لوسید پلیس عربستان سعودی

خودرو برقی لوکس لوسید به ناوگان پلیس عربستان پیوست + فیلم

اولین خودرو پلیس لوسید جهان با یک پهپاد روی سقف و شتاب باورنکردنی ۲.۵ ثانیه در کشور عربستان سعودی معرفی شد.

کشور عربستان سعودی همزمان با رونمایی از خودرو لوسید Air مخصوص ناوگان پلیس این کشور، به این خودرو لقب سریع ترین خودرو پلیس الکتریکی جهان را نیز اعطا کرد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول با شکل و شمایل پلیسی می‌پردازیم و از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو معرفی لوسید Air پلیس را نیز تماشا کنید.

رونمایی پلیس عربستان از لوسید Air

لوسید موتورز متعهد شده است که ناوگانی از خودروهای پلیس تمام الکتریکی مبتنی بر سدان Lucid Air را در اختیار عربستان سعودی قرار دهد. اولین خودرو لوسید پلیس عربستان سعودی در تاریخ چهارم فوریه در نمایشگاه دفاع جهانی در شهر ریاض رونمایی شد. این استارتاپ آمریکایی قرار است تا ناوگان خودروهای الکتریکی پلیس عربستان را تامین کند و اولین خودرو این ناوگان نیز لوسید Air خواهد بود. پس احتمالاً به‌زودی شاهد نسخه قدرتمند لوسید با عنوان Sapphire نیز در ناوگان ویژه پلیس این کشور خواهیم بود.

لوسید پلیس عربستان سعودی

خودرو لوسید پلیس عربستان سعودی دارای پوشش پلیس سیاه و سفید و تجهیزات اضافی روی سقف است. نکته‌ای که در نگاه اول نظرها را به سمت و سوی خود جلب می‌کند، دکل بزرگی از آژیرها و چراغ‌های پلیسی روی سقف این خودرو است که به‌عنوان محفظه حامل یک کوادکوپتر نیز عمل می‌کند. این محفظه با فشردن یک دکمه از داخل کابین باز شده و کوادکوپتر را به پرواز درمی‌آورد.

مشخصات فنی احتمالی ماشین پلیس Lucid

نسخه پایه این خودرو به یک باتری باتری ۸۸ کیلووات‌ساعتی ساخت LG CHEM با قدرت ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر مجهز شده است؛ اما طبق شایعات نسخه پلیس این خودرو با عنوان Dream Edition Performance ارائه خواهد شد که با یک بسته باتری ۱۱۲ کیلووات‌ساعتی قادر به تولید توانی معادل با ۱۱۱۱ اسب بخار و شتاب صفر تا صد ۲.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این نسخه از لوسید ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

چشم انداز توسعه کمپانی لوسید در عربستان سعودی

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی ۶۰ درصد سهام شرکت لوسید موتورز را در اختیار دارد. دولت عربستان با کمپانی لوسید برای خرید ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی طی دهه آینده به توافق رسیده است و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار روی این خودروساز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که لوسید موتورز که تنها کارخانه خودروهای الکتریکی در منطقه خاورمیانه را دارد، نقش مهمی در انتقال عربستان سعودی از سوخت‌های فسیلی به خودروهای تمام الکتریکی ایفا کند.