در چین است!

علت سخت‌گیری مایکروسافت برای کارکنان چینی خود چیست؟

یکی از نکات قابل توجه این است که این اقدام در هنگ‌کنگ نیز اجرا خواهد شد. به نظر می‌رسید یکی از دلایل اصلی این تغییر، عدم دسترسی به گوگل‌پلی در سرزمین اصلی چین باشد. در حالی که کاربران هنگ‌کنگی آزادانه قادر هستند به پلی استور گوگل دسترسی داشته باشند!

هشدار مایکروسافت برای استفاده از اندروید در چین

با توجه به این موضوع، کاربرانی که در چین از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، مجبورند از اپ استورهای شرکت‌های چینی مانند هواوی یا شیائومی استفاده کنند. مایکروسافت در حال حاضر دسترسی به این پلتفرم‌ها را برای کارکنان خود مسدود کرده است.

با توجه به این که اپ استور اپل همچنان در دسترس کاربران چینی قرار دارد، اپل می‌خواهد با الزام استفاده از آیفون، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های Microsoft Authenticator (مدیریت رمزعبور مایکروسافت) و Identify Pass (احراز هویت) برای تمام کارمندانش فراهم باشد.

مایکروسافت تعداد کارکنان خود در چین را اعلام نکرده است؛ اما این شرکت از سال 1992 در این کشور فعالیت داشته و اعلام کرده است که «کامل‌ترین شعبه و بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه خود خارج از آمریکا را در چین دارد». تنها در همین مرکز تحقیقاتی، بیش از ۶ هزار مهندس و دانشمند مشغول به کار هستند.

در گجت نیوز بخوانید:
مایکروسافت از سه مدل جدید ایکس باکس رونمایی کرد \

مایکروسافت رسما برای اپل خط و نشان کشید! دهن کجی کاربران به مایکروسافت: مهاجرت کاربران از ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ و کاهش سهم این سیستم عامل از بازار مایکروسافت سرانجام این نرم افزار کهنه‌کار ویندوز را بازنشسته کرد!