اینفینیکس جی تی 20 پرو

اینفینیکس جی تی 20 پرو؛ گوشی گیمینگ 300 دلاری که با موبایل‌های هزار دلاری سرشاخ شده است

اینفینیکس جی تی 20 پرو – Infinix GT 20 Pro یک گوشی گیمینگ اقتصادی جذاب است که با طراحی، عملکرد و اکسسوری‌های جذابش برای گران‌ترین محصولات دنیا خط و نشان می‌کشد.

گوشی های گیمینگ پدیده‌هایی نسبتا جدید در دنیای گوشی‌های موبایل به شمار می‌روند که پتانسیل بالایی برای درخشش در بازار داشتند. با این وجود قیمت بالای این محصولات در کنار طراحی رادیکال و نامتعارفشان باعث شد که رفته‌رفته گرایش به این دسته گوشی‌ها کاهش پیدا کند. از سوی دیگر پیدایش کنسول‌های دستی با قیمت‌های حدود 1000 دلار نیز باعث شده که کاربران حرفه‌ای علاقمند به بازی موبایل این دستگاه‌ها را به گوشی‌های گیمینگ ترجیح دهند. در این بین اما اینفینیکس جی تی 20 پرو یکی از استثناهایی است که قادر است با قیمتی رقابتی تجربه گیمینگ قابل توجهی به علاقمندان ارائه دهد.

این گوشی 300 دلاری با طراحی جمع و جور و جذابی که دارد می‌تواند به‌خوبی نقش یک گوشی گیمینگ میانرده را برای‌تان ایفا کند و تا حدی شما را از خرید گوشی‌ها و کنسول‌های هزار دلاری نجات دهد. در ادامه نگاه مختصری خواهیم داشت به مشخصات و قابلیت‌های این گوشی گیمینگ اقتصادی و کارآمد.

اینفینیکس جی تی 20 پرو؛ جذاب، توانمند و خوش‌قیمت

گوشی‌های گیمینگ عموما در بخش‌هایی مثل طراحی یا اکسسوری‌ها با گوشی‌های استاندارد متفاوت هستند و Infinix GT 20 Pro نیز از این قضیه مستثنی نیست. اما چه چیزی این گوشی را به محصولی متفاوت و ارزشمند تبدیل می‌کند؟

طراحی درست و بجا

همانند تمامی گوشی‌های گیمینگ، اینفینیکس جی تی 20 پرو نیز از المان‌های شلوغی در طراحی قاب پشتی استفاده کرده که «گیمینگ» بودن آن را فریاد می‌زنند. استفاده اینفینیکس از این عناصر بصری البته بسیار هنرمندانه‌تر از برخی گوشی‌سازان دیگر انجام شده؛ به‌طوری که طرح‌های مختلف پشت این گوشی ضمن آن که چندان تهاجمی نیستند، اما تحت تابش نور به درخشش فوق‌العاده‌ای رسیده و می‌توانند ساعت‌ها شما را محو تماشای خود کنند.

در کنار این طراحی بصری درخشان، گوشی گیمینگ Infinix همچنین از یک نوار خمیده نوری ال ای دی نیز بهره برده و جلوه‌ای دوچندان پیدا می‌کند. این نوار نوری هنگام دریافت نوتیفیکیشن، شارژ شدن گوشی یا پخش موزیک روشن یا چشمک‌زن شده و حین اجرای بازی نیز جلوه بصری فوق‌العاده‌ای به دستگاه می‌بخشد.

البته بر خلاف برخی گوشی‌های دیگر مثل راگ فون 8 ایسوس، نوار نوری گوشی اینفینیکس قابل شخصی‌سازی نبوده و از فناوری‌های پیشرفته بی‌بهره است. با این وجود با در نظر گرفتن برچسب قیمتی 300 دلاری این دستگاه، حضور چنین سیستم نوری جذابی در آن یک شگفتی محسوب شده که ارزش خریدی بسیار بالا به آن می‌بخشد.

صفحه نمایش امولد خیره‌کننده

صفحه نمایش گوشی گیمینگ اقتصادی اینفینیکس جی تی 20 پرو 6.78 اینچی بوده و از پانل‌های امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس استفاده می‌کند که کیفیت بصری فوق‌العاده‌ای دارد. با این وجود، آنچه نمایشگر اینفینیکس جی تی 20 پرو را به برگ برنده این گوشی تبدیل می‌کند نرخ نوسازی باورنکردنی 144 هرتزی است که باعث نمیاش انیمیشن‌های فوق‌العاده روان و اجرای بازی‌ها با نرخ فریم بسیار بالا شده و آن را از برخی پرچمداران مهم دنیا مثل گلکسی S24 اولترا نیز جلو می‌اندازد.

اینفینیکس جی تی 20 پرو

صفحه نمایش امولد 144 هرتزی Infinix GT 20 Pro

بخش عمده‌ای از درخشش گرافیکی این گوشی اینفینیکس به دلیل استفاده از تراشه اختصاصی Pixelworks رقم خورده که کیفیت ویدیوها و نرخ فریم بازی‌ها را افزایش داده و مصرف انرژی را پایین‌تر می‌آورد. این چیپست اختصاصی همچنین توانایی تبدیل محتوای SD به HD در سرویس‌هایی مثل نتفلیکس، یوتیوب یا تیک تاک را دارد و حتی در پرچمداران قدرتمندی مثل وان پلاس 12 نیز به کار رفته است.

این صفحه نمایش همچنین حاشیه‌های بسیار باریکی داشته و 94 درصد از فضای جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر حاشیه‌های خمیده صفحه نمایش نیز نرم‌ترین و ساده‌ترین تعامل با دستگاه را برای‌تان به ارمغان خواهند آورد.

مشخصات و عملکرد فنی بسیار فراتر از انتظار

با وجود اینکه Infinix GT 20 Pro در بخش طراحی و صفحه نمایش عملکرد بسیار خوبی دارد، اما مهم‌ترین قابلیت آن مشخصات فنی و عملکرد درخشانش به شمار می‌رود. کمپانی اینفینیکس در این گوشی از تراشه دایمنسیتی 8200U مدیاتک استفاده کرده که علیرغم استفاده از پسوند U به معنای اولترا، چیپستی متوسط و میان‌رده به شمار می‌رود. این تراشه از هسته‌های نسبتا قدیمی A78 و A55 بهره برده و با معماری چهار نانومتری ساخته شده است.

مشخصات فنی این گوشی روی کاغذ خبر از یک محصول کاملا میان‌رده و متوسط می‌دهند. با این وجود ترکیب این چیپست با 12 گیگ رم باعث ارائه عملکرد فنی بسیار قابل احترامی برای گوشی گیمینگ اینفینیکس شده؛ تا جایی که بازی سنگین Genshin Impact با نرخ 60 فریم بر ثانیه روی این گوشی قابل اجراست.

اجرای بازی پرجزئیاتی مثل گنشین ایمپکت با بالاترین کیفیت روی Infinix GT 20 Pro البته پس از گذشت حدود سی دقیقه باعث افزایش چشمگیر دمای صفحه نمایش و اجزای داخلی دستگاه می‌شود. در این شرایط بسیاری افراد راهکار کاهش دما را پایین‌تر بردن تنظیمات گرافیکی دستگاه می‌دانند؛ اما اینفینیکس مشکل داغ شدن گوشی گیمینگ خود را نیز با یک اکسسوری جدید و جذاب حل کرده است.

این کمپانی برای دفع بهتر حرارت گوشی گیمینگ جدیدش یک فن خنک‌کننده جذاب برای آن طراحی کرده که به‌صورت مغناطیسی به دستگاه متصل شده و نه تنها می‌تواند نقش یک گیره را برای در دست گرفتن راحت‌تر گوشی ایفا کند، بلکه جلوه ظاهری فوق‌العاده‌ای هم به گوشی بخشیده و انتقال حرارت را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. این فن که از طریق کابل USB-C قابل اتصال به گوشی است همچنین نورپردازی RGB مجزای خود را داشته و به‌صورت خودکار تغییر رنگ می‌دهد. علاوه بر این سرعت چرخش آن به‌صورت خودکار تغییر کرده و کاربر دخالت چندانی در آن ندارد.

اکسسوری گیمینگ

فن خنک‌کننده اینفینیکس جی تی 20 پرو به صورت مغناطیسی به آن متصل می‌شود

بررسی‌های وبسایت Digitaltrends حاکی از عملکرد بسیار خوب این فن در دفع حرارت صفحه نمایش گوشی حین اجرای بازی‌های سنگین بود؛ درحالیکه دمای بدنه دستگاه در صورت استفاده یا عدم استفاده از این فن تفاوت چندانی نداشت. در عین حال، استفاده از این فن برای مدت سی دقیقه باعث شد که میزان افت شارژدهی باتری در همین بازه زمانی از 25 درصد در حالت بدون فن به حدود 20 درصد برسد. این مساله حاکی از تاثیرگذاری حدودا بیست درصدی این اکسسوری در مصرف باتری است که کاملا قابل قبول ارزیابی می‌شود.

آیا اینفینیکس جی تی 20 پرو قادر است در برابر گوشی‌های گیمینگ 1000 دلاری حرفی برای گفتن داشته باشد؟

اینفینیکس پیش‌تر با معرفی فناوری شارژ فوق سریع 260 واتی یا قرار گرفتن در لیست نخستین ادغام‌کنندگان چت بات ChatGPT با گوشی‌های موبایل نشان داده که با ارائه جدیدترین و بهترین فناوری‌های روز دنیای گوشی‌های موبایل بیگانه نیست؛ اما با اتخاذ رویکردی متفاوت در قبال اینفینیکس جی تی 20 پرو سعی کرده آن را به ارزنده‌ترین گوشی گیمینگ حال حاضر دنیا تبدیل کند و به نظر می‌رسد در این زمینه به موفقیت فوق‌العاده‌ای هم رسیده است.

اینفینیکس جی تی 20 پرو

طبیعتا نمی‌توانید انتظار داشته باشید که Infinix GT 20 Pro قادر به رقابت با برترین گوشی‌های گیمینگ پرچمدار اندرویدی باشد. اما این دستگاه به‌راحتی قادر است حدود 60 درصد عملکرد برترین پرچمداران دنیا را با قیمتی حدود یک چهارم آن‌ها به کاربران ارائه کند. این 60 درصد در بسیاری مواقع برای ما کافی است و همین مساله نیز تا حد زیادی باعث شده که گوشی گیمینگ اقتصادی جدید اینفینیکس یکی از برترین محصولات برای علاقمندان به گیمینگ موبایل باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
راهنمای خرید گوشی گیمینگ؛ بهترین موبایل های مخصوص بازی در سال ۲۰۲۳ نوبیا از دو گوشی رد مجیک 9S Pro و رد مجیک 9 اس پرو پلاس برای عاشقان گیمینگ رونمایی کرد اولین تبلت رد مجیک با مشخصات قدرتمند برای عاشقان بازی رونمایی شد بهترین گوشی های میان رده سامسونگ و شیائومی برای بازی کردن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*