تبلت فروش

بازگشت تبلت ها به بازی؛ افزایش چشمگیر فروش در 3 ماهه دوم 2024

طبق گزارش‌های رسمی فروش تبلت ها در سه ماه دوم سال 2024 با افزایشی خیره‌کننده روبرو شده است. این افزایش فروش احتمالا طی ماه‌ها و سال‌های آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

بر اساس آمار تحلیلی جدید موسسه IDC، بازار تبلت‌ها در سه ماه دوم سال 2024 بازگشتی رویایی را تجربه کرده و با افزایشی باورنکردنی فروش روبرو شده است. طبق اخبار موجود، فروش تبلت ها در بازه زمانی سه ماهه گذشته به 34.4 میلیون دستگاه رسیده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدود 22.1 درصد بیشتر بود.

دلیل این مساله عرضه محصولات جدید به بازار، افزایش شدید رقابت بین کمپانی‌های مختلف و گرایش مجدد کاربران به دستگاه‌های پرتابل گزارش شده است.

آپیدهای اپل؛ طلایه‌دار افزایش فروش تبلت ها در سه ماه دوم 2024

طبق گزارش تفصیلی IDC، اپل همچنان پرفروش‌ترین کمپانی تولیدکننده تبلت‌ها در بازه زمانی سه ماهه گذشته بوده و با فروشی 12.3 میلیون دستگاهی توانسته 18.2 درصد رشد فروش را نسبت به سال 2023 تجربه کند. بیشترین نقش در این درخشش اپل را مدل‌های 11 و 13 اینچی آیپد ایر و آیپد پرو داشته‌اند. البته کوپرتینویی‌ها برای رسیدن به این جایگاه کار چندان ساده‌ای پیش رو نداشته و رقبایی جدی را پشت سر گذاشته‌اند.

تبلت فروش

در رده دوم لیست پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده تبلت در سه ماه دوم 2024 نیز سامسونگ قرار داشته و با فروش 6.9 میلیون نسخه‌ای رشدی 18.6 درصدی را نسبت به قبل تجربه کرده است. سامسونگ البته طی سه ماه گذشته هیچ محصول جذابی به بازار عرضه نکرد؛ اما بازاریابی اصولی و تبلیغات عالی این کمپانی کره‌ای، کسب رتبه دوم را برایش به همراه داشت.

علاوه بر این، در رده‌های سوم و چهارم لیست نیز به‌ترتیب لنوو و هواوی قرار گرفتند که 2.5 و 2.3 میلیون دستگاه تبلت فروختند. به‌طور خاص لنوو با افزایش فروش 16.7 درصدی در مقایسه با سال گذشته روبرو شد؛ درحالیکه بخش تبلت‌های جداشونده (هیبرید) این کمپانی درخشان‌ترین عملکرد را ارائه کرد و با رشد 39.7 درصدی، پیشرفت خیره‌کننده‌ای را تجربه کرد.

پرفروش ترین تبلت

همچنین هواوی نیز در این بازه زمانی به‌لطف عرضه میت پد اس 11.5 اینچی رشدی 40.3 درصدی در فروش را تجربه کرده و عملکردی عالی ارائه کرد.

دیگر کمپانی چینی بزرگ تولیدکننده گوشی‌های موبایل و تبلت، شیائومی نیز تکمیل‌کننده لیست پنج برند پرفروش تبلت در سه ماه دوم 2024 بود. این کمپانی با فروش دو میلیون دستگاه تبلت در این بازه زمانی رشد انفجاری 94.7 درصدی را تجربه کرد. عمده درخشش شیائومی در بازار کشور چین و سایر کشورهای آسیایی بود. از سوی دیگر فروش محصولات Xiaomi در بعضی کشورهای اروپایی مثل روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا نیز دیگر دلیل عمده رشد فروش این کمپانی به شمار می‌رود.

بازار فروش تبلت ها

همان‌طور که مشاهده فرمودید، تبلت‌ها اخیرا بار دیگر جان تازه گرفته‌اند و توسط بسیاری افراد برای تولید یا استفاده از محتوای دیجیتالی و چندرسانه‌ای، سرگرمی و آموزش استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد این روند درخشان فروش تبلت‌ها در ماه‌های پیش روی امسال و سال آینده نیز ادامه پیدا کند و شاهد رونمایی از محصولات جدیدی در این بازار باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:
هواوی میت پد ایر ۲۰۲۴: تلفیق زیبایی و عملکرد در یک تبلت حرفه‌ای بررسی تبلت وان پلاس پد ۲؛ قوی ترین تبلت اندرویدی سال ۲۰۲۴ اینجاست لپ‌تاپ آنر مجیک بوک آرت ۱۴ با وزن یک کیلوگرمی و ضخامت یک تبلت رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*