باتری جدید شیائومی با ظرفیت و سرعت شارژ بالا

غول آخر دنیای باتری و شارژر موبایل، شاهکار جدید شیائومی است

غول فناوری چینی شیائومی در آینده نزدیک با عرضه گوشی‌های خود به‌همراه باتری جدید، استانداردی جدید برای عرصه گوشی های موبایل تعریف می‌کنند.

شیائومی در این سال‌ها در جابه‌جا کردن مرزها در حوزه ظرفیت باتری و سرعت شارژ پیشگام بوده و کماکان در همین مسیر مصمم باقی مانده است. آخرین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که این غول فناوری چینی در مقطع کنونی باتری 7500 میلی‌آمپر ساعتی خود با سرعت شارژ بالا را آزمایش می‌کند تا در آینده در محصولات خود به کار بگیرد. آنچه شیائومی در تلاش برای دستیابی به آن است، در نوع خود بی‌سابقه به حساب می‌آید.

دستاورد جدید شیائومی در ظرفیت و سرعت شارژ باتری

بیشتر گوشی‌ های موبایل شیائومی از باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ 120 واتی برخوردارند. حتی برخی از جدیدترین گوشی های این شرکت نظیر ردمی نوت 13 پرو پلاس و ردمی K70 اولترا با باتری 5 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده‌اند و با اتکا به فست شارژ 120 واتی فقط طی 24 دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شوند.

ردمی کی 70 اولترا

افشاگر شناخته‌شده «دیجیتال چت استیشن» (Digital Chat Station) در شبکه اجتماعی چینی ویبو مدعی شد که شیائومی در حال حاضر مشغول آزمایش باتری های جدید با ظرفیت بین 5 هزار و 500 تا 7 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعت است. به گفته او، این شرکت چینی در نظر دارد پشتیبانی از فست شارژ 100 یا 120 واتی را برای این باتری ها فراهم کند.

این افشاگر ظرفیت و سرعت شارژ مورد نظر شیائومی برای باتری های جدید خود را هم مشخص کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • 5 هزار میلی‌آمپر ساعت با فست شارژ 120 واتی (مدت زمان شارژ: 18 دقیقه)
  • 5 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعت با فست شارژ 100 واتی (مدت زمان شارژ: 34 دقیقه)
  • 6 هزار میلی‌آمپر ساعت با فست شارژ 120 واتی (مدت زمان شارژ: 30 دقیقه)
  • 6 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعت با فست شارژ 100 واتی (مدت زمان شارژ: 49 دقیقه)
  • 7 هزار میلی‌آمپر ساعت با فست شارژ 120 واتی (مدت زمان شارژ: 40 دقیقه)
  • 7 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعت با فست شارژ 100 واتی (مدت زمان شارژ: 63 دقیقه)

ظرفیت 7 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی که شیائومی برای باتری های جدید خود هدف گرفته است، تحولی در این حوزه در عرصه گوشی‌های موبایل به وجود خواهد آورد؛ از آنجا که ظرفیت باتری اکثر گوشی‌هایی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند در محدوده بین 3 هزار میلی‌آمپر ساعت تا 5 هزار میلی‌آمپر ساعت قرار دارد.

باتری جدید شیائومی با ظرفیت و سرعت شارژ بالا

البته برخی از گوشی‌ها از جمله گوشی‌های فوق‌العاده مقاوم تحت عنوان «راگد» (Rugged) که برای کار در شرایط خاص ساخته می‌شوند ظرفیت باتری بیشتری در مقایسه با گوشی‌های هوشمند معمولی دارند. در واقع شیائومی هدف از این دارد که استانداردی جدید برای ظرفیت و سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند روزمره تعریف کند.

با پیشرفت و افزایش قابلیت‌های گوشی‌ها و همچنین ادغام شدن هرچه بیشتر آن‌ها با زندگی روزمره، عمر بالا و شارژ سریع به اولویت‌های کاربران تبدیل شده‌اند. به‌جز شیائومی، وان پلاس هم از جمله شرکت‌های پیشگام در این زمینه است و حتی به‌تازگی گوشی وان پلاس ایس پرو (Ace Pro) را معرفی کرد که از باتری 6 هزار و 100 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از تکنولوژی فست شارژ 100 واتی SuperVOOC بهره می‌برد. این گوشی برای شارژ شدن به‌صورت کامل فقط به 36 دقیقه زمان نیاز دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
هوش مصنوعی Galaxy AI به میلیون‌ها گوشی ارزان قیمت سامسونگ می‌آید! گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 FE با قابلیت های چشمگیر در راه است هواوی نوا فلیپ در قامت یک گوشی تاشو فشن معرفی شد شیائومی، تنها گوشی ساز چینی لیست پرفروش ترین ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*