سریال تلویزیونی هری پاتر

از سریال تلویزیونی هری پاتر چه می‌دانیم؟

اینجا قصد داریم تمامی اطلاعاتی که از سریال تلویزیونی هری پاتر در اختیار داریم را با شما به اشتراک بگذاریم. آیا HBO می‌تواند اقتباس موفقی از این رمان محبوب ارائه دهد؟

از مدت‌ها قبل شایعات و اخبار متعددی در خصوص اقتباس تلویزیونی مجموعه هری پاتر به گوش می‌رسید. HBO اکنون توسعه سریال تلویزیونی هری پاتر را به‌طور رسمی آغاز کرده؛ بنابراین علاقمندان به این رمان‌های بسیار محبوب به‌زودی قادر خواهند بود بار دیگر با هری، رون، هرماینی و سایر کاراکترهای دوست‌داشتنی این مجموعه دیدار کنند.

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در خصوص این مجموعه در اختیارمان بوده و حتی تریلر چند ثانیه‌ای آن نیز به‌جز تایید این‌که سریال توسط HBO در دست توسعه است هیچ‌گونه جزئیات جدیدی ارائه نکرد. با این وجود تقریبا مطمئنیم که سریال قرار است کاملا به رمان‌های Harry Potter وفادار باشد و حتی نویسنده پرحاشیه این رمان‌ها، جی کی رولینگ را نیز در نقش تهیه‌کننده می‌بیند.

دانیل رادکلیف

علیرغم درز اطلاعات جسته و گریخته در خصوص این سریال هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در خصوص آن در اختیارمان نیست و حتی نمی‌دانیم چه کسانی ایفاگر نقش‌های هری، رون و هرماینی خواهند بود. با این وجود در ادامه سعی خواهیم کرد تمامی جزئیات احتمالی و اخباری که از اقتباس تلویزیونی هری پاتر در اختیار داریم را با شما به اشتراک بگذاریم.

سریال تلویزیونی هری پاتر چه زمانی پخش خواهد شد؟

علیرغم اشتیاق فراوانی که هواداران مجموعه هری پاتر برای تماشای سریال تلویزیونی آن دارند، تولید سریالی در این ابعاد فرآیندی بسیار کند و زمان‌بر خواهد بود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در سال 2024 یا حتی 2025 شاهد پخش آن باشیم.

سریال تلویزیونی هری پاتر

در همین خصوص، مدیرعامل کمپانی برادران وارنر – دیسکاوری، دیوید زسلاف، اوایل امسال در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که سریال تلویزیونی Harry Potter احتمالا تا پیش از سال 2026 آماده پخش نخواهد بود. البته این ادعا تضمین‌کننده قطعی پخش آن در سال 2026 نیز نخواهد بود و ممکن است پخش آن حتی باز هم به تعویق بیفتد.

از بازیگران مجموعه Harry Potter چه می‌دانیم؟

با این که تا کنون هیچ‌گونه تاییدیه‌ای در خصوص بازیگران سریال هری پاتر به‌طور رسمی منتشر نشده؛ اما فضای اینترنت پر از شایعات و اخبار مختلف در خصوص افرادی است که می‌توانند در این سریال نقش بازی کنند. برای مثال، بسیاری کاربران علاقمندند که «جاناتان پرایس»، بازیگر سرشناس ولزی ایفاگر نقش آلبوس دامبلدور باشد یا «آنیا تیلور جوی» ستاره سریال گامبی وزیر نقش لونا لاوگود، دوست عجیب و غریب هری را بازی کند. با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد که بازی کردن در نقش سه شخصیت اصلی داستان، هری، ران و هرماینی به بازیگرانی خردسال و تازه وارد محول شود.

بازیگران سریال Harry Potter

البته حرف و حریث‌های زیادی در خصوص احتمال بازگشت تعدادی از کاراکترهای اصلی و فرعی سری فیلم‌های هری پاتر، چه در نقش‌های کلیدی و چه به‌عنوان حضور افتخاری، وجود دارد. با این حال به نظر می‌رسد سازندگان این سریال در صدد خلق دنیایی کاملا جدید و مستقل از فیلم‌های سینمایی هستند و به همین دلیل احتمالا تمامی نقش‌های سریال را به بازیگرانی جدید خواهند سپرد. از سوی دیگر، بازیگران شخصیت‌های اصلی داستان نیز اکنون همگی بالای 30 سال سن داشته و بعید است بتوانند نقش کاراکترهای اصلی داستان در هفت سالگی را ایفا کنند.

در همین زمینه، دانیل رادکلیف، بازیگر نقش هری و متیو لوییس، بازیگر نقش نویل لانگ‌باتم، هر دو به این نکته اشاره کرده‌اند که سریال قرار است کاملا مستقل از فیلم‌های سینمایی دنبال شود و به همین دلیل احتمالا سازندگان آن سراغ بازیگرانی کاملا جدید خواهند رفت.

چه کسانی دست‌اندرکار ساخت سریال تلویزیونی هری پاترهستند؟

بر خلاف لیست بازیگران مجموعه Harry Potter که تقریبا هیچ اطلاعاتی از آن در اختیارمان نیست، جزئیات نسبتا دقیقی از عوامل اصلی ساخت این سریال منتشر شده است. وبسایت Hollywood Reporter به‌طور رسمی تایید کرده که «فرانچسکا گاردینر» به‌عنوان تهیه‌کننده اصلی و نویسنده این مجموعه انتخاب شده و «مارک میولد» ضمن حضور در نقش تهیه‌کننده، کارگردانی چندین قسمت از این سریال را عهده‌دار خواهد شد.

عوامل سریال Harry Potter

بد نیست بدانید که گاردینر و میولد پیش‌تر در ساخت سریال فوق‌العاده موفق «Succession» نیز با یکدیگر همکاری داشته و چندین جایزه امی و گلدن گلوب را نیز تصاحب کرده‌اند. از سوی دیگر، گاردینر پیش‌تر تجربه ساخت سریال‌هایی چون His Dark Materials و Killing Eve را بر عهده داشته؛ درحالیکه میولد نیز کارگردانی قسمت‌هایی از مجموعه Game of Thrones و فصل دوم The Last of Us را در کارنامه و فیلم سینمایی جذاب و هیجان‌انگیز The Menu را نیز کارگردانی نموده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد دوران سلطنت دیوید ییتس که کارگردانی چهار نسخه پایانی سینمایی هری پاتر و هر سه نسخه از اسپین آف‌های « Fantastic Beasts and Where to Find Them» را بر عهده داشته بالاخره به پایان خواهد رسید.

داستان سری Harry Potter چقدر با رمان‌ها تفاوت خواهد داشت؟

شکی نیست که داستان مجموعه تلویزیونی HBO به‌طور کامل از رمان‌های هری پاتر اقتباس خواهد شد؛ مجموعه‌ای که از سال 1997 با «هری پاتر و سنگ جادو» آغاز شد و با کتاب «هری پاتر و یادگاران مرگ» به پایان رسید.

سریال تلویزیونی هری پاتر

دیوید زاسلاف تایید کرده که برنامه کلی سازندگان این سریال بر اقتباس از هریک از کتاب‌های هری پاتر در یک فصل مجزا خواهد بود؛ به‌طوری که کل سریال احتمالا در هفت فصل پخش خواهد شد. این مساله قطعا برای علاقمندان به رمان‌های هری پاتر بسیار جذاب است؛ زیرا یکی از مهم‌ترین شکایت‌های کاربران دوآتشه مجموعه هری پاتر از اقتباس‌های سینمایی این مجموعه حذف بسیاری قسمت‌های مهم رمان بوده است. از سوی دیگر، پوشش نه چندان گسترده رقابت‌های کوییدیچ نیز دیگر شکایت علاقمندان مجموعه هری پاتر از فیلم‌های سینمایی است.

به این ترتیب سازندگان سریال هری پاتر این فرصت را به‌طور کامل در اختیار خواهند داشت تا اتفاقات جذاب و محبوبی مثل پارتی روز مرگ نیک بی سر یا تقلب هرماینی در امتحانات S.P.E.W را پوشش داده و روایت بهتر از رمان را ارائه دهد.

آیا مجموعه تلویزیونی هری پاتر می‌تواند به موفقیت برسد؟

در خصوص احتمال موفقیت سریال تلویزیونی هری پاتر دو رویکرد کاملا متفاوت وجود دارد. زمان مطرح شدن ایده‌های اولیه ساخت اقتباس تلویزیونی از این فرنچایز عده‌ای آن را «بدترین ایده ممکن» توصیف کردند. این افراد دلیل ادعای خود را محبوبیت فیلم‌های سینمایی هری پاتر می‌دانستند که باعث می‌شد ساخت یک سریال با همان موضوع داستانی توجیهی نداشته باشد. از سوی دیگر محبوبیت فرنچایز هری پاتر با اظهارنظرهای جنجالی اخیر جی کی رولینگ اندکی خدشه‌دار شده و همین مساله نیز می‌تواند روی موفقیت سریال تاثیر منفی بگذارد.

جی کی رولینگ

با این وجود شکی نیست که فیلم‌های سینمایی Harry Potter علیرغم موفقیتی که به دست آوردند هرگز نتوانستند تمام جوهره رمان‌ها را به تصویر بکشند و بسیاری قسمت‌هایی محبوب مخاطبان در آن‌ها حضور نداشتند. بر این اساس یک سریال تلویزیونی می‌تواند بستر مناسبی برای پرداخت بهتر به شخصیت‌های تکمیلی، داستان‌های جانبی و دیگر جزئیاتی باشد که در فیلم‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

به‌طور کلی به نظر می‌رسد پتانسیل رمان‌های هری پاتر بسیار بیشتر از فیلم‌های سینمایی یک دو ساعته بوده و HBO می‌تواند با خلاقیت مثال‌زدنی تهیه‌کنندگانش از این فرصت استفاده کرده و بار دیگر با این مجموعه افسانه‌ای تجدید خاطره کند. همچنین با در نظر گرفتن کیفیت پایین اسپین‌آف‌های Fantastic Beasts نیاز به یک روایت جدید از داستان اصلی هری پاتر بیش از همیشه احساس می‌شود.

نظر شما در خصوص سریال Harry Potter چیست؟ آیا این مجموعه می‌تواند موفقیت رمان و فیلم‌های سینمایی را تکرار کند یا خیر؟

در گجت نیوز بخوانید:
رتبه‌ بندی فیلم‌ های هری پاتر از بهترین تا بدترین به کمک این فرامین صوتی طلسم های هری پاتر را با آیفون اجرا کنید! گیم شات: ۱۵ نکته که درباره شخصیت تام ریدل در سری هری پاتر نمی‌دانستید

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*