گوشی شیائومی Redmi 13 5G

گوشی شیائومی Redmi 13 5G با مشخصات قابل توجه و قیمت اقتصادی معرفی شد

گوشی شیائومی Redmi 13 5G با چیپست اسنپدراگون و قیمت زیر ۱۸۰ دلاری معرفی شد. مشخصات فنی و امکانات ردمی 13 5G را در ادامه بخوانید.

شیائومی ماه گذشته نسخه معمولی ردمی ۱۳ را با پردازنده Helio G91 مدیاتک رونمایی کرد. پیش از این نیز نسخه‌های اقتصادی این خانواده به‌نام شیائومی 13C و شیائومی 13R رونمایی شده بودند. حالا امروز غول چینی از گوشی شیائومی Redmi 13 5G با تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون ۴ نسل ۲ AE (موتور ارتقا یافته) پرده برداشت.

مشخصات فنی و امکانات شیائومی Redmi 13 5G

ردمی 13 5G سیستم‌عامل اندروید 14 را با رابط کاربری اختصاصی HyperOS اجرا می‌کند. این گوشی هوشمند در دو نسخه با 6 و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که امکان ارتقا آن از طریق کارت حافظه microSD تا 1 ترابایت نیز وجود دارد.

گوشی شیائومی Redmi 13 5G

در جلوی قاب گوشی شیائومی از یک نمایشگر 6.79 اینچی با رزولوشن +FullHD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده شده است. این نمایشگر از نوع LCD بوده و با دارا بودن روشنایی 550 نیت، محافظ گوریلا گلس 3 و پشتیبانی از لمس در حالت خیسی، تجربه بصری روان و لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد. همچنین، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند به صورت ناچ در بالای نمایشگر تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۳ با سامسونگ گلکسی آ ۲۵

در پنل پشتی ردمی 13 5G شاهد سه دایره هستیم که دو تای آن مربوط به لنزهای دوربین و دیگری متعلق به فلش حلقه‌ای است. دوربین اصلی این گوشی از حسگر قدرتمند 108 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HM6 بهره می‌برد. دوربین دوم این مجموعه نیز یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

گوشی شیائومی Redmi 13 5G

تأمین انرژی این گوشی هوشمند بر عهده یک باتری حجیم 5030 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 وات است. به گفته شیائومی، شارژر 33 واتی موجود در جعبه دستگاه می‌تواند باتری را ظرف مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه شیائومی Redmi 13 5G می‌توان به درگاه USB-C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، فرستنده مادون قرمز (IR Blaster)، استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP53 و حسگر اثر انگشت جانبی اشاره کرد.

قیمت ردمی 13 5G

گوشی جدید شیائومی در سه رنگ آبی هاوایی، صورتی ارکیده و مشکی الماسی با دو ترکیب حافظه ۶/۱۲۸ گیگابایت معادل قیمت ۱۷۰ دلار و ۸/۱۲۸ گیگابایت معادل قیمت ۱۸۵ دلار عرضه خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه پوکو X6 پرو با ردمی نوت 13 پرو پلاس، کدام گوشی میانرده جدید شیائومی را بخریم؟ گوشی ردمی توربو ۳ با فناوری کنترل بدون لمس و تراشه اسنپدراگون معرفی شد مقایسه تبلت شیائومی می پد ۵ پرو با سامسونگ گلکسی تب اس ۷