رم گلکسی اس 25 اولترا

حافظه رم گلکسی اس 25 اولترا دوبرابر آیفون 16 پرو مکس خواهد بود

احتمالا میزان رم گلکسی اس 25 اولترا – Galaxy S25 Ultra دو برابر آیفون 16 پرو مکس – iPhone 16 Pro Max خواهد بود.‌ دلیل این امر چیست؟

به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم دارد در گلکسی اس 25 اولترا بار دیگر مقدار حافظه رم را به 16 گیگ برساند. دلایل اصلی این مساله احتمالا آپدیت One UI 7 و هوش مصنوعی Galaxy AI هستند که هر دو برای عملکرد صحیح نیازمند حافظه رم بالایی هستند. به این ترتیب ظرفیت حافظه رم گلکسی S25 Ultra بار دیگر دو برابر آیفون 16 پرو مکس خواهد بود.

گلکسی اس 25 اولترا دو برابر آیفون 16 پرو مکس رم خواهد داشت

آخرین بازی که سامسونگ در پرچمدارانش از رم 16 گیگابایتی استفاده کرده بود، در گلکسی اس 21 اولترا بود که در پریمیوم‌ترین نسخه‌اش، رم 16 گیگ را با یک ترابایت حافظه داخلی ترکیب کرده بود. به نظر می‌رسد چنین اتفاقی قرار است در S25 اولترا نیز رخ دهد. این مساله البته ضمن آن که باعث سریع‌تر و روان‌تر شدن اندروید 15 و رابط کاربری وان یو آی 7 روی این گوشی خواهد شد، احتمالا افزایش قیمت مجدد این گوشی را نیز به همراه خواهد داشت.

گوشی Galaxy S25 اولترا

از طرف دیگر اپل نیز تصمیم دارد میزان رم تمامی نسخه‌های خانواده آیفون 16 خود را ارتقا دهد؛ زیرا رم 6 گیگابایتی آیفون 15 ظاهرا توان کافی برای انجام محاسبات هوش مصنوعی Apple Intelligence را نخواهد داشت. همین میزان رم پایین باعث شده که تنها گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس قادر به پشتیبانی از اپل اینتلیجنس باشند.

آیفون 16 پرو مکس

در عین حال کوپرتینویی‌ها ظاهرا تصمیم دارند از حداقل میزان رم مورد نیاز اپل اینتلیجنس (8 گیگ) در تمامی اعضای خانواده آیفون 16 استفاده کنند. به این ترتیب در سال 2024 تمامی گوشی‌های iPhone 16 مجهز به رم 8 گیگابایتی خواهند بود. این مساله البته با سیاست‌های همیشگی اپل در ارائه مشخصات سخت افزاری قدرتمندتر در مدل‌های پرو و پرو مکس در تضاد است.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی S24 اولترا؛ آیا پرچمدار اپل از پس کهکشانی سامسونگ بر خواهد آمد؟ مقایسه هوش مصنوعی اپل با Galaxy AI سامسونگ؛ نبرد غول‌های تکنولوژی گلکسی S25 اولترا به بهترین نمایشگر دنیای موبایل مجهز می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*