آموزش بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی

آموزش بازیابی پیامک (اسم ام اس – SMS) حذف شده در گوشی‌ اندرویدی

اگر میخواهید پیامک های حذف شده گوشی اندرویدی خود را بازیابی کنید در ادامه با بهترین راهکارهای بازگرداندن اس ام اس – sms حذف شده آشنا شوید.

عصر حاضر به دوران دستگاه‌های ارتباطی معروف شده است. امروزه مردم برای برقراری ارتباط با یکدیگر از راه دور از چنین دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند. ما با همین دستگاه‌های ارتباطی برای هم پیام ارسال می‌کنیم و گاهی این پیام‌ها حاوی اطلاعات مهمی هستند که نمی‌خواهیم از دست بروند. در برخی موارد کاربران تمایل دارند پیام‌ها و مکالمه‌های خود را برای همیشه روی گوشی‌ اندرویدی حفظ کنند.

اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ و مسنجر امکان نگهداری امن از مکالمه‌ها را به کاربران ارائه می‌دهند. در حالی که تلگرام همه مکالمه‌ها را در فضای ابری ذخیره می‌کند، واتساپ راه‌های آسانی را به منظور نگهداری و بازیابی پیام فراهم می‌سازد. حالا قابلیت بازیابی پیامک حذف شده روی این اپلیکیشن‌های پیام رسان به راحتی در دسترس کاربران قرار گرفته است. قبلا هم درباره اهمیت بکاپ گرفتن و بازگرداندن پیامک‌های قدیمی در گوشی اندرویدی صحبت کرده بودیم؛ اما این بار به موضوعی مرتبط و کمی متفاوت می‌پردازیم.

البته وقتی پای بازیابی پیامک حذف شده از نوع اس ام اس روی گوشی‌های اندرویدی به میان می‌آید، شرایط کمی پیچیده می‌شود. کاربران معمولا مرتکب این اشتباه رایج می‌شوند و به طور اتفاقی پیامک‌ها را از دستگاه خود حذف می‌کنند. اگر شما هم در این شرایط گیر افتاده‌اید و به دنبال راهی برای بازیابی پیامک حذف شده هستید، با ما در گجت نیوز همراه باشید و با کاربردی‌ترین راهکارها آشنا شوید.

بخش اول: پیامک در کدام قسمت گوشی‌های اندرویدی ذخیره می‌شود؟

گوشی اندرویدی معمولا پیامک را در پایگاه داده فضای ذخیره داخلی خود ذخیره و نگهداری می‌کند. ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها مانند گوگل مسج یا سامسونگ مسج از پایگاه داده مخصوص خودشان هم استفاده کنند. در اغلب موارد برای دسترسی به این فایل باید اجازه روت داشته باشید؛ اما همچنین چند روش نامتصل به روت برای این کار وجود دارد. این روش‌ها برای بازیابی پیامک حذف شده به کمک شما می‌آیند.

بخش دوم: آموزش راهکارهای موثر برای بازیابی پیامک حذف شده در گوشی‌های اندرویدی

اگر می‌پرسید امکان بازیابی پیامک حذف شده وجود دارد یا خیر؟ پاسخ بله است. راه‌های متعددی برای این کار روی دستگاه اندرویدی وجود دارد. اثربخشی اغلب آن‌ها به این موضوع بستگی دارد که چه مدت زمانی از حذف کردن پیامک‌ها می‌گذرد. بعضی راهکارها به دسترسی روت نیاز دارند و برخی دیگر هم می‌توانند تنها با چند کلیک معجزه کنند.

وقتی یک پیامک را روی دستگاه هوشمند خود حذف می‌کنید، درواقع برای همیشه هم از بین نرفته است! پاک کردن آن فضای بیشتری برای دریافت پیامک تازه ایجاد می‌کند؛ اما خودش همچنان روی دستگاه باقی می‌ماند. این پیامک زمانی کاملا حذف می‌شود که یک پیامک تازه به جای آن و در همان فضای قبلی جایگزین شود. در ادامه سه روش موثر برای بازیابی پیامک حذف شده روی گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

روش اول: بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی به کمک سطل زباله

آموزش بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی

در برخی گوشی‌های اندرویدی برند سامسونگ می‌توانید به کمک سطل زباله دستگاه هم روند بازیابی پیامک حذف شده را پیش ببرید. بدین صورت که هرگاه پیامکی را حذف می‌کنید، سیستم آن را به مدت 30 روز در سطل زباله نگهداری می‌کند. پس کاربر می‌تواند تا 30 روز پس از پاک کردن پیامک‌ها برای بازیابی دوباره اقدام کند. در ادامه راهنمای گام به گام بازیابی پیش از حذف کامل را مطالعه کنید.

1. اپلیکیشن Messages یا پیامک‌ها را باز کنید.

2. منوی سه نقطه را بالا سمت راست صفحه پیدا کنید.

3. گزینه Recycle Bin را برگزینید.

4. پیامک حذف شده مورد نظر را انتخاب کنید.

5. حالا روی Restore ضربه بزنید تا پیامک دوباره به فهرست پیام‌های ورودی بازگردد.
در گجت نیوز بخوانید:

5 دلیل برای اینکه نباید از سیستم پیامک (SMS) پیش فرض گوشی های اندرویدی استفاده کنید آموزش ارسال پیامک (SMS) زمانبندی شده در گوشی های اندرویدی

روش دوم: بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی به کمک گوگل مسج

اگر از خدمات گوگل یا گوگل مسج استفاده می‌کنید، این روش برای شما مناسب خواهد بود. با این راهکار می‌توانید گوگل بکاپ را به کار بگیرید تا پیامک حذف شده را بازگرداند. در ادامه راهنمای گام به گام را دنبال کنید؛ اما پیش از آن باید Google Backup روی دستگاه فعال شده باشد.

1. منوی تنظیمات دستگاه خود را باز کنید و به بخش Cloud and Accounts سپس Backup and Restore بروید. بررسی کنید گزینه Back up my data فعال باشد و سپس به مرحله بعدی بروید.

2. در منوی تنظیمات دستگاه به About Devices سپس Reset و Factory Data Reset بروید. بله برای بازیابی پیامک حذف شده باید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

3. پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه و روشن کردن دستگاه، گزینه Backup را انتخاب کنید تا همه داده‌های از دست رفته بازیابی شوند.

باید یادآوری کنیم که گوگل مسج فاقد قابلیت سطل زباله است. به همین خاطر پیش از حذف کردن پیامک‌ها باید حواستان را بیشتر جمع کنید.

روش سوم: بازیابی پیامک حذف شده بدون نیاز به بکاپ

به کمک نرم افزارهای قدرتمندی مانند DroidKit می‌توانید پیامک‌هایی که برای همیشه پاک شده‌اند را هم بازیابی کنید. این نرم افزاری یک فهرست طولانی از راهکارهای موثر برای کاربران درمانده ارائه می‌دهد. مجموعه نرم افزاری DroidKit می‌تواند قفل صفحه اندرویدی را باز کند، قفل FRP را دور بزند، مشکلات اندرویدی را مرتفع سازد و همچنین پیامک‌های حذف شده را بازیابی کند. در میان برترین امکانات نرم افزار مذکور می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • با DroidKit می‌توانید پیامک‌های حذف شده را مشاهده و انتخاب کنید که مایل هستید کدام را دوباره به گوشی، تبلت یا کامپیوتر خود بازگردانید. همچنین قادر خواهید بود پیامک حذف شده از حساب کاربری گوگل را هم بازیابی کنید.
  • نرم افزار DroidKit علاوه بر پیامک‌ها می‌تواند تا حداکثر 13 نوع داده را شامل تصاویر، پیام‌های واتساپ، مخاطبین، شماره تماس‌ها، اپلیکیشن‌ها و غیره بازیابی کند.
  • امکان بازیابی داده‌ها از دستگاه‌های اندرویدی برندهای مختلف از جمله سامسونگ، موتورولا، شیائومی، هوآوی و دیگر سازندگان فراهم شده است.
  • داده‌های بازیابی شده قرار نیست جایگزین داده‌های موجود روی سیستم شوند و همچنین نیازی به روت کردن دستگاه نیست. علاوه بر این، خطر از دست رفتن داده‌ها یا نشت آن‌ها وجود ندارد.

اجازه دهید پیش از طولانی شدن این فهرست از مزایای نرم افزار DroidKit به مراحل استفاده از آن بپردازیم.

1. بسته نرم افزاری DroidKit را روی کامپیوتر نصب و اجرا کنید. در صفحه آغازین گزینه Deep Recovery را از زیر مجموعه Device Option انتخاب کنید.

آموزش بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی

2. گزینه Messages را انتخاب کنید تا نرم افزار آن را بررسی کند. در این مرحله باید گوشی حتما به کامپیوتر متصل باشد. حالا دکمه Start Button را بزنید.

آموزش بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی

3. در این مرحله فعالیت برنامه شروع می‌شود و دستگاه شما را به طور خودکار بررسی می‌کند. اگر هنوز روت نشده است، گزینه Root now را بزنید و ادامه دهید.

آموزش بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی

4. سپس همه پیامک‌ها روی صفحه به نمایش درمی‌آیند. می‌توانید محل بازیابی آن‌ها را روی دستگاه همراه یا کامپیوتر انتخاب کنید.

گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا روند بازیابی پیامک حذف شده اجرا شود.

آموزش بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی

روش چهارم: بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی به کمک گوگل درایو

برای بهره گرفتن از این روش باید قبلا امکان Google drive Backups را روی دستگاه خود فعال کرده باشید. فرض می‌کنیم قبلا این کار را کرده‌اید؛ حالا کافیست فقط به منوی تنظیمات کلی گوشی اندرویدی خود بروید. گزینه System و سپس Backup را انتخاب کنید.

آموزش بازیابی پیامک حذف شده در گوشی اندرویدی

در این سناریو یک روش دیگر هم برای بازیابی پیامک حذف شده وجود دارد که مستلزم Factory Reset است. وقتی دستگاه از شما می‌خواهد که وارد حساب کاربری گوگل خود شوید، از همان حسابی استفاده کنید که قبلا برای تهیه نسخه بکاپ داده‌ها به گوگل معرفی کرده‌ بودید. در آخر گزینه select Messages را انتخاب کنید تا پیامک‌ها بازیابی شوند.

روش پنجم: بازیابی پیامک‌ روی دستگاه‌های سامسونگ و به کمک سامسونگ کلاود

اگر گوشی اندرویدی از برند سامسونگ دارید، همچنین می‌توانید با استفاده از امکان سامسونگ کلاود به بازیابی پیامک‌های حذف شده اقدام کنید. سامسونگ کلاود نوعی راهکار اینترنتی مخصوص برای ذخیره داده‌ها در فضای ابری درون دستگاه‌های هوشمند این برند است. به یاری این قابلیت کاربردی می‌توانید از داده‌ها نسخه بکاپ تهیه کنید و در صورت حذف احتمالی، آن‌ها را دوباره بازگردانید. از سامسونگ کلاود به منظور بازیابی پیامک حذف شده هم می‌توان بهره گرفت. با ایجاد اکانت سامسونگ قادر خواهید بود از همه امکانات رایگان این سازنده نامی استفاده کنید.

پیش از هر چیز یادآوری می‌کنیم که داده‌ها باید از قبل روی فضای ابری سامسونگ کلاود ذخیره شده باشند. اگر قبلا نسخه بکاپ تهیه کرده‌اید، با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید پیامک‌ها را بازگردانید.

1. تبلت یا گوشی سامسونگ را باز کرده و به منوی تنظیمات عمومی بروید.

2. به انتهای فهرست بروید و دکمه Cloud and Account را فشار دهید. حالا در صفحه جدید گزینه Samsung Cloud را انتخاب کنید.

3. روی Messages ضربه بزنید و بعد گزینه Trash را باز کنید.

4. پیامک مورد نظرتان را از فهرست به نمایش درآمده انتخاب کنید و دکمه Restore Now را بزنید.

بخش سوم: سوالات پرتکرار

  • چگونه پیامک‌های آرشیو شده را در اندروید پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن مکالمه‌های آرشیو شده در منوی اصلی اپلیکیشن Google Messages گزینه Archived را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید همه مکالمه‌هایی که آرشیو کرده‌اید را مشاهده کنید.

  • چگونه پیام‌های حذف شده در واتساپ را بدون بکاپ گرفتن بازیابی کنیم؟

اگر بکاپ‌های خودکار گوگل درایو را فعال نکنید، اپلیکیشن واتساپ وارد عمل شده و خودش نسخه بکاپ از پیام‌ها می‌گیرد. این داده‌ها معمولا در آدرس کارت حافظه، واتساپ، پایگاه داده‌ها گوشی‌های اندرویدی نگهداری می‌شوند. از طرف دیگر، نسخه محلی پیام‌های حذف شده تنها به مدت 7 روز قابل دسترسی است و پس از آن از بین می‌رود. برای بازیابی محلی این پیام‌ها باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • فایل بکاپ را کپی کرده و نام آن را از msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt14 به msgstore.db.crypt14. تغییر دهید.
  • اپلیکیشن واتساپ را از گوشی خود حذف کنید.
  • به گوگل پلی استور بروید و جدیدترین نسخه از این اپلیکیشن پیام رسان را دانلود و نصب کنید.
  • اپلیکیشن را راه اندازی و جزئیات شخصی مانند نام و شماره همراه را وارد کنید.
  • وقتی راه اندازی اپلیکیشن واتساپ به اتمام رسید، یک پیام جدید روی صفحه به نمایش در می‌آید و از شما می‌پرسد که تمایل دارید گفتگوهای قبلی را بازیابی کنید؟ گزینه Restore را بزنید و منتظر بمانید تا روند بازیابی اطلاعات کامل شود.

نتیجه گیری

همان‌طور که در این مطلب به طور مفصل توضیح دادیم، بازیابی پیامک حذف شده روی گوشی اندرویدی امکان پذیر است. البته برخی روش‌ها پیچیده هستند و برای کار با آن‌ها حتما باید دستگاه را روت کنید. به همین خاطر بسته نرم افزاری DroidKit می‌تواند گزینه مناسب و کم دردسری باشد. امکانات گسترده این برنامه مخصوصا برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی مفید خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
چگونه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و آزار دهنده را متوقف کنیم؟ قابلیت ویرایش متن پیامک پس از ارسال به نرم افزار Google Messages آمد ۱۰ برنامه رایگان که هر کاربر اندرویدی باید نصب کرده باشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*