ضربان قلب آنلاک آیفون

ضربان قلب به جای تشخیص چهره؛ راهکار جدید اپل برای آنلاک کردن آیفون

اختراع جدید اپل ممکن است امکان استفاده از ضربان قلب کاربران برای آنلاک کردن آیفون را فراهم کند. این کار اما چگونه امکان‌پذیر است؟

اپل به‌تازگی اختراع جدیدی به ثبت رسانده که می‌تواند تحول بزرگی در نحوه آنلاک کردن آیفون ایجاد کند. توسعه بیشتر این سیستم می‌تواند در نهایت منجر به استفاده از ضربان قلب به‌جای تشخیص چهره برای آنلاک کردن آیفون شود.

اختراع جدید اپل: احراز هویت و آنلاک آیفون از طریق ضربان قلب

به گزارش Apple Insider، اخیرا اختراع جدیدی در حوزه تکنیک‌های سنجش و اندازه‌گیری ضربان قلب کاربر و استفاده‌های آن از سوی اپل ثبت شده است. ضربان قلب هر فرد منحصر بفرد است؛ بنابراین در صورت توسعه ابزارآلات مناسب می‌توان از ضربان قلب برای آنلاک کردن آیفون استفاده کرد. البته در حال حاضر تنها اپل واچ قادر به اندازه‌گیری ضربان قلب است؛ اما این رویه ممکن است به‌زودی تغییر کند.

گوشی iPhone

به منظور اندازه‌گیری ضربان قلب به دو نقطه تماس نیاز خواهد بود. برای مثال، در اپل واچ یکی از این نقاط تماس در حسگر زیر دستگاه تعبیه شده و دیگری نیز در کراون دیجیتالی قرار گرفته است. در همین زمینه اختراع جدید اپل به روشی جدید اشاره دارد که می‌تواند آیفون را به حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب تبدیل کرده و برای سنجش ضربان قلب از آن کمک بگیرد.

علاوه بر آنلاک کردن آیفون، اندازه‌گیری ضربان قلب همچنین می‌تواند کاربردهای دیگری برای این گوشی داشته باشد. برای مثال می‌توان از نوار قلب کاربر برای تشخیص مود لحظه‌ای او استفاده کرد. برای توضیح این مساله، اپل در اختراع خود به اندازه‌گیری نحوه تپش قلب حین انجام یک فعالیت ورزشی و پخش خودکار یک موزیک با ضرباهنگی مشابه اشاره کرده است.

ضربان قلب آنلاک آیفون

چنین قابلیت‌هایی می‌تواند کاربری اپلیکیشن سلامتی اپل را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهد. این اپلیکیشن البته به‌تازگی بروزرسانی شده و قابلیت‌های جدیدی مثل امکان تعیین هدف برای هریک از ورزش‌ها برای هر روز هفته در آن تعبیه شده است. کوپرتینویی‌ها همچنین امکان از کار انداختن موقتی حلقه سلامتی اپل واچ را نیز برای کاربران فراهم کرده‌اند تا افرادی که قصد دارند برای مدتی ورزش نکنند با مشاهده این حلقه تحت فشار قرار نگیرند.

البته همانند بسیاری موارد پیشین اپل، قابلیت سنجش ضربان قلب در آیفون نیز فعلا تنها در فاز ثبت اختراع قرار دارد. بنابراین کاملا ممکن است که در نهایت چنین قابلیتی هرگز نتواند تبدیل به واقعیت شده و در نهایت کنار گذاشته شود. بر این اساس توصیه می‌کنیم تا زمان انتشار اطلاعات رسمی از سوی اپل چندان به این خبر خوش‌بین نباشید.

در گجت نیوز بخوانید:
روش فعال سازی و استفاده از تشخیص چهره یا فیس آی دی آیفون ۱۰ گجت بسیار کاربردی و جذاب که باید در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید چگونه بدون داشتن رمز عبور و فیس آیدی قفل آیفون را باز کنیم به جای آیپد یکی از این تبلت های فوق‌العاده را در سال ۲۰۲۴ بخرید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*