وان یو آی 7

رابط کاربری وان یو آی 7 سامسونگ یک دگرگونی کامل در طراحی و عملکرد خواهد بود

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ایجاد تغییراتی انقلابی در طراحی و عملکرد رابط کاربری وان یو آی 7 – One UI 7 خود دارد. در ادامه با برخی تغییرات احتمالی آشنا خواهیم شد.

مدتی است که سامسونگ در حال توسعه رابط کاربری وان یو آی 7 خود است تا همزمان با رونمایی رسمی از اندروید 15 آن را در اختیار کاربران گوشی‌های گلکسی خود قرار دهد. اکثر شایعات و اخبار موجود در خصوص این رابط کاربری به تغییرات گسترده این رابط کاربری در بخش طراحی اشاره داشته و برخی افشاگران مثل Ice Universe نیز آن را بزرگترین تغییر تاریخ رابط کاربری One UI از نظر جزئیات گرافیکی و بصری می‌دانند.

وان یو آی 7

در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به جزئیات و اخباری که از این رابط کاربری در اختیارمان قرار دارد و در پایان نیز زمان رونمایی احتمالی این رابط کاربری را بررسی خواهیم کرد.

طراحی رابط کاربری وان یو آی 7 نسبت به قبل چه تغییراتی خواهد داشت؟

در این بخش به بررسی پیشرفت‌های احتمالی نسل جدید رابط کاربری سامسونگ در بخش طراحی در مقایسه با وان یو آی 6 خواهیم پرداخت. به‌طور خلاصه طراحی جدید آیکون‌ها، روان‌تر شدن انیمیشن‌ها و تغییر ظاهری منوها از جمله مهم‌ترین تغییراتی هستند که از این رابط کاربری انتظار می‌رود.

وان یو آی 7

بازطراحی آیکون‌ها

به‌ادعای برخی منابع، سامسونگ در وان یو آی 7 برای نخستین بار آیکون هریک از اپلیکیشن‌های خود را از نو طراحی کرده و جلوه‌ای تازه به آن‌ها خواهد بخشید. انتظار می‌رود طراحی جدید آیکون‌های One UI 7 مدرن‌تر از قبل باشد.

تغییر در ساختار منوی تنظیمات و اعلان‌ها

در کنار طراحی آیکون‌ها، دیگر تغییر مورد انتظار در One UI 7 نوار کشویی تنظیمات سریع و اعلان‌ها در این رابط کاربری است که قرار است دستخوش تغییرات گسترده‌ای شود. جزئیات این تغییر البته به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما منابع مختلف از پیشرفت‌های قابل توجهی در این بخش خبر داده‌اند.

طراحی بصری رابط کاربری One UI

ارتقای انیمیشن‌ها

دیگر بخش کلیدی طراحی رابط کاربری وان یو آی 7 که احتمالا شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در آن خواهیم بود، انیمیشن‌ها هستند. کره‌ای‌ها قصد دارند با افزودن انیمیشن‌های روان‌تر و ارتقای کلی کیفیت آن‌ها ضمن آن که تعامل کاربران با گوشی‌های سامسونگ را طبیعی‌تر می‌کنند به بهبود جلوه بصری و سرعت آن نیز کمک خواهند نمود.

عملکرد فنی One UI 7 نسبت به قبل چه پیشرفتی خواهد داشت؟

علاوه بر تغییرات ظاهری، سامسونگ همچنین عملکرد کلی نسل بعدی رابط کاربری خود را نیز با پیشرفتی گسترده روبرو خواهد کرد. این مساله از نخستین حضور دستگاه‌های مجهز به این رابط کاربری در تست گیک بنچ مشخص بود؛ جاییکه گوشی گلکسی اس 24 پلاس با وان یو آی 7 موفق شد در تست‌های تک هسته‌ای و چد هسته‌ای گیک بنچ به‌ترتیب امتیازات 2114 و 6616 را به دست آورده و عملکردی درخشان را ثبت کند.

گوشی سامسونگ

رابط کاربری وان یو آی 7 همچنین جدیدترین قابلیت‌های نرم افزاری سیستم عامل اندروید 15 را نیز به کاربرانش ارائه داده و بروزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی این سیستم عامل گوگل را در اختیار گوشی‌های خود قرار خواهد داد.

چه زمانی باید انتظار انتشار وان یو آی 7 به بازار را داشته باشیم؟

برای آگاهی دقیق‌تر از زمان انتشار احتمالی One UI 7 بد نیست نگاهی به نسل قبلی این رابط کاربری داشته باشیم. نسخه بتا وان یو آی 6 طی ماه‌های مرداد و شهریور سال گذشته برای گوشی‌های برگزیده سامسونگ منتشر شد و نسخه پایدار آن نیز ماه‌های مهر و آبان در اختیار کاربران قرار گرفت.

رابط کاربری One UI

بر این اساس می‌توان چنین روندی را برای نسل کنونی نیز پیش‌بینی کرد. بنابراین به نظر می‌رسد زمان اندکی تا معرفی رسمی این رابط کاربری باقی مانده است.

در گجت نیوز بخوانید:
آپدیت One UI 7 سامسونگ؛ از تغییرات جدید تا لیست گوشی‌های دریافت کننده لیست گوشی های سامسونگ که آپدیت اندروید 15 و بروزرسانی ONE UI 7 را دریافت می‌کنند آپدیت One UI 7.0 در راه است؛ تصویر تست روی گلکسی اس 24 اولترا منتشر شد

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*