کیا سراتو جی تی لاین

کیا سراتو جی تی لاین یا مزدا 3 پریمیوم؛ مقایسه سدان های وارداتی جدید بازار ایران

کیا سراتو جی تی لاین و مزدا 3 پریمیوم به عنوان سدان های وارداتی جدید بازار ایران محسوب می‌شوند، اما از میان Kia Cerato GT Line و Mazda 3 Premium کدام برای خرید بهتر است؟

کیا سراتو جی تی لاین و مزدا 3 پریمیوم به عنوان دو سدان وارداتی جمع‌وجور محبوب بازار ایران شناخته می‌شوند که از لحاظ قیمتی نیز در یک سطح قرار دارند و به همین دلیل انتخاب میان این دو خودرو برای متقاضیان دشوار خواهد بود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مقایسه طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات دو سدان وارداتی Kia Cerato GT Line و Mazda 3 Premium به این پرسش که کدامیک ارزش خرید بیشتری دارند، پاسخ خواهیم داد.

معرفی کیا سراتو جی تی لاین با مزدا 3 پریمیوم

نمای جلوی مزدا 3 پریمیوم

پس از اینکه سال‌ها شاهد عرضه نسل اول و دوم مزدا 3 در بازار ایران بودیم، سرانجام جدیدترین نسخه از مردا 3 در مدل 2024 به شکل وارداتی توسط آفتاب خودرو روانه بازار ایران شده است. مزدا نسل چهارم این خودرو را در سال 2018 معرفی و آن را با مدل 2019 روانه بازارهای جهانی کرد. ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبلی کمی افزایش یافته و طراحی آن به خصوص در نسخه هاچ بک نیز نسبت به قبل خاص‌تر شده است.

نمای جلوی کیا سراتو جی تی لاین

حضور نسل‌های اول، دوم و سوم کیا سراتو در بازار ایران باعث شد تا این سدان کره‌ای به یکی از خوردوهای محبوب و پرفروش بازار ایران تبدیل شود. در همین راستا شرکت کوشا خودرو نسل چهارم این سدان کره‌ای را به شکل وارداتی روانه بازار ایران کرده تا تجربه فروش موفق آن را تکرار کند.

کیا سراتو در نسل چهارم با نام‌های فورته و K3 نیز در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این خودرو در سال 2018 روانه بازار شد، اما کیا در سال 2021 یک فیس لیفت را برای آن در نظر گرفت و اکنون نیز کوشا خودرو در کنار کیا سراتو 1.6 لیتری، نسخه جی تی لاین آن را به عنوان یک سدان اسپرت به ایران آورده است.

بخشی طراحی کیا سراتو و مزدا 3

نمای کناری مزدا 3 پریمیوم

کیا سراتو GT Line و مزدا 3 پریمیوم در بخش طراحی در سطح مناسبی قرار دارند و به عنوان دو سدان جذاب بازار ایران محسوب می‌شوند. هرچند مزدا 3 در قالب جدیدترین نسل خود برای اولین بار به بازار ایران راه پیدا کرده است. طراحان از خطوط نرم و جذابی روی بدنه مزدا 3 پریمیوم ادیشن 2024 استفاده کردند که آن را به گزینه جذابی برای مشتریان خودروهای سدان خانوادگی با طرح اسپرت تبدیل خواهد کرد.

نمای جلوی کیا سراتو جی تی لاین

کیا سراتو نیز در نسل چهارم خود از خطوط جذاب و اسپرت بهره می‌برد و نسخه جی تی لاین آن نیز به دلیل برخورداری از کیت‌های اسپرت بدنه توانسته به گزینه جذاب‌تری برای مشتریان جوان تبدیل شود. به طور کلی انتخاب میان این خودرو از لحاظ طراحی به سلیقه مشتریان بستگی دارد؛ چراکه هر دو خودرو از طراحی جذاب و اسپرتی بهره می‌برند.

طراحی داخلی

کابین کیا سراتو جی تی لاین

کیا سراتو جی تی لاین

کیا سراتو جی تی لاین از داشبورد اسپرتی بهره می‌برد، اما در کابین مزدا 3 پریمیوم شاهد خلاقیت و زیبایی بیشتری هستیم. همچنین طراحی نشانگرهای آنالوگ پشت فرمان مزدا 3 جذاب‌تر بوده و محل نصب نمایشگر مالتی مدیا نیز باعث شده تا این خودرو از کیا سراتو GT Line جذاب‌تر به نظر بیاید. فرم غربیلک فرمان سه شاخه مزدا 3 نیز مشتریان جوان را هیجان‌زده خواهد کرد. به طور کلی داشبورد مزدا 3 پریمیوم نسبت به رقیب کره‌ای آن جذاب‌تر به چشم می‌آید.

کابین مزدا 3 پریمیوم

کابین مزدا 3 پریمیوم

این دو سدان وارداتی بازار ایران از متریال باکیفیتی بهره می‌برند، اما در این میان مزدا 3 رضایت بیشتری را به همراه خواهد داشت و لمس بخش‌های کابین این خودرو برای مشتریان خوشایندتر خواهد بود. هر دو خودرو می‌توانند 5 سرنشین بزرگسال را در خود جای دهند و محدودیت خاصی را به همراه نخواهند داشت. البته فضای صندوق عقب کیا سراتو جی تی لاین 502 لیتر بوده و مزدا 3 پریمیوم حدود 450 لیتر فضا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

مشخصات فنی کیا Cerato و مزدا 3

شرکت آفتاب خودرو مزدا 3 پریمیوم را با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز به فناوری اسکای اکتیو روانه بازار کرده که می‌تواند قدرتی برابر با 186 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نمای عقب مزدا 3 پریمیوم

این سدان 1434 کیلوگرمی می‌تواند ظرف مدت 8.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 216 کیلومتر برساعت اعلام شده و به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. به طور کلی مزدا 3 پریمیوم یک گزینه کم مصرف با عملکردی هیجان‌انگیز محسوب می‌شود که آن را به گزینه ایده‌آل برای جوانان تبدیل خواهد کرد.

نمای عقب کیا سراتو جی تی لاین

کوشا خودرو نیز کیا سراتو جی تی لاین را با پیشرانه 2 لیتری روانه بازار ایران کرده که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. چنین مشخصاتی نشان می‌دهد این پیشرانه عملکردی مشابه با کیا سراتو 2000 مونتاژی سایپا داشته و به همین دلیل نسل جدید این سدان علکرد بالایی به همراه نخواهد داشت.

کیا سراتو جی تی لاین می‌تواند ظرف مدت 10.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و با وزن 1395 کیلوگرمی خود نیز به سرعت حداکثر 210 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. همچنین این سدان کره ای به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت حدود 7.4 لیتری را به همراه دارد.

از این رو می‌توان نتیجه گرفت مزدا 3 پریمیوم ادیشن 2024 از نظر توانمندی، چابکی و مصرف سوخت نسبت به کیا سراتو جی تی لاین برتر بوده و در بخش فنی گزینه بهتری است.

امکانات رفاهی و ایمنی

کابین کیا سراتو جی تی لاین

کیا سراتو جی تی لاین

کیا سراتو جی تی لاین به دلیل سقف ارزی که برای خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده بود، در نسخه کم آپشن روانه بازار ایران شد. در طرف مقابل هرچند مزدا 3 پریمیوم ادیشن در نسخه فول آپشن وارد ایران نشده، اما از امکانات کاربردی بیشتری بهره می‌برد و می‌تواند ایمنی و رفاه بیشتری را برای مشتریان به همراه داشته باشد. از این رو می‌توان گفت مزدا 3 پریمیوم ادیشن از لحاظ سطح امکانات نسبت به کیا سراتو GT Line در سطح بالاتری قرار دارد.

کابین مزدا 3 پریمیوم

مزدا 3 پریمیوم

مزدا 3 پریمیوم ادیشن از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون نمایشگر لمسی مالتی مدیا، کروز کنترل، سنسور نور و باران، شارژر بی‌سیم، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه خودکار، دیلایت، سامانه کنترل حرکت در سرپایینی، پدل شیفتر فرمان، پایش فشار باد تایرها، رادار تابلو خوان، دستیار هوشمند سرعت، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، اپل کارپلی، اندروید اتو، کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط‌خوان، سامانه پایش خستگی راننده، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، کنترل پایداری و 4 ایربگ ایمنی بهره می‌برد.

کیا سراتو جی تی لاین نیز به امکاناتی چون استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، اندروید اتو و اپل کارپلی، کروز کنترل اتوماتیک، حالت‌های رانندگی، اتولایت، آینه‌های تاشونده برقی، سانروف، چراغ روشنایی روز، فرمان کمکی برقی، تهویه دستی و 2 ایربگ ایمنی مجهز شده که در مقابل مزدا 3 پریمیوم ادیشن حرفی برای گفتن ندارد.

مزدا 3 پریمیوم ادیشن بخریم یا کیا سراتو جی تی لاین ؟

بر اساس مقایسه‌ای که از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی، مشخصات فنی و سطح امکانات بین کیا سراتو جی تی لاین و مزدا 3 پریمیوم ادیشن انجام شده، باید گفت اگر قصد دارید یک سدان با طراحی بیرونی و داخلی جذاب، کابین باکیفیت‌تر، رانندگی و شتاب هیجان‌انگیزتر، مصرف سوخت کمترتر، دوام و کیفیت فنی بالاتر به همراه آپشن‌های بیشتری خریداری کنید، مزدا 3 پریمیوم ادیشن یک گزینه ایده‌آل خواهد بود.

البته از آنجایی که کیا سراتو GT Line از لحاظ فنی با نسخه‌های قبلی سراتر در بازار ایران اشتراکاتی دارد، مشتریان این خودرو در خصوص تامین قطعات یدکی نگرانی خاصی نخواهند داشت و می‌توانند لوازم یدکی آن را با قیمت مناسب خریداری کنند. ضمن اینکه این خودرو نیز از ظاهر جذاب، کابین و صندوق عقب جادارتر بهره می‌برد که مشتریان می‌توانند هنگام خرید به این موارد نیز توجه کنند.

بیشتر بخوانید:
معرفی کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ کوشا خودرو ؛ رقیب اصلی تیگو ۸ پرو و لاماری ایما به ایران آمد + ویدیو کیا پگاس ۲۰۲۳ کوشا خودرو ؛ ارزان‌ ترین خودرو صفر کیلومتر کره‌ای در ایران + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*