قابلیت گلکسی واچ اولترا

این 5 قابلیت گلکسی واچ اولترا را به بهترین ساعت هوشمند دنیا تبدیل می‌کنند

گلکسی واچ اولترا – Galaxy Watch Ultra با این قابلیت های جذاب عملکردی فراتر از هر ساعت هوشمند و هم‌تراز با اپل واچ اولترا ارائه می‌دهد.

گلکسی واچ اولترا، گجت پوشیدنی تازه‌وارد سامسونگ گران‌ترین ساعت هوشمند این کمپانی به شمار می‌رود که قصد دارد به‌طور مستقیم با اپل واچ اولترا به رقابت بپردازد. برای این کار سامسونگ گلکسی واچ اولترا را به برخی قابلیت ها مجهز کرده که آن را به محصولی برجسته در میان تمامی پوشیدنی‌های اندرویدی بازار تبدیل می‌کند.

چه قابلیت هایی گلکسی واچ اولترا سامسونگ را از سایر ساعت‌های هوشمند بازار متمایز می‌کند؟

در ادامه به معرفی تعدادی از قابلیت های منحصربفرد ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا خواهیم پرداخت که آن را به محصولی برگزیده در میان تمامی پوشیدنی‌های اندرویدی بازار تبدیل می‌کنند.

قاب تیتانیومی و کلید کاربری سریع (Quick Button)

سامسونگ برای گلکسی واچ اولترا صفحه نمایشی دایره‌ای را درون قابی مربعی تعبیه کرده و ظاهری متفاوت از سایر ساعت‌های هوشمند اندرویدی به آن بخشیده. در این بین البته طراحی جدید Galaxy Watch Ultra به‌طور عجیبی شبیه به اپل واچ اولترا شده است.

قاب تیتانیومی Galaxy Watch Ultra

در هر صورت، استفاده از تیتانیوم گرید 4 برای ساخت بدنه ساعت هوشمند گران‌قیمت سامسونگ یکی از ویژگی‌های مهم آن است که دوام و استحکام بسیار بالایی برای آن به همراه داشته. گلکسی واچ اولترا قادر است در محدوده دمایی 20- درجه تا 55 درجه سانتیگراد عملکرد ایده‌آلی داشته باشد.

از سوی دیگر در این ساعت خبری از حاشیه‌های چرخان معروف سامسونگ نیست و در عوض یک کلید چندکاربره جدید به اسم کوییک باتن برای اجرای سریع میانبرها و اپلیکیشن‌های مختلف روی آن تعبیه شده است. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید عملکرد این کلید کاملا مشابه اکشن باتن در اپل واچ اولترا و آیفون 15 پرو ست. پایین نگه داشتن این کلید به مدت پنج ثانیه باعث پخش آژیر و درخواست کمک از سوی این ساعت خواهد شد.

شارژدهی 100 ساعته باتری

ظرفیت باتری گلکسی واچ اولترا سامسونگ برابر با 590 میلی آمپر ساعت است که آن را هم‌تراز با گلکسی واچ 5 پرو سال 2022 قرار می‌دهد. به ادعای سامسونگ، ساعت هوشمند جدید این کمپانی قادر است در مد ذخیره انرژی حدود 100 ساعت و در مد ذخیره انرژی حین تمرین 48 ساعت شارژدهی داشته باشد.

قابلیت گلکسی واچ اولترا

این آمار و ارقام حاکی از عملکرد خیره‌کننده این ساعت هوشمند در بخش شارژدهی هستند که آن را به محصولی ایده‌آل حتی برای سنگین‌ترین استفاده‌ها تبدیل می‌کنند.

حداکثر روشنایی 3000 نیت

دیگر قابلیت جذاب گلکسی واچ اولترا بهره بردن از روشن‌ترین پانل تولیدشده توسط سامسونگ تا کنون است. میزان روشنایی حداکثری پانل صفحه نمایش این ساعت هوشمند برابر با 3000 نیت است که استفاده از آن حتی تحت تابش مستقیم نور خورشید را هم به‌سادگی امکان‌پذیر می‌سازد. برای مقایسه بد نیست بدانید که حداکثر روشنایی سری پرچمداران خانواده گلکسی S24 سامسونگ 2600 نیت است.

روشنایی Galaxy Watch Ultra

گلکسی واچ اولترا همچنین همانند رقیب کوپرتینویی‌اش به‌طور خودکار وارد مد شب شده تا استفاده از آن در تاریکی شب نیز حداقل خستگی را برای چشم به همراه داشته باشد.

مقاومت استثنایی در برابر نفوذ آب

علاوه بر کسب استاندارد IP68 ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا همچنین استاندارد 10ATM را هم کسب کرده و قادر است به مدت ده دقیقه در عمق 100 متری آب دوام بیاورد. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که حتی حین شنا یا شدیدترین باران‌ها نیز شاهد عملکرد بی‌نقص این ساعت خواهید بود.

قابلیت گلکسی واچ اولترا

در این بین البته باید توجه کرد که بر خلاف اپل واچ اولترا، گلکسی واچ اولترا فاقد قابلیت سنجش عمق است.

قابلیت‌های سلامتی به کمک هوش مصنوعی

علاوه بر تمامی قابلیت‌های سخت افزاری که در بالا مورد اشاره قرار گرفتند، گلکسی واچ اولترا همچنین از برخی ویژگی‌های اختصاصی هوش مصنوعی بهره می‌برد که نمونه آن‌ها در گلکسی واچ 7 قابل مشاهده نیستند.

هوش مصنوعی Galaxy Watch Ultra

برای مثال این ساعت قادر است به کمک هوش مصنوعی با پایش ضربان قلب، شدت فعالیت‌های فیزیکی مورد نیاز یا سرعت دویدن کاربر را به او پیشنهاد دهد. این قابلیت حین دویدن زمانی فعال می‌شود که سرعتتان برای بیش از 10 دقیقه حدود 4 کیلومتر بر ساعت باشد.

به‌طور مشابه، قابلیت FTP در این ساعت هوشمند نیز حداکثر توان رکاب زدن شما حین دوچرخه‌سواری را بر اساس ضربان قلبتان تنظیم خواهد کرد. این ویژگی جذاب نیز پس از چهار دقیقه رکاب زدن با شدت متوسط یا بالا فعال خواهد شد.

جمع‌بندی؛ گلکسی واچ اولترا فراتر از ساعت‌های هوشمند اندرویدی و رقیب مستقیم اپل واچ اولترا

همان‌طور که اشاره شد، گلکسی واچ اولترا قابلیت هایی فراتر از دیگر ساعت های هوشمند اندرویدی داشته و قصد دارد به‌طور مستقیم به رقابت با اپل واچ اولترا بپردازد. به همین منظور سامسونگ قیمت باورنکردنی 650 دلاری را برای این ساعت تعیین کرده که آن را به محصولی خارج از دسترس برای بسیاری افراد تبدیل می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی واچ FE با قیمتی عجیب معرفی شد؛ قاتل ساعت های فیک بازار اینجاست با نسخه جدید حسگر BioActive در نسل جدید ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ آشنا شوید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*