بررسی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴

بررسی تویوتا لندکروزر 2024 ؛ حضرت جدید اینجاست

لندکروزر مدل 2024 محصولی بحث‌برانگیز از تویوتا است که سوالات زیادی درباره آن وجود دارد. در ادامه این شاسی بلند را به­‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

لندکروزر یکی از قدیمی‌ترین نام‌هایی است که از بیش از 70 سال قبل تاکنون پابرجا مانده است. با وجود این، با تحولات صنعت خودرو که شاید سریع‌تر از هر زمان دیگری باشد، خودروسازان جا افتاده‌ای مثل تویوتا هم مجبور می‌شوند در فرمول خود تغییر بدهند. تویوتا لندکروزر مدل 2024 مصداق بارز همین موضوع است که معرفی رسمی آن در تابستان گذشته تکانی به اخبار خودرو داد. تویوتا با ارائه این خودرو به بازار، تصورات عده بسیاری از نسخه جدید لندکروزرِ افسانه‌ای را متحول کرد.

بررسی تویوتا لندکروزر مدل 2024

در ادامه نگاهی به لندکروزر جدید از جهات مختلف خواهیم داشت. پیش از این باید ذکر کرد که این شاسی بلند در برخی از بازارها از جمله آمریکای شمالی تحت عنوان «تویوتا لندکروزر مدل 2024» شناخته می‌شود و تویوتا با همین نام اقدام به تبلیغ آن کرده است. با این حال، از لحاظ فنی این خودرو نسل جدید و پنجم یا یه عبارتی دیگر، سری 250 لندکروزر پرادو به حساب می‌آید. آخرین نسخه عرضه شده از لندکروزر اصلی، سری 300 است که به بازار آمریکا راه پیدا نکرد. معمولاً از آنجا که سری 300 در بازار آمریکا عرضه نشد، در آمریکای شمالی از پرادو سری 250 به‌عنوان نسل جدید لندکروزر یاد می‌شود.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

نمای بیرونی و ابعاد لندکروزر جدید

برجسته‌ترین مشخصه نمای بیرونی لندکروزر نسل جدید، طراحی رترو آن است. این سبک طراحی که ترکیبی از المان‌های قدیمی و به‌روز اس یو وی‌ها را در بر می‌گیرد، طی چند سال اخیر رفته‌رفته پرطرفدارتر شده است. لندرور دیفندر، فورد برانکو، جیپ رانگلر و حتی لکسوس GX، محصول زیرمجموعه لوکس تویوتا جزو نمونه‌هایی هستند که از این سبک طراحی برخوردارند و حالا لندکروزر جدید از همین مسیر در طراحی پیروی می‌کند.

بررسی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴

نتیجه این طراحی، خودرویی شده است که تفاوت فاحشی نسبت به همه لندکروزرهای قبلی دارد و احتمالاً شما را به یاد اف جی کروزر می‌اندازد. اینجا قصد توصیف نمای بیرونی ساخته جدید تویوتا را نداریم. در عوض، باید گفت آن دسته از طرفداران لندکروزر که وجهه لوکس و مجلل آن را می‌پسندیدند، شاید نتوانند به هیچ وجه با این رویکرد جدید در طراحی آن کنار بیایند. با این حال، آفرودبازهایی که این شاسی بلند تویوتا را برای ماجراجویی در دل جنگل‌ها و بیابان‌ها می‌خواهند، شاید حتی از آن استقبال کنند.

بررسی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴

تفاوت تیپ های تویوتا لندکروزر مدل 2024 کم نیستند. تیپ پایه این شاسی بلند ژاپنی با نام 1958 با تمرکز روی رانندگی آفرود توسعه پیدا کرده، ولی نسخه میان‌رده آن که حتی به‌جای چراغ‌های گرد از نمونه‌های مستطیلی‌شکل برخوردار است، برای رانندگی روزمره در سطح شهر کاربرد دارد. تویوتا با این چیدمان تیپ‌ها دست خریداران را در انتخاب باز می‌گذارد. تیپ First Edition این اس یو وی هم که تولید آن مجموعاً به 5 هزار دستگاه محدود شده است، از امکانات آفرودی متعدد نظیر گل‌پخش‌کن، صفحه ضربه‌گیر جلو،  گاردهای ناحیه کناری و روف رک بزرگ مشکی‌رنگ بهره می‌برد.

بررسی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴

پرادو سری 250 صرف نظر از تیپ 203 میلی‌متر فاصله از کف بدنه تا سطح زمین دارد. تیپ پایه این خودرو دارای 31 درجه زاویه ورود و 17 درجه زاویه خروج است، ولی زاویه ورود تیپ‌های بالارده‌تر به 32 درجه می‌رسد. ظرفیت یدک‌کشی این خودرو هم 2721 کیلوگرم اعلام شده است. همچنین باید گفت که راننده در صندوق عقب به فضایی 1061 لیتری دسترسی دارد.

پیشرانه پرادو سری 250

سری جدید لندکروزر پرادو برای تامین قوای محرکه خود پیشرانه هیبرید تویوتا تاکوما مدل 2024 با نام i-FORCE MAX را به کار می‌گیرد. این پیشرانه هیبرید 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ می‌تواند 326 اسب بخار قدرت در 6 هزار دور بر دقیقه تولید کند، ولی نکته مهم‌تر درباره آن، گشتاور 630 نیوتن متر در 1700 دور بر دقیقه است. یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته وظیفه انتقال نیرو محرکه به هر چهار چرخ را بر عهده دارد و قفل دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، قفل دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی و گیربکس کمکی دو سرعته هم در سیستم انتقال نیرو آن نقش ایفا می‌کنند.

فرمان پرادو جدید

به‌جز تیپ پایه، بقیه تیپ‌های این شاسی بلند از مکانیزم قطع اتصال آنتی رول بار و سیستم Multi-Terrain Select برای بهبود تجربه رانندگی آفرود بهره‌مندند. سیستم Crawl Control هم که می‌توان آن را به‌عنوان کروز کنترل برای سرعت پایین توصیف کرد و همچنین کنترل حرکت در سرپایینی هم برخی دیگر از سیستم‌های کمک‌راننده این خودرو هستند.

سواری نسخه جدید Land Cruiser

تویوتا لندکروزر مدل 2024 پیشرانه آشنایی دارد و مبتنی بر پلتفرم GA-F ساخته شده است که پیش از این تویوتا فوررانر، تویوتا تاکوما و لکسوس GX از آن بهره گرفته‌اند. در نتیجه تجربه راننده پشت فرمان این شاسی بلند جدید تفاوت زیادی با اس یو وی‌ها و پیکاپ‌های قبلی تویوتا ندارد. پیشرانه هیبرید این خودرو هم شاید فقط 4 سیلندر داشته باشد، ولی تنها حدود 19 نیوتن متر گشتاور نسبت به موتور 3.4 لیتری 6 سیلندر توئین توربو در لکسوس GX 550 تولید می‌کند. وزن آن هم 225 کیلوگرم از خودرو مذکور از لکسوس است.

کنسول مرکزی پرادو جدید

این اس یو وی سواری پرقدرت و در همان حال، نسبتاً پرسروصدایی دارد. موتور الکتریکیِ سیستم هیبرید هم هرچند کم‌حجم است، نیرو تولیدی آن در سرعت پایین این ماشین را پرجنب و جوش‌تر می‌کند. این خصوصاً در شروع حرکت و شتاب‌گیری اولیه به چشم می‌آید، اگرچه برخی از المان‌های طراحی باعث می‌شوند سروصدا در سرعت بالا حتی بیشتر شود.

صفحه آمپر پرادو جدید

نسل جدید لندکروزر چسبندگی زیادی روی سطح زمین دارد، اما همچنین غلط بدنه آن محسوس است. متاسفانه این اس یو وی تویوتا سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر و متغیرِ تیپ‌های بالارده‌تر لکسوس GX را ندارد. در واقع به‌خاطر تیون نرم انجام شده روی سیستم تعلیق آن، در حالی که به راحتی از جاده‌های پر دست‌انداز می‌گذرد، در پیچ‌ها بدنه آن به میزان قابل توجهی تکان می‌خورد. البته به هر حال این بخشی از ماهیت یک اس یو وی آفرودی با شاسی مستقل است.

کابین پرادو J250

همان‌طور که از ساخته‌های تویوتا و با توجه به نمای بیرونی لندکروزر 2024 انتظار می‌رود، کابین شاسی بلند تویوتا به هیچ پرزرق و برق نیست. طراحان این خودروساز ژاپنی تمرکز خود را روی سادگی چیدمان و طراحی کابین و همچنین فراهم کردن فضا برای کاربردی‌ترین امکانات گذاشته‌اند. به همین خاطر دکمه‌های فیزیکی برای سیستم تهویه، سیستم صوتی و دوربین‌های بیرونی در نظر گرفته شده است و در محلی قرار داده شده‌اند که راننده به راحت‌ترین شکل به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

کابین تویوتا لندکروزر 2024

تیپ پایه با عنوان 1958 با صندلی‌های پارچه‌ای در دسترس قرار می‌گیرد، اما تریم سافتکس (چرم مصنوعی) صندلی‌ها و همچنین قابلیت گرمایش، تهویه و تنظیم برقی صندلی راننده نصیب تیپ میان‌رده با عنوان «لندکروزر» شده‌اند. تیپ پرچمدار First Edition اما هم تریم چرمی دارد و هم هر دو صندلی جلو آن به‌صورت برقی قابل تنظیم هستند.

کابین تویوتا لندکروزر 2024

سیستم تهویه سه ناحیه‌ای، شش پورت یواس‌بی، اینورتر 2400 واتی ای‌سی و درگاه 120 ولتی در صندوق عقب امکانات استاندارد این شاسی بلند محسوب می‌شوند. در کمال تعجب اما صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند برای تیپ پایه اصلاً ارائه نمی‌شود و برای تیپ میان‌رده فقط در قالب آپشن اضافی قابل تهیه است.

کابین تویوتا لندکروزر 2024

این ماشین با مجموعه سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده تویوتا تحت عنوان Toyota Safety Sense 3.0 پیش رو راننده گذاشته می‌شود. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار حرکت در لاین، جلوگیری از برخورد با تشخیص عابر پیاده، رادار نقطه کور و سنسورهای پارک در جلو و عقب اشاره کرد.

قیمت لندکروزر پرادو مدل 2024

تویوتا نسل جدید لندکروزر را با قیمت پایه 55 هزار و 950 دلار عرضه می‌کند. قیمت بالارده‌ترین تیپ این خودرو هم به 74 هزار و 950 دلار می‌رسد. این خودروساز ژاپنی با این شیوه قیمت‌گذاری، قشر متفاوتی را هدف گرفته و تلاش کرده است لندکروزر جدید را در دسترس جامعه گسترده‌تری قرار بدهد. از طرفی دیگر، اختلاف قیمت بین تیپ‌ها معنادار است؛ از آنجا که صرفاً تفاوت‌هایی جزئی در طراحی نمای بیرونی یا برخی از امکانات آن‌ها وجود ندارد و به‌عنوان مثال، تیپ‌های پایه و پرچمدار چراغ‌هایی کاملاً متفاوت دارند که چهره‌شان را متمایز از همدیگر می‌کند.

سایر مطالب درباره تویوتا لندکروزر جدید:
۵ ویژگی جدید و جذاب در تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ مقایسه تویوتا لندکروز اتاق ۲۵۰ با اتاق ۳۰۰؛ لندکروزر جدید یا مدل سال قبل؟ ۱۰ ویژگی مهم تویوتا لندکروزر جدید که عاشقان تویوتا را شیفته خود می‌کند نسخه پیکاپ لندکروزر ۲۰۲۴ با سقف کانورتیبل می‌تواند ایده بلندپروازانه جدید تویوتا باشد تویوتا لندکروزر جدید دقیقاً همان مشکلی را دارد که هر شاسی بلند پرطرفدار دیگری دارد این نسخه ویژه تویوتا لندکروزر جدید آفرودبازها را شیفته خود می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*