گوگل به زودی یک صفحه کلید مخصوص پلتفرم iOS عرضه خواهد کرد

پس از مایکروسافت، این کمپانی گوگل است که اعلام می‌کند قصد دارد تا به زودی یک صفحه کلید مخصوص پلتفرم iOS طراحی و عرضه کند. به نظر رقابت بین این دو کمپانی در پلتفرم رقیبشان، اپل، جذاب خواهد بود.

از زمانی که اپل مجوز استفاده از صفحه کلید‌های شخص ثالث را در سیستم عامل iOS صادر کرد، صفحه کلید‌های زیادی نظیر SwiftKey، Fleksy و Swype پا به این سیستم عامل گذاشتند. حتی از سوی مایکروسافت هم عنوان شد که این کمپانی در حال ساخت یک صفحه کلید مخصوص این پلتفرم است. در تازه‌ترین گزارش‌ها عنوان شده است که گوگل هم به جمع سازندگان صفحه کلید مخصوص iOS اضافه شده است.

همانطور که می‌دانید در گذشته شاهد اپلیکیشن‌هایی نظیر Google Drive، Google Photos، Google Maps و غیره بودیم که گوگل آنها را مخصوص پلتفرم iOS منتشر کرده بود. اما این قضیه که شاهد عرضه صفحه کلید گوگل مخصوص رقیب دیرینه پلتفرم خودش باشیم کمی دور از انتظار بود.

از ساده‌ترین ویژگی که صفحه کلید گوگل دارد قابلیت تایپ مبتنی بر ژست است اما ویژگی‌های دیگری نیز در این صفحه کلید وجود دارد که در حال حاضر کاربران اندرویدی از آن بهره مند هستند. به عنوان مثال می‌توان به ویژگی جستجوی سریع اشاره کرد. کاربران اندرویدی قادر هستند تا با نگه داشتن چند لحظه‌ای انگشت خود بر روی صفحه کلید، به بخش جستجوی گوگل رفته و از این طریق با انتقال به اپلیکیشنی جداگانه به جستجو بپردازند. علاوه بر آن، کاربران این صفحه کلید قادر هستند تا تصاویر ثابت و Gif رو هم جستجو کنند.

شاید برای شما این سوال به وجود آید که هدف گوگل از این کار چیست؟ ایده پشت این قضیه کاملاً روشن است. گوگل قصد دارد تا در پلتفرم رقیب دیرینه خودش نیز کاربران را به سمت استفاده از جستجوگر گوگل بکشاند. هرچند که تا به حال زمان مشخصی برای عرضه این صفحه کلید عنوان نشده است اما می‌توان انتظار داشت که سال جاری این اتفاق رخ خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*