پایان تولید تویوتا لندکروزر سری 70 با موتور 8 سیلندر

با تویوتا لندکروزر 8 سیلندر خداحافظی کنید

تویوتا خبری بد برای طرفداران شاسی بلند پرطرفدار خود دارد. تولید تویوتا لندکروزر 8 سیلندر قرار است برای همیشه پایان داده شود.

معرفی تویوتا لندرکروزر مدل 2024 در تابستان گذشته برای خیلی از طرفداران این خودروساز ژاپنی خبر خوشحال‌کننده‌ای بود، اما این‌که برای آن به‌جای موتور 8 یا حتی 6 سیلندر یک نمونه هیبرید 4 سیلندر در نظر گرفته شد، به مذاق عده بسیاری خوش نیامد. حالا تویوتا قدمی تازه در راستای به­‌روزرسانی لندکروزر برداشته است و به‌تازگی خبر از این داد که به تولید نسخه 8 سیلندر سری 70 این شاسی بلند هم خاتمه می‌دهد؛ اتفاقی که نه‌تنها برای شیفته‌های این آفرودر، بلکه برای خیلی از دنبال‌کنندگان اخبار خودرو خوشایند نخواهد بود.

پایان رسمی تولید لندکروزر 8 سیلندر

لندکروزر سری 70 که اولین بار 40 سال قبل روانه بازار شد، هنوز به‌خاطر محبوبیت بالای خود در خط تولید تویوتا قرار دارد و همواره نسخه‌های جدید از آن ارائه می‌شود. در واقع تویوتا پایه و اساس طراحی و بدنه این نسخه از لندکروزر را حفظ کرده، اما رفته‌رفته آن را به‌روز می‌کند تا بتواند کماکان جایی در خط تولید آن داشته باشد.

پایان تولید تویوتا لندکروزر سری 70 با موتور 8 سیلندر

لندکروزر سری 70 حالا در استرالیا با پیشرانه دیزل 4.5 لیتری 8 سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود، ولی تویوتا قصد دارد به‌زودی به تولید آن پایان بدهد و یک نسخه جدید با موتوری دیگر را جایگزین آن کند. این خودروساز ژاپنی علت این تصمیم را تغییر دستورالعمل‌های نهادهای نظارتی و همچنین انتظارات مصرف‌کنندگان عنوان کرده است. البته با اتمام سفارش‌گیری در دو سال قبل، این اتفاق انتظار می‌رفت. با این حال، تویوتا تا زمانی که سفارش‌های ثبت شده را تحویل بدهد، همچنان این نسخه 8 سیلندر لندکروزر را تولید می‌کند.

تویوتا برنامه دارد در پی پایان تولید نسخه 8 سیلندر، لندکروزر را با یک موتور دیزل 2.8 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ عرضه کند که می‌تواند 201 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو محرکه این موتور ولی کماکان بر عهده یک گیربکس دستی از نوع 5 سرعته خواهد بود. این گیربکس دستی پیش‌تر در نسخه 8 سیلندر این اس یو وی هم به کار رفته بود، ولی از این پس با نسبت دنده متفاوت در دسترس قرار می‌گیرد. به‌طور دقیق‌تر، سه دنده اول برای بهبود شتاب‌گیری کوتاه‌تر شده‌اند و دنده پنجم هم طولانی‌تر شده است تا هم مصرف سوخت بهینه‌تر شود و هم کابین در سرعت بالا سروصدای کمتری داشته باشد.

پایان تولید تویوتا لندکروزر سری 70 با موتور 8 سیلندر

لندکروزر اتاق 70 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای حال حاضر به حساب می‌آید که به‌صورت فعال در تولید است، ولی هنوز تقاضای زیادی برای آن وجود دارد؛ نشان به آن نشانی که تویوتا ظرف 6 ماه آینده نمی‌تواند همه سفارش‌ها را به مشتریان تحویل بدهد.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا تولید تویوتا اف جی کروزر معروف متوقف شد؟ این تویوتا لندکروزر قدیمی همچنان محبوب ترین ماشین پلیس ژاپن است این نسخه ویژه تویوتا لندکروزر جدید آفرودبازها را شیفته خود می‌کند ۵ ویژگی جدید و جذاب در تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*