لیوان S6

سدان جدید لیوان S6 توسط کرمان خودرو روانه بازار ایران می‌شود

شرکت کرمان خودرو قصد داد تا به‌زودی سدان اقتصادی لیوان S6 را توسط زیر برند خودروسازان بم به کشورمان عرضه نماید.

شرکت کرمان خودرو، به عنوان بزرگترین خودروساز مونتاژی کشورمان در سال‌های اخیر با عرضه محصولات متفاوت چینی بخش اعظمی از بازار خودرو کشور را به تصاحب خود در آورده است. طبق آخرین اخبار خودرو این شرکت قصد دارد تا یک سدان اسپرت و اقتصادی (از حیث قیمت جهانی) از برند لیوان (Livan) با نام لیوان S6 را به بازار کشورمان عرضه نماید. در ادامه به معرفی مشخصات و امکانات این خودرو می‌پردازیم.

معرفی لیوان S6؛ سدان تازه وارد کرمان خودرو

لیوان S6

برند لیوان، در واقع یک جوینت ونچر میان لیفان و جیلی در چین است که در سال ۲۰۲۲ تاسیس و با گذشت حدود دو سال قصد دارد تا در بازار رقابتی خودروهای چینی عرضه اندام نماید. محصولات لیفان یکی از اولین خودروهای چینی مونتاژی بازار کشورمان بودند که در مدل هایی مانند لیفان ۶۲۰، ایکس ۶۰ و ۸۲۰ عرضه و به فروش قابل قبولی دست یافتند. لیوان اس ۶ نیز همانند هاچبک بک X3 پرو توسط برند خودروسازان بم، به عنوان زیرمجموعه کرمان موتور عرضه خواهد شد.

سدان لیوان S6 Pro بر اساس ساختار جیلی امگرند GL طراحی شده است. این خودرو یک سدان سایز متوسط با طراحی اسپرت و تهاجمی است که بهره گیری از جلوپنجره بزرگ، چراغ های کشیده و باریک جلو، چراغ های به هم پیوسته عقب و رینگ های دورنگ، می‌تواند به رقیب مناسبی برای آریزو 5 اسپرت و بهمن ریسپکت تبدیل شود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4730، 1818 و 1480 میلی‌متر است.

مشخصات فنی لیوان اس 6

نمای جانبی لیوان S6

لیوان اس ۶ پرو با دو نوع پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو عرضه شده که خروجی یکی از آن ها ۱۴۷ اسب بخار و خروجی دیگری ۱۸۰ اسب بخار است. گشتاور نمونه ۱۴۷ اسبی برابر با ۲۷۰ نیوتن متر و نمونه قوی تر برابر با ۲۹۰ نیوتن متر است. هر دو نسخه به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه مجهز هستند. شتاب صفر تا صد نسخه بالا رده 8.8 ثانیه و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر 6.5 لیتر اعلام شده است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک‌فرسون و در محور عقب پرتو پیچشی نیمه مستقل است.

امکانات رفاهی و ایمنی Livan S6

نمای داشبورد لیوان S6

در بخش طراحی داخل، استفاده از چرم و پلاستیک در سرتاسر کابین ظاهری پیچیده و مدرن به فضای داخلی بخشیده است. صفحه نمایش لمسی بزرگ 12.3 اینچی سیستم چندرسانه ای اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. ادغام این صفحه نمایش با پانل ابزار دیجیتال با اندازه یکسان، عملکرد روان همه اجزا را تضمین می‌کند. همچنین فضای داخلی لیوان اس 6 پرو ترکیبی عالی از سبک، عملکرد و راحتی را برای همه مسافران و راننده فراهم می کند و به هر سفر شخصیتی دلپذیر و رضایت بخش می‌دهد.

از امکانات رفاهی نسخه فول این خودرو میتوان به سانروف برقی، روکش صندلی چرمی، صندلی برقی راننده و سرنشین، ترمز دستی برقی و اتوهلد، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، امکان انتخاب حالت های رانندگی (ECO، Comfort، Sport، Adaptive)، گرم‌کن صندلی های راننده و سرنشین، صفحه ابزار دیجیتال 12.3 اینچ، نمایشگر مرکزی 12.3 اینچ، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب و دوربین 360 درجه اشاره کرد.

از امکانات ایمنی این خودرو نیز باید به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز اضطراری (HBA)، سنسور نقاط کور (BSD)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کمربند ایمنی راننده سه نقطه با تنظیم ارتفاع، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به همراه ایربگ های جانبی جلو و ایربگ های پرده ای، رادار تغییر لاین، هشدار سرعت، سیستم هشدار ترمز اضطراری، سیستم مانیتورینگ فشار تایرها (TPMS)، سیستم قطع سوخت و منبع تغذیه در صورت بروز حادثه، سیستم ضد سرقت غیر فعال (PATS) و صندلی کودک ISOFIX اشاره کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
پیکاپ قدرتمند مکسوس اینتراستلار H در ایران مونتاژ می‌شود؛ ترکیبی از کی ام سی T9 و فوتون G7 شاسی بلند جدید چری فالوین T10، رکورد گینس را شکست شاسی بلند پلاگین هیبریدی هاوال H6 رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*