تویوتا لندکروزر پلیس ژاپن

این تویوتا لندکروزر قدیمی همچنان محبوب ترین ماشین پلیس ژاپن است

استفاده از لندکروزر به‌عنوان ماشین پلیس موضوع غریبی نیست؛ اما تویوتا لندکروزر پلیس ژاپن یکی از مدل‌های قدیمی این شاسی بلند ژاپنی است.

بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، نیروی پلیس ژاپن همچنان از تعدادی تویوتا لندکروزر J100 محصول سال‌های 1998 تا 2007 برای ماموریت‌های خود استفاده می‌کنند؛ مدلی قدیمی، اما همچنان کارآمد برای پلیس ژاپن.

آشنایی با تویوتا لندکروزر پلیس ژاپن

تویوتا لندکروزر نیروی پلیس ژاپن یک مدل انحصاری از این خودرو به‌شمار می‌رود که در بخش طراحی از بدنه‌ای مشکی و سفید، مشابه با دیگر وسایل نقلیه پلیس این کشور برخوردار است و چراغ‌هایی روی سقف و سپر آن نصب شده است. البته این موارد، تنها تغییرات لندکروز مورد استفاده پلیس ژاپن نیستند.

تویوتا لندکروزر J100

اگر دقت کنید، یک تغییر ظاهری مهم دیگر در این خودرو، فقدان نشان تویوتا در بخش جلوی خودرو و در واقع جایگزینی آن با یک نشان خاص است. این نشان خاص که طرح آن از گل داوودی الهام گرفته شده، در واقع نماد امپراتوری ژاپن و خاندان سلطنتی این کشور است که توسط اعضای خانواده سلطنتی در موقعیت‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با وجود این تغییرات ظاهری، باید اذعان کرد که بخش عمده تغییرات لندکروز J100 مورد استفاده در پلیس ژاپن مربوط به داخل کابین است. جایی که در آن شاهد تعبیه رادیو و دستگاه‌های ارتباطی پلیس، دکمه‌هایی برای کنترل چراغ‌ها و آژیر خطر و آتش‌خاموش‌کن در جلوی صندلی سمت سرنشین هستیم.

تویوتا لندکروزر J100

یک چاقوی کوچک نیز روی جعبه داشبورد خودرو جهت قطع کردن شاخه‌های کوچک رشد کرده درختان در کنار خیابان‌ها و جاده‌ها وجود دارد. در سمت سرنشین داشبورد هم خروجی‌های برق برای شارژ چراغ قوه پلیس تعبیه شده است.

دو میز تاشو در پشت صندلی‌های جلو و ابزارهای کاربردی در بخش فضای بار نیز از دیگر امکانات این خودرو مخصوص پلیس محسوب می‌شوند. از جمله وسایل بخش فضای بار به‌جز جعبه‌هایی برای حمل وسایل ضروری، باید به چراغ ایمنی هدایت ترافیک، مخروط‌های ترافیکی و ماده مسدودسازی روغن‌ریزی خودرو اشاره کرد.

تویوتا لندکروزر پلیس ژاپن

در بحث فنی نیز تویوتا لندکروز مورد استفاده در پلیس ژاپن از یک پیشرانه هشت سیلندر 4.7 لیتری برخوردار است. در پایان خوب است بدانید که تویوتا لندکروزر J100 طی سالیان 1998 تا اواسط 2007 توسط کمپانی ژاپنی تولید شد و در طول این بازه زمانی نیز دو فیس لیفت را تجربه کرد.

همچنین بخوانید:
سیر تکامل خودروهای پلیس آمریکا در طول تاریخ ماشین پلیس جدید آمریکا یک رولز رویس گوست فوق‌العاده لوکس است + ویدیو خودرو برقی لوکس لوسید به ناوگان پلیس عربستان پیوست + فیلم لامبورگینی اوروس ۶۶۰ اسب بخاری، ماشین پلیس جدید دبی شد! + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*