سلاح جدید اروپایی ها، موشک MBDA VSHORAD

سلاح جدید اروپایی ها، قاتل جنگنده، موشک، پهپاد و هلیکوپتر است

شرکت اروپایی ای‌بی‌دی‌ای، از سلاح جدید خود رونمایی کرد که یک سامانه دفاعی قابل حمل بسیار توانمند به‌نام VSHORAD است.

طبق جدیدترین اخبار نظامی منتشر شده، شرکت دفاعی اروپایی ام‌بی‌دی‌ای (MBDA) برای نخستین بار جدیدترین سامانه دفاع هوایی قابل‌حمل فردی خود موسوم به VSHORAD را در نمایشگاه هوایی بین‌المللی فارنبورو به نمایش گذاشت. این سیستم پیشرفته که در حال توسعه برای ارتش ایتالیا است، قابلیت عرضه به مشتریان بین‌المللی را نیز دارد.

موشک VSHORAD به رهگیر هوشمند مجهز است

موشک VSHORAD به عنوان یک رهگیر فراصوت طراحی شده که پس از شلیک نیازی به هدایت ندارد. این سلاح جدید اروپایی به یک جستجوگر پیشرفته مجهز است که قادر به پردازش تصویر و شناسایی انواع تهدیدات هوایی از جمله جنگنده‌ها، هلیکوپترها و پهپادها است. قابلیت یکپارچه‌سازی آسان این موشک با خودروهای نظامی مجهز به برجک‌های خودکار، از جمله VTLM2 ساخت IDV، انعطاف‌پذیری بالایی به این سیستم می‌بخشد.

سلاح جدید اروپایی ها، موشک MBDA VSHORAD

قابلیت حمل آسان VSHORAD آن را برای نیروهای چترباز و آبی‌خاکی بسیار مناسب کرده و در صورت نصب روی خودروهای نظامی، مزیت تاکتیکی قابل توجهی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، این سیستم جزئی از سامانه جامع Sky Warden ام‌بی‌دی‌ای خواهد بود که برای مقابله با پهپادها طراحی شده است.

توسعه این سیستم در پاسخ به نیاز عملیاتی ارتش ایتالیا به یک موشک دفاع هوایی قابل حمل کوتاه‌برد انجام شده است. ویژگی‌ها و عملکرد VSHORAD مطابق با استانداردهای ناتو بوده و قابلیت همکاری با سایر سیستم‌های دفاعی را تضمین می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
هوش مصنوعی، به ابزاری ترسناک برای استفاده های نظامی تبدیل شده است پیشرفته ترین موشک های هایپرسونیک در جهان دروازه جهنم جدید کره شمالی به روی دنیا باز شد + ویدیو این سلاح خطرناک با ظاهر جنگ ستارگان، هر پهپادی را نابود می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*