هایپرکار نیلو

این هایپرکار 1000 اسب بخاری محصول طراح سابق جنسیس است

هایپرکار نیلو، محصول طراح سابق جنسیس، لامبورگینی و کونیگزگ معرفی شد. این ابرخودرو می‌تواند قدرتمندترین خودرو تنفس طبیعی جهان نام بگیرد.

صنعت خودرو مسیری را طی کرده است که در آن شرکت‌های کوچک هم می‌توانند با آزمایش ایده‌های خود، با شرکت‌های نامدار تولیدکننده سوپرکار مثل فراری رقابت کنند. «نیلو27» (Nilu27) یکی از همین شرکت‌های کمتر شناخته‌شده است که مدتی قبل زمزمه‌های عرضه اولین ساخته آن به گوش رسید؛ هایپرکاری که قرار بود عنوان قدرتمندترین خودرو تنفس طبیعی را تصاحب کند. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که به‌تازگی بالاخره هایپرکار شرکت نیلو27 با نام نیلو به‌صورت رسمی به نمایش گذاشته شد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی ابرخودرو Nilu

نیلو را طراح خودرو «ساشا سلیپانوف» (Sasha Selipanov) تاسیس کرده است. او سابقه کار روی خودروهایی خوشنام نظیر بوگاتی شیرون، لامبورگینی هوراکان، کونیگزگ جمرا و کانسپت مینت جنسیس را در کارنامه خود دارد. در نتیجه انتظار می‌رود که در توسعه ابرخودرو نیلو، طراحی مهم‌تر از هر چیزی در اولویت قرار گرفته باشد.

نمای جلو هایپرکار نیلو

به گفته نیلو27، در طراحی هایپرکار آن‌ها از خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک و لمانز در دهه 60 میلادی و همچنین شرکت‌های طراحی ایتالیایی و خودروهای عضلانی آمریکایی الهام گرفته شده است. در نمای جلو چراغ‌های ال‌ای‌دی منحنی و قسمت شیشه‌ای شبیه به کانوپی جت توجه را به خود جلب می‌کنند و در ناحیه عقب هم خروجی‌های سه‌گانه اگزوز و دیفیوزر بزرگ ساخته‌های پاگانی را به یاد می‌آورند. خروجی‌های اگزوز از جنس اینکونل هستند و با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید شده‌اند.

نمای عقب هایپرکار نیلو

درب‌های گالوینگ، ورودی‌های بزرگ در ناحیه کناری و رینگ‌های 20 یا 21 اینچی با تایرهای میشلن پایلت اسپرت کاپ 2 آر برخی دیگر از ویژگی‌های طراحی نمای بیرونی ابرخودرو Nilu هستند.

کابین هایپرکار شرکت نیلو27

در کابین هایپرکار نیلو روی کنترل‌های دستی و آنالوگ تمرکز شده است؛ نشان به آن نشانی که دوربین دید عقب تنها نمایشگر موجود در فضای داخلی آن به حساب می‌آید. به گفته شرکت سازنده، در همین راستا فرمان، آینه‌ها، پدال باکس، پشت سری و برخی از اجزای دیگر دستی هستند. همچنین فرمان هیچ دکمه و سوئیچی ندارد و پشت آن چهار صفحه گرد آنالوگ بزرگ جا گرفته‌اند. جلوه‌ای که این طراحی به وجود آورده است، احتمالاً در نگاه اول شبیه به تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی هایپرکار نیلو

وظیفه تامین نیرو محرکه هایپرکار نیلو بر عهده یک موتور 3.5 لیتری V12 تنفس طبیعی ساخته شرکت نیوزیلندی «هارتلی» (Hartley) قرار دارد. به نظر می‌رسد این موتور می‌تواند 1070 اسب بخار قدرت و 860 نیوتن متر گشتاور تولید کند، اما در مطلب رسمی نیلو27 درباره این خودرو صرفاً ذکر شد که خروجی آن از 1000 اسب بخار فراتر می‌رود. نیرو این موتور هم به‌وسیله یک گیربکس دستی 7 سرعته به چرخ‌ها هدایت می‌شود.

نمای کناری هایپرکار نیلو

نیلو27 مدت زمان مورد نیاز برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با این خودرو را به‌صورت دقیق مشخص نکرد و در کمال تعجب صرفاً اشاره کرد که این به راننده بستگی دارد. با این حال، مشخص شده است که سقف سرعت آن به 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین باید ذکر کرد که نیلو مبتنی بر یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی سفارشی ساخته شده است و از سیستم تعلیق پوشراد و دوجناغی بهره می‌برد.

ابرخودرو Nilu

از آنجا که نیلو27 خروجی دقیق هایپرکار نیلو را مشخص نکرده، نمی‌توان با اطمینان گفت که این خودرو قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی دنیا را دارد. تا قبل از مشخص شدن قدرت تولیدی این خودرو، استون مارتین والکری با موتور تنفس طبیعی 12 سیلندر 1160 اسب بخاری خود صاحب این عنوان است و همچنین بین قدرتمندترین خودروهای جهان در سال 2024 جا می‌گیرد.

قیمت و وضعیت تولید هایپرکار جدید نیلو

در مقطع کنونی فقط 15 دستگاه از نیلو تولید می‌شود که همگی مختص به پیست خواهند بود. با وجود این، شرکت تولیدکننده برنامه دارد 54 دستگاه دیگر از آن با اجازه تردد در خیابان تولید کند. تا به اینجا تاریخ عرضه و قیمت نیلو مشخص نشده است.

در گجت نیوز بخوانید:
کیا K8 فیس لیفت، سدان جذاب و پرقدرت کره‌ای‌ها معرفی شد نسخه ویژه جدید رولز رویس اسپکتر؛ خودرویی فوق لوکس که فقط یک نسخه از آن در دنیا وجود دارد هایپرکار RB17 ردبول؛ شاهکار آیرودینامیک با قدرت 1200 اسب بخاری شورلت کوروت ZR1 مدل 2025 با بیش از 1000 اسب بخار قدرت به میدان آمد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*