عجیب ترین معماهای اینترنت

عجیب ترین رازها و معماهای دنیای اینترنت که هرگز حل نشدند

اینترنت می‌تواند پاسخ بسیاری از سوال‌های افراد را ارائه کند. هرچند در ادامه می‌خواهیم به عجیب ترین اسرار و معماهای اینترنت بپردازیم که مدت‌ها افراد را درگیر خود کردند و هرگز حل نشدند.

از اینترنت می‌توان به‌عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین اختراعات تاریخ بشر یاد کرد. اختراعی که از چندین دهه پیش وارد زندگی انسان‌ها شد و توانست همه‌چیز را تغییر دهد. هرچند همانند هر پدیده انسانی دیگر اینترنت نیز با معماها و رازهای خاص خود همراه شده است. از آنجایی که امکان ردیابی دقیق و شناسایی ماهیت افراد در اینترنت سخت‌تر به‌نظر می‌رسد، این مسئله تشدید می‌شود. در ادامه ۱۱ مورد از عجیب ترین معماهای اینترنت را بررسی می‌کنیم.

بررسی ۱۱ مورد از عجیب ترین معماهای اینترنت که حسابی ذهن شما را درگیر می‌کنند

عجیب ترین معماهای اینترنت

نمونه‌هایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم برای دهه‌ها کارشناسان را سردرگم کرده‌اند و بعید است که هرگز حل شوند. برخی تصور می‌کنند که این معماها به بخش‌های تاریک اینترنت تعلق دارند و توسط افراد حرفه‌ای و با اهدافی پلید ایجاد شده‌اند. برخی دیگر نیز بر این باور هستند که معماهای اینترنتی صرفا ساخته اذهان مریض هستند و نباید خیلی درگیر آنها شد.

پیام‌های اسرارآمیز با موضوع Markovian Parallax Denigrate

یکی از قدیمی ترین و عجیب ترین معماهای دنیای اینترنت به اواسط دهه ۹۰ باز می‌گردد. در آن زمان هنوز وب جهانی نشده بود؛ اما افراد می‌توانستد به بوردهای Usenet دسترسی داشته باشند. بوردهای Usenet عملا یک تالار گفتگو بسیار بزرگ بود که می‌توان آن را نسخه اولیه ردیت دانست. این سرویس از سال ۱۹۷۹ در اختیار کاربران بود؛ اما در سال ۱۹۹۶ مجموعه‌ای از پیام‌های عجیب همه را گیج کرد.

عجیب ترین معماهای اینترنت

این پیام‌ها شامل مجموعه‌ای طولانی از کلمات ظاهرا بی‌ارتباط بود که در صندوق دریافتی همه کاربران دیده می‌شد. این اتفاق می‌توانست بی‌اهمیت جلوه کند؛ اما همه پیام‌ها دارای موضوع اسرارآمیز Markovian Parallax Denigrate بودند. با وجود تلاش‌های زیاد کارشناسان اینترنت، هیچکس تاکنان نتوانسته راز این پیام‌های عجیب را پیدا کند. تنها یک دهه پس از ماجرا کارشناسان متوجه شدند که یکی از پیام‌های ارسالی به ایمیلی به‌نام Susan Lindauer مرتبط است.

سوزان لینداوئر (شخصی که در تصویر می‌بینید) یک روزنامه‌نگار سابق و از نظریه‌پردازان معروف تئوری‌های توطئه بود. رسانه‌ها نیز با امید حل شدن یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت با وی تماس گرفتند؛ اما سوزان هرگونه ارتباط با پیام‌های اسرارآمیز را انکار کرد.

عجیب ترین معماهای اینترنت: وب‌سایت Mortis

در اواخر دهه ۱۹۹۰ یکی از کاربران وب‌سایت 4chan متوجه وجود سایتی به‌نام Mortis.com شد. با ورود به این سایت فقط یک صفحه مشکی در برابر چشم شما قرار می‌گرفت و دو قسمت نیز برای ورود نام کاربری و گذرواژه وجود داشت. کاربر اشاره‌شده خیلی زود متوجه شد که چندین ترابایت داده در صفحه اصلی سایت وجود دارد؛ اما نمی‌تواند به‌ آنها دسترسی پیدا کند. کمی بعد وب‌سایت مورتیس به‌عنوان یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت معروف شد.

بسیاری از کاربران تلاش کردند یک رخنه امنیتی را در سایت پیدا کنند؛ اما موفق نشدند. حتی کارشناسان توانمند اینترنت، امنیت و شبکه نیز ناکام ماندند. عجیب اینکه صفحات این وب‌سایت در هیچ‌ کجای اینترنت آرشیو نشده بود. در نهایت مشخص شد که دامین به‌شخصی به‌نام Thomas Ling تعلق دارد؛ اما بررسی‌ها نشان داد که این نام بسیار رایج است و نمی‌توان فرد اصلی را پیدا کرد.

عجیب ترین معماهای اینترنت

برخی نشانه‌ها باعث شد که افراد وارد مکان‌های عجیب شده و از وب‌سایت‌های گنگ بازدید کنند، ولی هیچکدام از اینها سبب نشدند که اطلاعات ارزشمندی در مورد یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت به‌دست آید. برخی ادعا می‌کردند که این وب‌سایت برای تبادل داده‌های جاسوسی ساخته شده است و برخی دیگر نیز آن را محلی برای جمع‌آوری مدیاهای غیرقانونی و حساس می‌دانستند. وب‌سایت مورتیس اکنون غیرفعال است و به‌نظر می‌رسد که هرگز راز آن فاش نخواهد شد.

معمای جان تیتر

ماجرای جان تیتر خیلی پیچیده است و می‌توان آن را یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت دانست. در سال ۲۰۰۰ شخصی با نام کاربری TimeTravel_0 در فروم‌های مختلف ظاهر شد. وی ادعا می‌کرد که یک مسافر زمان است و از سال ۲۰۳۶ به گذشته آماده است. او گفت که در آینده آمریکا درگیر جنگ داخلی خواهد شد و پس از آن نیز یک درگیری اتمی محدود بین آمریکا و روسیه رخ می‌دهد. جان تیتر ادعا کرد که در سال ۲۰۳۶ شرایط بهتر شده است؛ اما یک باگ کامپیوتری عجیب باعث شده که به گذشته سفر کند.

این باگ نیز فقط با یک کامپیوتر بسیار قدیمی IBM 5100 برطرف خواهد شد. به‌همین‌خاطر او مجبور شده به سال ۱۹۷۵ سفر کرده و کامپیوتر موردنظر را خریداری کند. در مسیر بازگشت نیز در سال ۲۰۰۰ توقف کرده است تا به برخی مسائل خانوادگی خود سامان دهد. تیتر هیچ مشکلی برای جواب دادن به سوالات کاربران نداشت. او حتی جزئیات و تصاویر مختلفی را از ماشین زمان خود نشان داد. مواردی که باعث شدند کارشناسان اخبار علمی حسابی درگیر شوند.

عجیب ترین معماهای اینترنت

البته جان تیتر در پایان توضیحات خود گفت که جهان وی با جهان کنونی فرق دارد. همچنین به‌خاطر حضور او در این جهان نسخه دیگری ایجاد خواهد شد و اتفاقات به‌صورت متفاوتی رخ خواهند داد. دقیقا همان مفهومی که امروز در فیزیک از آن به‌عنوان مولتی‌ورس یاد می‌شود. در نهایت نیز اولین مسافر زمان ناپدید شد تا جان تیتر در لیست عجیب ترین معماهای اینترنت قرار گیرد.

جالب اینجاست که بعدها یکی از مهندسان IBM اعلام کرد برنامه‌نویسی کامپیوتر IBM 5100 به‌گونه‌ای بوده است که امکان ارتباط با سیستم‌های بسیار پیچیده را نیز دارد.

کانال یوتیوب Unfavorable Semicircles

در اوایل سال ۲۰۱۵ بود که یک کانال بسیار عجیب در یوتیوب ایجاد شد. این کانال ویدیوهای زیادی را آپلود می‌کرد؛ اما محتوای آنها باعث شده بود که کاربران متعجب شوند. تصاویر موجود در ویدیوها گاهی اوقات ثابت بودند و گاهی تار می‌شدند. هرچند صداهای موجود در آنها از سکوت محض تا نویز‌های عجیب و جیغ‌های بلند متفاوت بود. گاهی نیز به‌زحمت می‌شد صدای مردی را در پس‌زمینه شنید که در حال خواندن مجموعه‌ای از اعداد است.

طول ویدیوها نیز از چند ثانیه تا حتی ۱۱ ساعت متغیر بود. این رویکرد خاص باعث که که کاربران این کانال یوتیوب را به‌عنوان یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت بشناسند. کارآگاه‌های اینترنتی تمام تلاش خود را کردند تا با استفاده صداها، عنوان‌ها و یا تصاویر موجود به سرنخی ملموس برسند. گرچه متاسفانه هیچکدام از این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت.

برخی از ویدیوها بیشتر از زمان مشخص ادامه پیدا می‌کردند و برخی از آنها نیز سبب کرش کردن مرورگر می‌شدند. عجیب‌ تر از همه اینکه این کانال هر ۱۰ ثانیه یکبار یک ویدیو جدید را آپلود می‌کرد. سرانجام در سال ۲۰۱۶ شبکه BBC یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت را به یوتیوب گزارش کرد. یوتیوب نیز همه ویدیوها و کانال را حذف کرد تا این راز بی‌پاسخ باقی بماند.

عجیب ترین آهنگ اسرارآمیز اینترنت

در سال ۲۰۰۷ یکی از کاربران اینترنت قسمتی از یک آهنگ را آپلود کرد که ظاهرا برادرش از یک شبکه رادیویی آلمانی در سال ۱۹۸۴ ضبط کرده بود. این سبک از آهنگ‌ها در گذشته بسیار رایج بود؛ اما کم‌کم کاربران متوجه شدند که هیچکس نمی‌تواند کلمات خواننده را تشخیص دهد. به‌همین‌خاطر از کاربر bluuue که فایل را آپلود کرده بود در مورد نام هنرمند یا آهنگ پرسیدند. هرچند جالب اینجا بود که نه bluuue و نه برادرش نمی‌توانستند آهنگ و هنرمند را تشخیص دهند.

از آنجایی این آهنگ به یکی از بزرگترین معماهای اینترنت تبدیل شد که هیچکدام از سایر کاربران نیز هنرمند را نمی‌شناختند. کمی بعد یکی از کاربران نسخه کامل آهنگ را از bluuue دریافت و در اینترنت منتشر کرد؛ اما باز هم فایده‌ای نداشت. در سال ۲۰۱۹ پای رولینگ استون نیز به ماجرا باز شد، ولی همچنان هیچ فردی نتوانست اطلاعاتی را در مورد خواننده یا نام آهنگ ارائه کند.

عجیب ترین معماهای اینترنت: سیکادا 3301

بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ فرد یا افرادی به‌صورت سالیانه یک معمای فو‌ق‌العاده سخت را در اینترنت بارگذاری می‌کردند. اولین پست در وب‌سایت 4Chan ظاهر شد و در قسمت توضیحات گفته شده بود که ما به‌دنبال افراد فوق‌العاده باهوش هستیم. اینطور که به‌نظر می‌رسید داخل تصویر پیامی پنهان وجود داشت و افراد پس از حل آن می‌توانستند با طراحان تست ارتباط برقرار کنند. در پایان پیام نیز امضای کاربری به‌نام ۳۳۰۱ و تصویر سیکادا دیده می‌شد.

البته سیکادا 3301 به‌خاطر طرح یک پازل به لیست عجیب ترین معماهای اینترنت در اخبار فناوری راه نیافته است. کاربران زیادی پازل‌ها را امتحان کردند و گفتند که به دانش زیادی در زمینه‌های کدگذاری، رمزنگاری و ادبیات گمنام کشورهای مختلف نیاز دارد. پس از آن نیز افراد با پازل‌های بیشتر مواجه می‌شدند. پازل‌ها در اینترنت تمام نمی‌شد، بلکه به‌شکل کدهای QR در مناطق مختلف جهان ادامه می‌یافت.

سیکادا ۳۳۰۱

تنها یک فرد ادعا کرد که در همان سال اول پازل را حل کرده است و اینکه در نهایت فرد باید به یک سایت Tor مراجعه کند. هرچند وی نتوانست وارد سایت شود؛ زیرا پیامی در صفحه اول نوشته بود «ما بهترین‌ها را می‌خواهیم نه فقط تعدادی دنبال‌کننده». به‌همین‌خاطر سیکادا ۳۳۰۱ هنوز به‌عنوان یکی از عجیب ترین معماهای حل نشده اینترنت شناخته می‌شود.

هیچکس نمی‌داند که افراد باهوش برای چه پروژه‌ای مورد نیاز بودند. همچنین هیچکس تاکنون ادعا نکرده است که وارد این پروژه شده و توانسته به زندگی عادی بازگردد.

معمای A858

در سال ۲۰۱۱ کاربران ردیت متوجه تعدادی پست‌ اسرارآمیز با عنوان r/A858DE45F56D9BC9 یا به‌اختصار A858 شدند. این پست‌ها شامل مجموعه‌ای طولانی از اعداد و حروف بودند که در نگاه اول رندوم به‌نظر می‌رسیدند. هرچند گروهی مطمئن بودند که با یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت طرف هستند. به‌همین‌خاطر تصمیم گرفتند آن را رمزگشایی کنند.

عجیب ترین معماهای اینترنت

در نهایت نیز برخی از کاربران موفق شدند قسمت کمی از پیام‌ها را از حالت رمز بیرون آورند. هرچند که این مقدار برای درک مفهوم کلی کافی نبود. بعدها در سال ۲۰۱۵ پیامی در ردیت ظاهر شد و پست‌های A858 به‌صورت خصوصی در آمدند. در این پیام گفته  می‌شود که معمای موردنظر پایان یافته است و دیگر کسی نباید برای حل آن تلاش کند. یکی از مدیران ردیت توضیح داد که توانسته با یکی از افراد مرتبط با معمای A858 ارتباط برقرار کند.

ظاهرا یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت به یک شرکت ناشناس مرتبط بوده و هدف خاصی را دنبال می‌کرده است. متاسفانه هرگز جزئیات بیشتری از این مسئله آشکار نشد.

عجیب ترین معماهای اینترنت: ساتوشی ناکاموتو

نمی‌توان از عجیب ترین معماهای اینترنت صحبت کرد؛ اما به ساتوشی ناکاموتو اشاره نکرد. ساتوشی ناکاموتو نام مستعار فرد یا گروهی است که ایده بیت کوین را توسعه داده و اجرایی کردند. ایده پشت ارز دیجیتال واقعا جذاب است. ارزی که در اختیار دولت‌ها قرار ندارد و ارزش آن فقط توسط مردم تعیین می‌شود. عمر متوسط رمزارزهای مختلف معمولا بین ۱۵ ماه تا ۳ سال بوده است؛ اما بیت کوین با بقیه فرق دارد.

ساتوشی ناکاموتو

برخی ادعا می‌کردند که ناکاموتو یک فرد ژاپنی است و برخی نیز ایلان ماسک را پشت پروژه بیت‌ کوین می‌دانستند. هرچند تاکنون کسی نتوانسته هویت واقعی این فرد یا افراد را پیدا کند. حتی یک استاد علوم کامپیوتر استرالیایی به‌نام Craig Wright ادعا کرد که توانسته با ارائه مدارکی ثابت کند ساتوشی ناکاموتو معروف است. ادعایی که با تردید گسترده از سوی افکار عمومی و کارشناسان مواجه شد.

ائتلاف متحد شرکت‌های کریپتو نیز در درخواستی از یک دادگاه در لندن خواسته‌اند که ادعاهای رایت بی‌اعتبار اعلام شود. در شرایط کنونی به‌نظر می‌رسد که ساتوشی ناکاموتو نیز برای همیشه در لیست عجیب ترین معماهای اینترنت باقی بماند.

ایمیل‌های جک فروز

در سال ۲۰۱۲ شبکه BBC در گزارشی اعلام کرد که یک مرد اهل پنسیلوانیا به‌نام جک فروز سال گذشته به‌دلیل عارضه قلبی جان باخته است. به‌جز اینکه جک در هنگام مرگ ۳۲ سال داشت، هیچ چیز اسرارآمیزی در این مورد دیده نمی‌شد. هرچند ماجرا از آنجایی در لیست عجیب ترین معماهای اینترنت قرار گرفت که تعدادی از دوستان و اعضای خانواده جک ایمیل‌های خاصی را دریافت کردند.

ایمیل‌ها از زبان جک نوشته شده بودند و به رخدادهایی اشاره می‌کردند که اخیرا رخ داده بود. همچنین در ایمیل‌ها مواردی گفته می‌شد که احتمالا فقط او از آنها اطلاع داشت. البته امروزه سرویس‌هایی وجود دارند که به‌شما اجازه می‌دهند ایمیل‌هایی را تنظیم کرده تا پس از مرگ برای عزیزانتان ارسال شوند، اما مسئله اینجا بود که مرگ جک خیلی ناگهانی و زود رقم خورد.

عجیب ترین معماهای اینترنت

حتی پسرخاله جک ایمیلی را دریافت کرد که در آن گفته می‌شد فروز می‌دانسته مچ پای او خواهد شکست و بارها سعی کرده به وی هشدار دهد. بهترین دوست جک فروز نیز ایمیلی را دریافت کرده بود که در آن جک اصرار می‌کرد شیروانی خانه را مرتب کند. در این ایمیل به جزئیات صحبتی اشاره شده بود که دو نفر در شیروانی با هم داشتند.

بررسی‌ها نشان داد که ایمیل فروز هک نشده و هیچکدام از اعضای خانواده نیز به همه اطلاعات دسترسی نداشته است. همین هم باعث شد که ایمیل‌های جک فروز همچنان به‌عنوان یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت باقی بماند.

بازی عجیب و ترسناک SAD SATAN

در سال ۲۰۱۵ مالک کانال یوتیوب Obscure Horror Corner که جیمی نام داشت تصمیم گرفت در مورد یک بازی خاص مصاحبه کند. او در پست‌های اخیر خود ویدیوهایی را منتشر کرده بود که در آن یک بازی ترسناک به‌نام Sad Satan دیده می‌شد. جیمی گفت که این بازی را از دیپ وب دانلود کرده است. در طول بازی شما از زاویه اول‌شخص باید از راه‌روهای تاریک بگذرید.

کاربران بعدها گزارش کردند که بازی شیطان ناراحت یکی از پراسترس‌ترین بازی‌های جهان است. صدای پس‌زمینه طوری طراحی شده بود که کاربر اذیت شود و طراحی محیط‌ بازی نیز وحشت‌آور بود. توضیحات بیشتر جیمی باعث شد که بازی SAD SATAN نیز در زمره عجیب ترین معماهای اینترنت قرار گیرد. او گفت که در نسخه اولیه بازی خشونت بسیار بیشتری دیده می‌شود و تصاویر نیز بسیار زننده بودند؛ اما در نسخه بعدی شرایط تعدیل شد.

شیطان نارا

جیمی ادعا کرد که این بازی باعث شده بود فایل‌های متنی نامفهوم در کامپیوتر او ایجاد شوند و به‌همین‌خاطر بازی را حذف کرده است. پس از انتشار مصاحبه عده‌ای گفتند که توانسته‌اند به نسخه اولیه بازی دسترسی پیدا کنند؛ اما کامپیوتر آنها نیز با مشکل مواجه شده است. هرچند که این افراد مدرکی در این زمینه ارائه ندادند. همچنین پس از انتشار مصاحبه کانال یوتیوب Obscure Horror Corner دیگر به فعالیت خود ادامه نداد و بازی نیز به‌طورکلی محو شد.

از آن پس تاکنون بازی SAD SATAN به‌عنوان یکی از عجیب ترین معماهای اینترنت شناخته می‌شود.

وب‌سایت عجیب 973-EHT-NAMUH-973

در میان عجیب ترین معماهای اینترنت هیچکدام به‌اندازه وب‌سایت 973-EHT-NAMUH-973 خاص نیستند. اول از همه اینکه این وب‌سایت هنوز هم فعال است و با وارد کردن آدرس آن می‌توانید خودتان موضوع را بررسی کنید. هرچند اگر اینکار را بکنید، قطعا خودتان را برای مدت زیادی درگیر اسرار وب‌سایت موردنظر خواهید کرد. دومین مورد خاص در مورد این وب‌سایت به‌ داده‌های بسیار زیاد آن مربوط می‌شود.

برخی تخمین می‌زنند که این وب‌سایت مرموز بیش از ۱۰۰ هزار لینک داشته و شامل تعداد بی‌شماری صفحه باشد. در این تصویر می‌توانید یکی از صفحات وب‌سایت را مشاهده کنید. شاید در نگاه اول همه‌چیز بی‌معنی به‌نظر برسد؛ اما می‌توان اشاراتی به خدایان مصر باستان، رمزهای عددی و حروفی و تکرار عدد ۹ را مشاهده کرد. بعدها گفته شد که این وب‌سایت توسط فردی به‌نام دیوید دنیسون طراحی شده؛ اما هرگز مشخص نشد که معنای پیام‌ها و یا هدف وی از ساخت وب‌سایت چه بوده است.

عجیب ترین معماهای اینترنت

همانطور که انتظار می‌رفت فروم‌های مختلفی نیز در اینترنت وجود دارد که در آنجا افراد در مورد رمزگشایی از پیام‌های سایت بحث می‌کنند. تعدادی ادعا می‌کنند که توانسته‌اند مفهوم پشت برخی پیام‌ها را بفهمند؛ اما حاضر نیستند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. یکی از همین کاربران گفته است که اگر همه‌چیز در اختیار شما قرار بگیرد، هرگز پیشرفت نخواهید کرد. به‌همین‌خاطر این وب‌سایت خاص هنوز در زمره عجیب ترین معماهای اینترنت قرار دارد.

بیشتر بخوانید:
ماجرای مرموز عجیب ترین کتاب جهان که هرگز رمزگشایی نشد مرموزترین معماهای بدون جواب تاریخ؛ از کینگ آرتور تا داستان تابوت عهد با ۵ مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*