نقد مدیرعامل ایکس پنگ از صنعت خودرو چین

خودروسازان چینی به ماشین پرنده هم راضی نیستند؛ درست مثل ایران خودرو و سایپا

سرعت پیشرفت خودروسازان چینی از نور هم بیشتر است اما به نظر می‌رسد که مدیرعامل آنها هنوز هم از این وضعیت راضی نیست؛ حتی با وجود خودروهای پرنده و خودران چینی!

شرکت‌های خودروسازی چینی طی ۵ سال گذشته کولاک کرده‌اند. از خودروهایی که متعلق به آینده هستند یعنی امثال خودرو پرنده ایکس پنگ تا محصولات لوکس و پرچمداری مثل اکستریم وی ایکس را می‌توانید در سبد محصولات چینی پیدا کنید. اما به نظر می‌رسد که این سطح از تکنولوژی و پیشرفت هم بعضی از چینی‌ها را راضی نمی‌کند! در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ مصاحبه جدید مدیر عامل ایکس پنگ رفتیم تا نظرات عجیب او را بخوانیم.

نارضایتی چینی‌ها از سرعت پیشرفت صنعت خودرو؛ بیشتر تلاش کنید

شرکت ایکس پنگ در کشور چین بیشتر به خاطر رویاپردازی‌های بزرگ خود با ماشین‌های پرنده شناخته می‌شود و علاوه بر این موضوع، طی روزهای گذشته نیز از خودرو برقی ارزان قیمت و جدید خود یعنی ایکس پنگ مونا M03 رونمایی کرد که به نوعی، رقیب تسلا مدل Y هم به حساب می‌آید. حالا صحبت‌های مدیرعامل این شرکت حسابی در رسانه‌های جهان وایرال شده است! مدیر عامل شرکت ایکس پنگ در رابطه با تکنولوژی خودروهای چینی می‌گوید:

من از سطح تکنولوژی خودروهای چینی به شدت ناراضی هستم. خودروسازان کشور من باید اهداف فروش و مارکتینگ را پس از توسعه تکنولوژی در اولویت خود قرار دهند!

نگاهی به سطح پیشرفت خودروسازان چینی

خودرو برقی شیائومی

اگر حرف از دهان مدیر عامل‌های شرکت‌های خودروسازی ایرانی خارج می‌شد، می‌توانستیم کمی به آینده این صنعت امیدوار باشیم، اما چرا چینی‌ها که خودروهای آن‌ها در ایتالیا و آلمان هم بازار دارند، چنین حرف‌هایی را می‌زنند؟ همانطور که می‌دانید، شرکت‌های چینی به شدت برای سلطه بر بازارهای خارجی تلاش می‌کنند و در پی آن‌ هستند تا استانداردهای ایمنی خود را روز به روز، با استانداردهای ایمنی اروپا و آمریکا هماهنگ کنند. هرچند که اکثر این محصولات در خود چین هم شدیدا پرطرفدار هستند و نمره رضایت قابل قبولی را از سوی شهروندان چینی کسب کرده‌اند.

بی وای دی یانگ وانگ U9

برای مثال، خودرو برقی شیائومی نسبت به رقیب آمریکایی خود یعنی تسلا مدل Y، قیمت پایین‌تری دارد و توان بیشتری را به همراه باتری قوی‌تری ارائه می‌دهد. همچنین خودروهای اقتصادی چینی مثل ام وی ام آریزو 5 اسپرت هم کاملا نیازهای یک جوان را برآورده می‌کنند و قیمت آن‌ها از 10 هزار دلار هم بالاتر نمی‌رود یا کراس اورهای پرچمدار آن‌ها مثل اکستریم TXL از نظر آپشن و امکانات رفاهی، دقیقا مانند یک قصر است.

علاوه بر این موارد، خودروسازان چینی در لبه تکنولوژی قرار دارند و این سطح از فناوری، نه تنها در محصولات کانسپت چینی، بلکه در خودروهای تجاری و تولید انبوه آن‌ها مثل بی وای دی یانگ وانگ U9 که پیشرفته‌ترین سیستم تعلیق چین را دارد هم دیده می‌شوند. حالا شما اگر جای مدیرعامل شرکت‌های خودروسازی داخلی بودید، در برابر صحبت‌های مدیرعامل ایکس پنگ از خجالت آب نمی‌شدید؟