ریلمی 13 پرو

ریلمی 13 پرو و پرو پلاس برای تغییر تفکر در مورد گوشی‌های میان رده به صحنه آمدند

دو گوشی میانرده ریلمی 13 پرو – Realme 13 Pro و ریلمی 13 پرو پلاس – Realme 13 Pro Plus با مشخصات فنی قدرتمند و دوربین‌های کارآمد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

کمپانی ریلمی صبح امروز از دو گوشی میان رده جدید خود از خانواده Realme 13 رونمایی کرد. این دو گوشی به‌ترتیب ریلمی 13 پرو و ریلمی 13 پرو پلاس هستند که با ارائه عملکرد فنی قدرتمند، دوربین‌های توانمند و صفحه نمایش باکیفیت میانرده‌هایی همه‌کاره به شمار رفته و می‌توانند تحول بزرگی در این بازار ایجاد کنند.

ریلمی ادعا کرده که طراحی پشت این دو گوشی با الهام از آثار نقاش خوشنام فرانسوی، کلاود مونت انجام شده است. همچنین ماژول دوربین پشت این گوشی نیز دایره‌ای شکل بوده و به رنگ سیاه است؛ درحالیکه حاشیه‌های بسیار باریک صفحه نمایش این گوشی نیز ظاهری فوق‌العاده پریمیوم به آن بخشیده است.

مشخصات فنی ریلمی 13 پرو

گوشی Realme 13 Pro از یک صفحه نمایش امولد خمیده 6.7 اینچی تشکیل شده که رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد. ریلمی همچنین برای محافظت از این صفحه نمایش نیز از لایه گوریلا گلسی 7i کورنینگ استفاده کرده است.

گوشی Realme 13 Pro

میانرده جدید ریلمی از تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 بهره می‌برد که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های میانرده اندرویدی به شمار رفته و با بهره‌گیری از هشت هسته و معماری ساخت 4 نانومتری عملکردی عالی و مصرف انرژی بهینه دارد.

ریلمی 13 پرو همچنین با بهره‌گیری از یک حسگر 50 مگاپیکسلی LYT-600 در کنار یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی عملکرد قابل قبولی در بخش عکسبرداری دارد؛ ضمن آن که دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسلی است.

گوشی Realme 13 Pro همچنین از یک باتری 5200 میلی آمپر ساعتی بهره برده و با توان 45 وات شارژ می‌شود. این رقم البته بالاترین سرعت شارژ در میان گوشی‌های چینی نیست؛ اما برای یک گوشی میانرده کاملا قابل قبول به شمار می‌رود.

مشخصات فنی ریلمی ۱۳ پرو پلاس

مدل پرو پلاس Realme 13 شباهت‌های بسیاری به مدل پرو دارد. این گوشی هم از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ رفرش 120 هرتز بهره برده و به‌طور مشابه از لایه گوریلا گلس 7i برای محافظت از صفحه نمایش استفاده می‌کند. علاوه بر این، تراشه به کار رفته در این گوشی نیز مشابه مدل پرو، اسنپدراگون 7s نسل 2 است.

ریلمی 13 پرو

در عین حال مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی میانرده ریلمی در ماژول دوربین است؛ جایی‌که در مدل پرو پلاس شاهد استفاده از حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی LYT-701 در کنار یک سنسور LYT-600 هستیم که رزولوشن 50 مگاپیکسلی و بزرگنمایی نوری سه برابری ارائه می‌دهد. هر دوی این دوربین‌ها از قابلیت لرزش‌گیر نوری بهره‌مند هستند و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی فوق عریض نیز تکمیل‌کننده ماژول دوربین این گوشی است. در عین حال دوربین سلفی مدل پرو پلاس کاملا شبیه به مدل پرو در نظر گرفته شده است.

مدل پرو پلاس نیز از یک باتری 5200 میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد؛ با این تفاوت که این بار شاهد پشتیبانی آن از شارژ سریع 80 واتی هستیم. این گوشی همچنین به‌طور پیش‌فرض به رابط کاربری Realme UI بر پایه اندروید 14 مجهز خواهد بود.

سیستم هوش مصنوعی Hyperimage+

به منظور تقویت توانمندی‌های عکسبرداری و فیلمبرداری خانواده Realme 13 Pro، کمپانی ریلمی از سیستمی جدید موسوم به «هایپر ایمیج پلاس» در این گوشی‌های میانرده استفاده کرده که با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این گوشی کیفیت تصاویر ثبت‌شده را ارتقا می‌دهد.

قابلیت HyperImage

این سیستم ضمن آن که از حسگرهای توانمند و باکیفیت LYT-701 و LYT-600 سونی بهره می‌برد، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهترین کادربندی را انتخاب کرده و کیفیت تصاویر ثبت‌شده را ارتقا می‌دهد. از جمله قابلیت‌های AI تعبیه‌شده در این گوشی می‌توان به Smart Removal اشاره کرد که قابلیت حذف سوژه‌ها یا افراد مختلف از یک تصویر را برای کاربر امکان‌پذیر می‌سازد. علاوه بر این، قابلیت‌های دیگری مثل بهینه‌سازی تصاویر گروهی و فوکوس روی صداهای محیط نیز دیگر قابلیت‌های هوشمند عکسبرداری و فیلمبرداری در ریلمی ۱۳ پرو و پرو پلاس هستند.

قیمت گوشی‌های Realme 13 Pro و Realme 13 Pro+

ریلمی 13 پرو

گوشی ریلمی 13 پرو در سه نسخه مختلف 8/128 و 8/256 و 12/512 رونمایی شده و به‌ترتیب با قیمت‌های 320 و 346 و 382 دلار به فروش خواهد رسید.

از سوی دیگر مدل پرو پلاس هم در نسخه پایه 8/256 قیمت 394 دلاری داشته و در نسخه‌های 12/256 و 12/512 نیز به‌ترتیب 418 و 441 دلار قیمت خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
برای اولین بار در جهان: گوشی پرچمدار ریلمی توسط یک مجری هوش مصنوعی رونمایی می‌شود گوشی جذاب ریلمی GT Neo 6 با چیپست جدید اسنپدراگون و ۱ ترابایت حافظه معرفی شد ریلمی وی 13 5G با تراشه مدیاتک و باتری پرظرفیت معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*